Xiaomi Mi 11 med Snapdragon 888 - allmänt

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av henk95aero, 2 dec 2020.

  1. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Då har jag pratat med supporten, en riktigt trevlig kille som meddelande att det inte ska vara några problem att få ut en ersättningstelefon & det snabbaste sättet för att mor inte ska stå utan telefon är att besöka närmsta 3-butik så hon kan få den utbytt över disk.
    Nu hade inte mor möjlighet att följa med idag så vi åker till butiken imorgon eftermiddag & hoppas att det går smidigt till:)
    Fan, blir lite sugen på att testa en Mi 11 själv, har alltid kört Samsung & nu senast S21 Ultra som jag bytte bort mot en iphone 12 Pro främst p.g.a storleken men Mi 11 ligger sjukt fint i handen.
    Har en helt oanvänd S20+ som jag aldrig hann börja använda med mängder tillbehör, kanske ska lägga ut en bytesannons & se om ngn nappar;)
     
    bernard, jkej, Skinksallad och 2 andra gillar detta.
  2. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Nu har jag haft den några dagar o verkligen gett den en chans. Några minus- batteritid dålig - ringsignaler kan man ändra men startar du om telefonen är det standardljud igen-vill du ha egen bild som bakgrund funkar så länge du inte startar om. Bilden blir väldigt konstig som den inte passar på formatet-webblässren(Chrome) laggar nåt enormt. Tips på om det går åtgärda jag har redan fabriksåterställt den 2 ggr
     
  3. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Var tvungen att prova. Har absolut inget högt pysande ljud. Men om jag sätter usbporten precis mot örat så hör jag med ett pysande ljud när jag klämmer. Men bara längst ner på skärmen. Sen är ju inte telefonen vattentät heller. Tog fram min gamla mate 10 pro, det är faktiskt samma på den, om än ännu lite tystare. Den är vattentät där emot. Mycket märkligt. Vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsats.
     
    MrTobbe81 gillar detta.
  4. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    I detta fall är det riktigt högljutt, så pass att om jag "simulerar" att jag skriver fort (inte ens startat telefonen) så hörs pysljudet i princip vid varje tryck på skärmen. Men desto värre är det när man lägger lite mer belastning på skärmen, tex när man torkar bort fingeravtryck med ex en putsduk.
    Inte för att man konstant trycker hårt på skärmen men så här ska det definitivt inte vara på en ny mobil & det lilla pysande ljudet vid normal användning är störande nog.
    Den är som sagt inte IP-klassad men den måste ju ändå ha någon form av fuktskydd vid laddporten så att den är fukttålig.
     
  5. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Gorgeous, dannejanne och bernard gillar detta.
  6. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Sorry men, hahahahahaha. Det var ser sjukaste
     
    larsen6 och MrTobbe81 gillar detta.
  7. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Eller hur hahaha! Det där vill man inte leva med;)
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad oerhört märkligt. Kan du installera någon barometerapp och notera hur värdet ändras när du trycker på telefonen? På telefoner som sluter tätt kommer värdet i princip omedelbart att gå tillbaka så snart du upphör att trycka på den, medan det tar längre tid för värdet att stabiliseras igen om den inte sluter tätt. Låter som någon gummilist eller något inte sluter tätt.

    Vore väldigt intressant om någon annan som har telefonen kan utföra "pystestet" för att se om det går att återskapa :)

    #pysgate
     
    Last edited: 21 maj 2021
    MrTobbe81 gillar detta.
  9. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Har inte ens startat & aktiverat telefonen, hann ju höra detta ljud när jag tog bort plasten runt den så då var det ingen mening med att dra igång den. Nu ligger den nedpackad i lådan igen & jag ska strax hoppa i säng & sen ska vi dra till 3-butiken direkt när jag blir ledig på eftermiddagen. Men ja, det hade klart varit intressant att prova men hinner dessvärre inte med det nu.
     
    bernard gillar detta.
  10. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Besökte 3-butiken i eftermiddags & dom tyckte det var ett sjukt konstigt fel men hade tyvärr inte modellen på lager så vi blev hänvisade till den andra butiken inne i city. Frågade om dom inte kunde ringa till butiken först för att säkerställa att den fanns i lager där eftersom det blir så krångligt att parkera i P-hus & gå en bra bit (mor går med kryckor p.g.a höftproblem) men det gick tydligen inte för dom "brukar ändå inte svara". Irriterade fick vi chansa att ta oss till den andra butiken & självklart fanns den inte i lager där heller. Den killen som jobbade där var åtminstone riktigt trevlig & tyckte det var illa att hans kollega i första butiken inte kunde prova att ringa först så vi inte åkte i onödan. Ingen av butikerna kunde se när dom skulle få påfyllning av Mi 11 så det snabbaste är nog tyvärr att kontakta kundtjänst igen & be om en retursedel & få den utbytt snigelpostvägen:(
    Killen i den senaste butiken bad mor att komma in dit igen till han när allt löst sig så skulle han se till att kompensera mor med ngt bra efter besväret.
    Bara att vänta tills på måndag & jaga kundtjänst igen då.
    Det får aldrig vara smidigt...suck!
     
  11. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Sålde min till en kompis. Nu undrar han om hur man kan göra för att få bort det enorma lagget på Chrome? Jag har inte en aning men känns som om att gått tillbaka android version 2.3.6 Tips?
     
