Diskussion: Köptråden iPhone 13-serien

Diskussion i 'iPhone 13-serien (2021)' startad av Swedroid, 14 sept 2021.

  1. Copa

    Copa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    583
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Vad kul att höra att vissa får telefonen idag.

    Står fortfarande leverans vecka 45 hos 3.
    Beställde pro max 256gb .

    Men jag får snällt vänta på min tur
     
  2. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Dustin hade tydligen 4 st iPhone 13 Pro Max 256 Grafit på lager och precis efter jag hade lagt min beställning så blev saldot 0 (de erbjuder superexpress leverans inom 4h). Så får se om jag lyckades få en eller om deras sajt bara hade fel saldo. :(

    EDIT: Står "Restnoterad" så verkar som om saldot bara var fel på sajten. :/
     
    Last edited: 24 sept 2021
  3. Tr1dent

    Tr1dent Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3
    har som många andra också ha problem med Tele2. Beställade en iPhone 13 Pro 256GB Graphite 14:05 men den står fortfarande som din order är skapad :( Känns lite tråkigt när jag kan gå in på elgiganten och hämta den i butik idag.
     
  4. hnhl

    hnhl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    DHL lämnade precis över ett paket. Nu är det julafton!!!:cool:
     
    Jessie75, tyvar1, pjm1891 och 1 annan gillar detta.
  5. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Nya besked från NoN nu med instabox.

    Jag kommer som tidigast få min förhandsbokning på Tisdag. Detta förutsatt att dom hinner skicka den idag enligt dom .

    Så det blir att avboka och jaga telefon i fysisk butik
     
  6. Radpod

    Radpod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2019
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Fy fan vad tråkigt. Jag tänker typ detsamma med Comviq. Men orkar inte hålla på. Jobbigt dock att inte veta om den kommer idag, på tisdag eller om 3 år.
     
  7. Heenk3

    Heenk3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    7
    Jappp :(
     
  8. Sadmir

    Sadmir Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, jag beställde på telenor en till min fru ny beställning och en med change
    Iphone 13 pro max grafit 128gb (till mig med change)
    Iphone 13 pro max gold 128gb(till fru ny beställning)

    Min kommer nästa vecka enligt telenor men jag måste hämta i butik pga change men intressanta är att vi fick det här SO12345 nret och den 22 sept uppdaterade telenor att frugan får sin telefon idag men vi har ej fått något kollinr för spåra telefon och idag ringde jag telenor TVÅ gånger med olika svar , först svara en tjej hon sa att hon kolla och det skulle ta veckor att få den men jag sa att ni har ju skrivit att hon ska få den 24e men så är de inte sa tjejen, hon är okunniga och var lite otrevlig, andra gången jag ringer så svarar en kille och han säget vänta tills nästa vecka och menar att de skickar den 24e sept men står klart o tydligt leverans 24e sept , jag fråga efter kollinr men inget han kunde se, sen ringde jag en tredje gång svara en trevlig tjej och sa som det var hon såg inte mer än vad jag kunde se samt hon fråga någon, men hon sa står de 24e sept så borde de komma då ... måste älska telenor och deras 50 olika svar på samma frågor och i grunden vet ingen något, nu vet vi inte om frus telefon kommer idag eller man får vänta längre .. jag undrar om någon mer beställt från telenor och haft identiska problem eller har mer info
     

    Bifogade filer:

    Wiiz gillar detta.
  9. Gurka123

    Gurka123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bokade av non instabox och hängde på låset på phonehouse så nu har jag en 13p i handen, aldrig mer NoN förbokning
     
    Tolle90 och Toss3 gillar detta.
  10. pjm1891

    pjm1891 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    907
    Mottagna gillanden:
    763
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag har beställt med change och den är nu på väg till butiken, borde komma när som helst.
    Screenshot_20210924-102109.jpg
     
    iterva gillar detta.
  11. Wiiz

    Wiiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2018
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    175
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Telefon 3:
    Iphone XS
    Du kan iallafall se någon status på telefonen, enligt Telenor så är systemet inte färdigt och borde vara klart på måndag. Först då får jag könummer verkar det som
     
  12. tyvar1

    tyvar1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB
    Någon som har beställt från webhallen och valt hämta i butik som har fått sin iPhone ännu?
     
