Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Tada, ytterligare ett mail kom nu på morgonen. Krediten avslutad hos SevenDay Bank. Så 40+ dagar tog det "bara".
     
    SePtr gillar detta.
  2. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Ja nu fortsätter samsung upgrade + farsen med inget returpaket trots eskalerat ärende både via email och telefon. Via telefonen lovades att jag inte skulle behöva betala dubbla fakturor på gamla och nya men tji fick jag. Nu aviseras det igen från sevenday om dubbla fakturor men inget returpaket.

    :mad:
     
  3. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Hållt på i 1½ månad att försöka ta mig ur upgrade+ och har fortfarande inte tagit mig ur. På telefon säger de att fakturorna ska sluta komma, de kommer fortfarande. De skickade ett emballage, stod på någon Alex (inte jag) och gick inte att hämta ut. De säger att det skickat ett nytt för 2v sedan Inte kommit. Detta är inkompetent på gränsen till bedrägligt. Om du läser och funderar på att hoppa på upgrade+. Mitt tips: Gör det absolut inte.
     
  4. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Suck.. Jag har följt den här tråden sedan september ifjol. Men valde trots det att hoppa på Upgrade Plus-tåget med en Z Fold 2. "De MÅSTE ju ha hunnit fixa detta strul till september nästa år!?", tänkte jag.. Man börjar ju bli orolig på riktigt nu alltså.. Bara någon månad kvar innan det gått 12 månader för mig. Gruvar mig så in åt helvete över att man ska behöva sitta och jävlas i nån månad för att returnera skiten.. Om det strular för mig när det är dags så är det sista gången jag införskaffar en Samsung-lur.

    Helt makalöst att de har fått hålla på såhär så länge?! Alla som har strul borde anmäla till Konsumentverket, bl.a. Som många andra redan sagt; katastrofalt dåligt att ett sådant stort och självuttalat "konsumentvänligt" företag inte kan åtgärda en sån här sak på över ett år..
     
    Janne303 gillar detta.
  5. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Det gäller att ständigt vara i kontakt med Samsungs support för att snabba upp ärendet. Gick hyffsat fort och lätt till för mig när jag skickade in min gamla Note 10+ inför uppgraderingen till S21 Ultra. Det stora problemet ligger hos Brightstar som tydligen jobbar 4 timmar om dagen och tar helg varannan dag mitt i veckan. När du ska i så fall skicka in telefonen så måste du behålla kollinummret till paketet som du skickar till Brightstar. När du ser att paketet anlänt hos Brightstar och det gått kanske 3-5 arbetsdagar genom att spåra kollinummret hos postnord ringer du direkt till Samsung Support och säger att Brightstar nu haft paketet i ungefär en arbetsvecka men det har inte hänt något med min inlämning. Sen får du säga att du kan ge dom kollinummer till paketet så kan dom själva se att paketet ligger hos Brightstar. Detta triggade en process för mig hos Samsung och problemet var löst inom 4 arbetsdagar från mitt telefonsamtal. Du får också nämna Sevenday till Samsung så dom kan ge en uppdateringen till dom. Sen får du också ringa till Sevenday och säga till dom om fakturan så de kan kontakta Samsung om vad som händer.
     
  6. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Haha hur löjligt är det inte att vi ska behöva gå igenom den här processen, men stort tack för att du delade med dig! I augusti/september blir det dags för mig :)
     
    Janne303 gillar detta.
  7. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Närmar sig 2 månader sen jag påbörjat processen, sevenday har dock fryst fakturering och nu är det bara
    att invänta brightstars tredje försök att skicka emballage. Det första gick till Motala, det andra till Rosersberg... Jag bor i Örebro... :teeth:
     
  8. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    uff jag som ni andra hoppade på en Note 20 Ultra i Augusti/september och känner redan nu att jag vill påbörja dra igång processen. Är det dumt att göra det redan nu?
     
  9. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Janne303 och bernard gillar detta.
  10. LiamAhlborg

    LiamAhlborg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2019
    Inlägg:
    344
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 7+
    Övrigt:
    AW SE + AirPods Pro
    Fyfan va gött ju, aa Brightstar & Sevenday bank.
    Funderar faktiskt på hur väl utvecklad upgrade+ funktionen faktiskt är av alla olika företag som gör kollab med samsung. Man ska ju inte behöva ringa 48 olika samtal, skicka 100 mail för att få en reaktion. Sjukt märkligt faktiskt, man ska ju inte behöva tvinga dom att skynda och allt. Helt sinnes faktiskt.
     
  11. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Hur blir det nu för oss konsumenter som hoppade på upgrade när Brightstar lämnar Sverige ?
    Blir det ännu krångligare att avsluta denna så kallade tjänst.
     
  12. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Funderar på samma. Men nu lämnar Brightstar Sverige. Undrar hur de påverkar oss konsumenter
     
  13. LiamAhlborg

    LiamAhlborg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2019
    Inlägg:
    344
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 7+
    Övrigt:
    AW SE + AirPods Pro
    Jadu, det är en bra fråga faktiskt. Hoppas Samsung löser ett bättre sätt.
     
  14. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 209
    Mottagna gillanden:
    1 196

    MINA ENHETER

    Kan väl knappast bli sämre iallafall.
     
  15. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Men jag kanske missförstår, Bright star är de som tillhandahåller telefonerna eller vad har de för roll i detta? Känns nästan som en dum fråga :)
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är ju lite rörigt, men det verkar som Brightstar är logistikpartnern. De skickar ut och tar emot telefonerna. Sevenday administrerar avtalen. Kommunikationen mellan Sevenday och Brightstar är i princip obefintlig baserat på historiken i tråden. Huvudet vet inte riktigt vad handen gör, så att säga.

    Nu behöver ju någon annan ta hand om logistiken, så det återstår väl att se vem det blir, men det kan ju som andra säger knappast bli sämre.
     
    demonen, Dashio och Kristy gillar detta.
  17. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 362
    Mottagna gillanden:
    1 722

    MINA ENHETER

    Oj, den kommentaren!
    Brightstar Corps vd Rod Millar säger i samma pressmeddelande att man man inte ser något alternativ till avveckling ”efter de svenska myndigheternas diskriminerande behandling av Brightstar.”

    Låter ju som Huaweis och andra kinesiska företags påhittade beskyllningar den senaste tiden, men Brightstar är väl amerikanskt, eller finns det något asiatiskt ägande med där?
     
  18. Miiini

    Miiini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Efter att ha läst tråden blir jag lite lätt mörkrädd, men i stort behov av en ny mobil och känner att jag är beredd på allt krångel iochmed att dealen är så bra, och vill-hovet av nya modeller är stort. MEN, knappen för updrage plus i kassan är borta. Kollade på det igår, men avvaktade med att köpa tills idag, och nu finns den inte kvar. Någon som vet vad som händer?
     
  19. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Comviq har S21 som månadens mobil. Det kanske kan vara ett alternativ?

    Samsung Galaxy S21 - Köp din mobil hos Comviq
     
  20. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 608
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Dom håller väl på att fixa till allt strul och så länge kanske det inte går att beställa eftersom en aktör i kedjan är borta...