Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Fick också en avisering om ett paket som PN skall ha tull på.
    Kan vara en annan pryl som jag inte alls är sugen att lägga ut pengar för (även om jag kan kräva tillbaka det) så jag funderar på att låta det gå tillbaka. Hur har paketen från gregory stores skickas till er andra, mitt är china post via flygpost från Shenzhen?
     
    Zurtax gillar detta.
  2. Xanrag

    Xanrag Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    1 548
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Det jag har märkt är att Avbrutna Order bara visar sådana som är avbrutna, inte sådana som Amazon har annullerat. Dock syns det man köpt som är annullerat när man söker på alla order skumt nog. Jag får resultat i sökningen som inte finns i någon av dom tre tabbarna. (Order, Öppna Order, Avbrutna Order)

    Alternativt så är vad du fick helt orelaterat till vad du beställde eftersom det bara var bluffsändning. Du borde kunna se på trackingnumret men då måste du klicka dig in på varenda paket på alla gregory store-orders..
     
    slarre gillar detta.
  3. slarre

    slarre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    2 457
    Telefon:
    Motorola Moto G84

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto G84
    Telefon 2:
    uleFone Note 16 Pro
    Platta:
    Apple iPad Mini (Gen 5)
    Platta 2:
    Apple iPad Mini
    Mitt paket skickades via Samoaöarna där det fick en ny fraktsedel.
    Men jag kan inte konfirmera att det är från Gregory Store.
     
  4. Xanrag

    Xanrag Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    1 548
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Oj, det var bra gjort av dom! Min krigshistoria för dagen får vara att ombudet frågade om det var jag som hade beställt ett paket engångsrakhyvlar för det låg löst i postkassen och mina paket var lagom mörbultade.. Ja det var jag som hade beställt. :)
     
    SwedishBadger gillar detta.
  5. Xanrag

    Xanrag Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    1 548
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Då känns det verkligen som att Amazon är nya Wish.. kommer ihåg när man beställde hårdvara på Wish, fick fin tracking och allt och sen tre månader senare när paketet kom så var det en hårsnodd i..
     
  6. daizoe

    daizoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    devve gillar detta.
  7. Magic

    Magic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tack! Satt igår och höll på beställa dessa men tänkte att nä de kanske kommer ett erbjudande, bäst att vänta :D
     
    Djingis.khan gillar detta.
  8. slarre

    slarre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    2 457
    Telefon:
    Motorola Moto G84

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto G84
    Telefon 2:
    uleFone Note 16 Pro
    Platta:
    Apple iPad Mini (Gen 5)
    Platta 2:
    Apple iPad Mini
    Tack för bra tips. Tänkte inte på att använda sökfunktionen.
    Jag är nästan säker på att alla beställningar från Gregory Stores saknade spårningsnummer men jag ska dubbelkolla.
     
    Last edited: 21 apr 2021
  9. Djingis.khan

    Djingis.khan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2021
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER


    Ibland har man tur :D:D:D
     
    Magic gillar detta.
  10. McAn

    McAn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    1 294
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Elecder D19 > Jabra Elite 85t
     
  11. skythread

    skythread Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
  12. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Av dom som var billiga förut så känns den svarta (FD02) helt okej. Jag har inte testat funktionen av den men känslan i handen är okej. Den silvriga är rätt crusty.

    Ändrar du sidan till tyskland eller spanien så har den (FD06) en beskrivning. Finns inget om det är 5W, 7.5W, 10W, 15W, etc. i beskrivningen på den du länkar nu. Vilket det fanns på den svarta som var billig tidigare. (FD02)

    https://www.amazon.de/-/en/dp/B08YNBLZMR/
    https://www.amazon.es/dp/B08YNBLZMR/?tag=oid0f3-21
     
  13. Cellen

    Cellen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    140
    Tänk på att burkarna är 100mg. Dvs jävligt små... blev förvånad över hur små de faktiskt var
     
    Last edited: 22 apr 2021
  14. Wiczor

    Wiczor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2020
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    64
    Jag beställde "concrete Clay" och shampoo, mycket nöjd med mina. Lera-grejen känns jämförbar med min gamla Kevin Murphy Rough Rider som kostar över 200kr på Prisjakt (också för 100ml).

