Fråga: Går det att få liv i en Lenovo Tab 3 Essential TB3-710F ?

Diskussion i 'Lenovo' startad av Kindahlsan, 8 sept 2021.

Taggar:
  1. Kindahlsan

    Kindahlsan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag tänkte att jag skulle använda min gamla Lenovo Tab 3 Essential TB3-710F som äggklocka och receptbok i köket.

    Jag har återställt den och uppdaterat så mycket jag kan men den är så seg så den inte går att använda.
    Eftersom ett dåligt batteri inte borde påverka prestandan så finns det väl två möjliga orsaker till att den är mycket segare än när den var ny.

    1- Alla uppdateringar har gjort system och appar så mycket tyngre att hårdvaran räcker inte längre till.
    2- Man har medvetet segat ner allt så att man ska få lust att slänga den och köpa en ny.

    Oavsett vilket... finns det något sätt att få den så kvick som den var en gång? Antingen med google-apparna, men om inte det funkar, skulle man kunna installera något lättvikts-OS så att det går att använda den till något i alla fall. Jag såg trådar om att man kunde roota den, men det kanske inte är en lösning i sig?
     
  2. stelin

    stelin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    906

    MINA ENHETER

    Kindahlsan och Kristy gillar detta.
  3. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Det är bara 1 GB ram i den, och alla Google-appar o.s.v. blir större, andra appar kräver mer o.s.v, så det är nog svårt att få den speciellt kvick.
     
    Kindahlsan, Kristy, jnsson och 1 annan gillar detta.