Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Verkar inte vara något minsta belopp man måste ha handlat för. Fungerade även med 3x 10kr som köp för att få cashbacken så snabbt som möjligt.
     
  2. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Menar du att du fick de där 500 kronorna av enbart 3 x 10 kr eller menar du att du fick cashback från det? Cashbacken visas ju direkt när det har registrerats hos VISA efter 1-2 bankdagar men hade varit intressant att veta om de betalar ut 500 kr för tre småköp. Min sambo väntar nämligen på det efter sina tre köp :)
     
  3. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Fick 500kr insatt på kortet. Gjorde tre småköp 24:aug och fick pengarna 25:aug. Hur snabbt det sätts in har varierat bland personer jag känner men jag tror inte beloppet påverkar utan att det sker i omgångar, t.ex. varje onsdag eller något i den stilen.
     
  4. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Kan mycket väl stämma som du säger. Jag fick också min utbetalning 25 augusti
     
  5. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Flera i familjen fick sina 500kr idag, återigen på en onsdag så det är nog onsdagar som det betalas ut.

    Stod i utskicket att det finns platser kvar så det är ett perfekt tillfälle att registera sig för alla som vill det. Använd tipslänk för att få 0,5% direkt och gör dina köp så snabbt som möjligt för att säkerställa att du är bland de 20000 första.

    Några förslag på snabba köp om du har fått kortet:
    • Tre presentkort på amazon.se (minsta värde 1kr!)
    • Tre köp i rad i varuautomat
    • Dela upp köpet i tre betalningar i självutcheckningskassa - se till att det blir olika belopp för att minska risken att transaktionen nekas
    • Gör tre köp i förbutiken, butiken och restaurangen
    Om du inte har fått kortet:
    • Lägg till kortet i Google Pay och använd i butiken som ovan
    • Betala med Google Pay i mobilen på sidor som stödjer det (måste vara i mobilen, kortet kommer inte dyka upp på datorn)
    Kortet fungerar online även om du inte använt det i butik. Google Pay fungerar innan du har fått kortet men vänta 1-2 dagar, när du kan se koden i appen så är kortet redo att användas.

    Har du frågor om appen eller kortet så skriv gärna här eller via PM så ska jag försöka hjälpa till.
     
  6. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Är det någon mer som nekats köp i fysisk butik med betalning via Google pay trots att pengar finns på kortet? Supporten kunde tyvärr inte se något fel...
     
  7. Koti

    Koti Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8
    Platta:
    iPad pro 11" 2020
    Samma här, försökte nyss göra mina första köp.

     
  8. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Är det första köpet måste du först använda kortet + pinkod.

    Jag har använt mitt kort i några månader utan problem men för någon vecka tillbaka så har mina köpa via google pay nekats...
     
  9. Koti

    Koti Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi8
    Platta:
    iPad pro 11" 2020
    Attans, jag installerade precis allt så det kommer ta några dagar till d antar jag
     
  10. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Det ska gå bra att göra första köpet med Google Pay utan att ha fått ditt kort. Jag har hjälpt flera personer med detta.

    Det kan ta ett par veckor innan det fysiska kortet kommer fram. Det viktiga är att kortet har blivit skapat i deras system. Det kan du se genom funktionen visa pinkod. Om den bara laddar är inte kortet redo. Om du kan se din pinkod så ska det fungera med Google Pay också. Tar vanligtvis 2 dagar.
     
    Koti gillar detta.
  11. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Jag fick svar av supporten att första köpet måste göras med kort plus pin-kod. Det står även i deras FAQ.
    Fungerar detta även för köp i fysiska butiker eller endast online? Jag fick nämligen svaret från supporten att innan Google pay fungerar i fysiska butiker måste köp göras med kort + kod
     
  12. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Första köpet med kortet måste göras med kod.
    Första köpet med Google Pay behöver inte göras med kod.

    Har gjort flera köp både online och på ICA innan jag fick kortet. De skriver själva i välkomstmeddelandet att de ska fungera så.
     

    Bifogade filer:

  13. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Där ser man. Konstigt att supporten inte har koll på det...
     
  14. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    De måste ha menat att det fysiska kortet inte går att blippa förens man genomfört ett köp med chippet. Och det är alldeles riktigt, står även i FAQ :)
     
  15. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Supporten för detta bolag är under all kritik. Jag frågade specifikt varför det inte fungerade med google pay i butik (jag provade i tre olika butiker) och fick till svar att jag måste använda kort + kod först. Kortet kom några dagar senare, jag använde kort + kod och efter det fungerade google pay. Men om det fungerar för er andra så hade supporten uppenbarligen fel.

    Som jag beskrev tidigare i tråden så har jag fått köp nekade fast jag har pengar på kortet och supporten kunde inte se varför detta hände. Känns ju tryggt?!

    Senast i förgår ställde jag ytterligare en fråga och har inte fått något svar ännu. Däremot har jag fått ett mail med en utvärdering av vad jag tyckte om svaret som jag ska ha fått av supporten?
     
  16. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Min upplevelse av supporten för de allra flesta företag är att frågar du samma sak tre gånger kommer du att få tre olika svar. Oftast ett externt företag som egentligen inte har någon behörighet att göra något och inte alltid är informerade om senaste ändringarna.

    Branschforum som just Swedroid är otroligt värdefullt för att hitta och dela med sig av både kunskap och egna erfarenheter som supporten sällan kan ge.
     
  17. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Exakt samma sak har hänt mig senaste veckorna..

    Från att Rocker har fungerat utan problem på i princip alla ställen så har nu detta också börjat balla ur med en del nekade kortköp..

    Supporten är trevlig, men that's it.. de verkar inte kunniga, och det känns som att de jobbar hemifrån eller är väldigt långt ifrån utvecklarna.

    Skriver man feedback om appen så är det svar med smileys och tack för att man kommer med tips/input, men det finns alltid den där känslan av att det inte händer ett skit med vad man framfört.

    Är det förresten någon som vet något om "såhär spenderade du:"-notiserna ? en del notiser är utformade som "vill du veta vad du lade pengarna på?" men när man klickar på dem så kommer man bara in till appen och sedan händer inget mer.. och enligt supporten så är det som det ska vara.
     
  18. Tipkaros

    Tipkaros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a
    I söndags blev ett (kontaktlöst) köp nekad för mig också men när jag tog mobilen ut och försökte betala med Google Pay (kopplat till Rocker) funkade det normalt.
     
  19. Patr!k

    Patr!k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Kan du se din pin-kod i appen? Jag kunde inte använda Google pay innan jag såg den.
     
  20. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Märkte att migrering från Bynk till Rocker medförde att de tappade 3 transaktioner i deras app. Blev tokig när saldot inte stämde med transaktionerna i moneymanagerex som jag använder. Begärde att få ut deras transaktionslista i csv och lyckades lokalisera detta. Bjöd in sambon och hon har ju 500kr insatta. Det som gör mig orolig är att Rocker kommer börja kosta pengar, jag menar. Varför vill de spendera en miljon på på att få in nya användare.