  13. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 098

    MINA ENHETER

    Vem får upp forumets första bild på en Sierra blue? o_O
     
    galaxy81 gillar detta.
  14. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Såg att Webhallen hade en iPhone 13 Pro Max 512 Gb i Grafit på lager på hötorget! Så beställde en sådan. :) Finns redan att plocka upp! Blir en promenad kring lunch.

    EDIT: Nehe, tydligen står det nu "Inväntar produkter" där också. Hur svårt ska det vara.
     
  15. PjukeZ

    PjukeZ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2021
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    12
    Var precis i kontakt med Tre, som påstår att telefonerna inte ens finns i butik idag för att gå o köpa dem. (detta då jag nämnde att jag inte är intresserad av 4-6v leverans, då jag isåfall kan springa ut idag o köpa ett exemplar). Jag påpekade dock att de f.rom i morse är släppta i butikerna...

    hon sa vidare att leveranstiden som anges på "Mitt3" gäller, vilket har stått på "Leverans 2 arbdagar" sedan i tisdags, vilket är snicksnack. Hon avslutade samtalet med att ALLA deras utskick av telefoner börjas idag, utan undantag. Återigen så är detta snicksnack, då Tre började skicka ut sina telefoner igår, och folk har börjat få leveranser NU.

    Fruuuuktansvärt dålig kundsupport, och under all kritik på kunskaps nivåerna.

    Ger det fredagen ut, har jag inte fått en uppdatering så kommer jag avboka abonnemang med telefon, och köpa mig ett exemplar från en konkurrent.
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Konstigt att det går så segt med Instabox. Irriterande också då det är förhandsvalet.
     
  17. Jessie75

    Jessie75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    [QUOTE = "Sadmir, post: 2804892, member: 76836"] Hej, jag beställde på telenor en till min fru ny beställning och en med change
    IPhone 13 pro max grafit 128gb (till mig med ändring)
    IPhone 13 Pro Max Gold 128GB (tills fru ny beställning)

    Min kommer nästa vecka enligt telenor men jag måste hämta i butik pga ändra men intressant är att vi kan det här SO12345 nret och den 22 september uppdaterade telenor att frugan får sin telefon idag men vi har inte fått något kollinr för spåra telefon och idag ringde jag telenor TVÅ gånger med olika svar, först svara och tjej hon sa att hon skulle kolla och det skulle ta veckor att få den men jag sa att ni har ju skrivit att hon ska få den 24e men så är de inte sa tjejen, hon är okunniga och var lite otrevlig, andra gången jag ringer så svarar en kille och han sätter vänta tills nästa vecka och menar att de skickar den 24e sept men står klart o tydligt leverans 24e sept, jag fråga efter kollinr men inget han kunde se, sen ringde jag en tredje gång svara en trevlig tjej och sa som det inte såg mer än vad jag kunde se samt hon fråga någon,men hon sa står de 24e sept så borde de komma då ... måste älska telenor och deras 50 olika svar på samma frågor och i grunden vet ingen något, nu vet vi inte om frus telefon kommer idag eller man får vänta längre .. jag undrar om någon mer beställt från telenor och haft identiska problem eller har mer info [/QUOTE]

    Jag har beställt från Telenor online med Change. Har fått ett kö nr. Går inte att söka på den ännu. Ringde Telenor 2 gånger. Båda två sa samma. Telefonerna är försenade och kommer tidigast nästa vecka. Så prova på måndag igen att göra en sökning på din telefon.
    Och idag den 24: e är det då Telefonerna skickas från lager inte från Butik.. Så ja det känns sådär..

    Jag hoppas ni får ett sms från Butiken ni beställt telefonen till och kan hämta den
    Jag funderar på att åka till butiken och se om dom fått in några telefoner och hur det ligger till..

    När lade ni eran beställning?
     
  18. Radpod

    Radpod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2019
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Instabox har ju försämrats i kvalitet avsevärt senaste året. Tyckte de fungerade bra i början. Nu tycker jag alltid att de är sena p.g.a. fulla skåp, eller annan tveksam anledning. Detta gäller då en helt vanlig dag och inte vid en stor release.
     
  19. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    näh, förhandsbokningar skall alltid göras på Apple.se :)
     
  20. Sadmir

    Sadmir Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Fint får du njuta av den :)