    Det man kan ta med sig är att det krävs rätt lite, för mig har 100ml räckt till så gott som varje dag i tre månader och det är inte helt slut än.
     
  15. Wiczor

    Wiczor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2020
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    64
    Kan omöjligen tänka mig att de kan kräva tillbaka produkter eller mer pengar för varor som levererats. De har gjort fel och du har ingått ett köpeavtal på de felaktiga grunderna som beror på slarv hos dem.

    Edit:
    Tror dessutom inte att Amazon är intresserade av att få ett rykte kring sin marknadsplats att om du köpt något som var en bra deal eller billigt, så tar du också risken att få ett kravbrev i efterhand.
     
    Magic gillar detta.
  16. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 463
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tror snarare det är dåligt skattemässigt om du köpt för att sälja vidare. Alltså att Skatteverket kan tycka att du ska skatta på dina intäkter.
     
    Xanrag och Leandro gillar detta.
  17. Xanrag

    Xanrag Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    1 548
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Jag är inte en advokat och det är svårt att hitta någon som verkligen vet. Hade det rört sig om att köpa online från en svensk butik så har vi inhemska lagar mot köp i ond tro och då kan dom mycket riktigt kräva mer pengar, men trots att vi handlar i kronor från amazon.se så är det inte dom vi handlar ifrån så det blir snarare att försöka hitta någon relevant EU-lag.

    Jag kan bara anektdotiskt konstatera att även om dom skulle kunna göra det så verkar ingen ha koll på det med tanke på dom snyfthistorier som skickas och hur mycket som sålts med fel pris.

    Det var faktiskt en leverantör som ville fakturera mellanskillnaden utanför Amazon men när folk frågade Amazon om det så fick dom svaret att dom absolut inte skulle göra det. Känns som att Amazon har all makt i det förhållandet och att säljare hellre går med förlust än att få dåliga relationer med Amazon.

    Amazons policy är att man betalar det man ser i deras system och inget mer, ingenting om reservation mot felpriser i efterhand dock har säljarna rätt att avbryta från sin sida fram till att varan är skickad. När det både packas och skickas från Amazon så är det sällan som dom hinner men det händer ibland.
     
    slarre gillar detta.
  18. Roggert

    Roggert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    Mi Pad 3
    Trodde inte att det skulle gå så långt att Amazon började med människohandel. Stackars dessa finska damer. ;)
     
    Chub, DroidJunkie, nuco och 10 andra gillar detta.
  19. Rickepip

    Rickepip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    906

    MINA ENHETER

    Någon som skall polera sjukhusgolv framöver.:D
     
    hurrai gillar detta.
  20. sjowtajm

    sjowtajm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick samma mail, och kommer också kunna hämta den idag idag.

    Hur ställer ni er till detta? Blir snudd på moralisk diskussion. Jag har varit lite emot att köpa uppenbart rabatterat pris från exv. Kina då jag antar att det kan drabba vanliga knegare hårt eftersom Amazon inte är så roliga att diskutera med när man gör fel som säljare. I detta fall gissar jag att Amazon hade (större) antal enheter på lager i EU och skickade iväg dessa direkt efter beställningen, och att det inte var något som säljaren (i Kina) kunde hindra.

    Men i detta fall undersökte jag det inte närmre och tänkte att det kanske är något europeiskt företag som nu "råkar" sälja ett tiotal enheter till ett billigt pris. En liten förlust, men nothing big.

    Jag svarade på mailet att jag inte skulle ta emot den och låta den gå i retur, men sedan började jag fundera på om de myglar i mejlet (1 miljon euro måste innebära att de sålt minst 3000 enheter). Ljuger de så blir jag lack och får de skylla sig själva, men om det är ärligt så är jag mer medgörlig. Köpte svetsen mest för att leka med och lära mig svetsa enklare saker, men har inget djupare behov av den om jag ska vara ärlig.