  12. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Precis pratat med den mest otrevliga kundtjänstmedarbetare någonsin! Enl henne fanns det 2 val, att antingen besöka närmsta butik (som vi redan har besökt 2st) för att skicka in den på reparation som skulle ta några veckor vilket jag sa "aldrig i livet, detta är en DOA & 3st hos er har redan sagt att den ska bytas ut" det andra alternativet enl henne var att nyttja 14-dagars ångerrätten & säga upp abonnemanget.
    Alltså what, sitter dom & rekommenderar att säga upp abonnemanget & skicka tillbaka telefonen som den absolut enklaste & smidigaste lösningen?
    Jag var tvungen att fråga om hon precis sa vad jag hörde!
    Kundtjänst hänvisade först till butik, butikerna hänvisade till varandra samt kundtjänst & nu hänvisar kundtjänst tillbaka till butik för att dom tar emot garantiärenden som ska på reparation vilket inte är aktuellt i detta fall!
    Bad att få prata med någon person över henne men det var hon inte intresserad av.
    Vad fan gör man nu?
    Har du nån idé @bernard@bernard
     
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ring igen och hoppas på någon annan skulle jag göra
     
  14. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Det var faktiskt det jag gjorde. I min förra kommentar skrev jag inte att jag först pratade med en annan tjej som beklagade sig över att vi blev bollade fram & tillbaka & hon bad mig dröja kvar 1 min medan hon skulle kolla upp hur hon skulle göra för hon verkade inte ha koll på det, men trevlig var hon. Väntade i telefon ca 5-8 min & lyssnade på den där fruktansvärda musiken när samtalet helt plötsligt bröts.
    Så det var när jag ringde tillbaka som jag fick prata med den otrevliga.
    Det konstiga är att ingen av alla jag pratat med verkar ha gjort några noteringar i deras system så jag får ta allt från början om & om igen:(
     
  15. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Men för tusan! Jag skulle vilja veta vad det är för människor som jobbar på kundtjänst hos de olika operatörerna. Jag har flera dagar i veckan kontakt med tele2s kundtjänst för företag och de är inte ett dugg bättre än vad jag läser om här. Får dom inga rutiner att följa!?
     
    MrTobbe81 gillar detta.
  16. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Har haft 3 i ca 5 år & aldrig haft problem med någon kundtjänstmedarbetare tidigare men detta tog priset när man rekommenderar kunden att utnyttja 14-dagars ångerrätten som det enklaste alternativet! Liksom what, här sitter mor med en kass telefon direkt ur lådan & vill ha en ny, inte säga upp ngt abonnemang! Men nu överväger hon såklart det & välja en annan operatör efter att ha varit kund sedan ca 2010 så att hon får en fungerande telefon.
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nu när det gått ett tag sedan uppdateringen till MIUI 12.5. Upplever ni fortfarande bättre batteritid?
     
  18. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Snubblade på denna artikeln på nätet. Kan det vara relaterat tror du?

    "
    Explaining this phenomenon, Xiaomi claims that the Mi 11 is different from ordinary mobile phones. The phone has a customized and optimized internal structure. It has a special rear cavity that allows the entire internal space inside the back cover to act as a rear cavity for stereo dual speakers. This design allows the Xiaomi Mi 11 to have a fuller low-frequency performance.

    However, the deformation caused by squeezing will affect the entire rear cavity space, so noise will occur when pressing. For the same reason, quickly releasing the battery cover after pressing it will also cause changes in the internal space and noise."

    Xiaomi Mi 11 produces a strange noise while playing music - Gizchina.com
     
    MrTobbe81 gillar detta.
  19. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER


    Har med googlat fram samma information men flertal som har telefonen har inte samma problem samt så har jag åkt runt till MediaMarkt & Elgiganten & klämt på dom & även där är det knäpptyst när man trycker på skärmen.
    Om någon tillverkare släpper en telefon som låter som mitt videoklipp så skulle noll personer köpa den. Att höra ett pysljud ur laddporten enbart av att trycka lätt på skärmen är inte ok 2021 oavsett prisklass.

    Har nu pratat med kundtjänst för 4:e gången & den som svarade sa att dom skickar ut en retursedel & skickar ut en ny omgående därefter blev jag kopplad till returavdelningen där vi fick besked om att det inte fanns några telefoner & att det kunde dröja 2v till 1 månad innan en ny kom. Tydligen flyttade dom lagret så ingen får telefonen under denna tid vilket jag tror enbart är skitsnack!
    Enl hemsidan är det 2-3 dagars leveranstid på en ny grå Mi 11.
    Slutade med att mor hävde köpet & avslutade abonnemanget då dom inte är intresserade av att avhjälpa problemet & behålla en kund.
    Även denna person rekommenderade att häva köpet som smidigaste åtgärd vilket är helt otroligt!
     
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Brightstar har ju skött logistiken åt Tre som jag förstått det i alla fall, och de ska ju lämna Sverige nu efter allt momsfusk de sägs ha pysslat med, så det kan ju stämma att Tre har lite problem på den punkten i alla fall: Brightstar i bedrägerihärva

    Blir någon annan som nu måste ta över logistikdelen från Tre.
     
    MrTobbe81 gillar detta.