Diskussion: Första intrycken & omdömen iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max

Diskussion i 'iPhone 13-serien (2021)' startad av Swedroid, 24 sept 2021.

  1. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Klantarsel idiot som man är har tappat min två gånger… MEN den klarade sig utan skador :o
    En mobil som överlever honda-klant är nice :D

    Skärmen no comments… Amazing.

    Batteritiden 5h SOT mycket safari och YT 54% kvar!
    Största minuset, som jag avskyr är hur extremt vass kamera ”bumpen” är.
     
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 016

    MINA ENHETER

    Större förbättring än vad jag räknat med vid fotografering i mörker.

    Batteriet är klart bättre. Över 50% kvar trots en dags flitigt användande.

    Den känns faktiskt lite tyngre/otympligare än tolvan. Tyckte knappt det var någon skillnad först.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  3. minh

    minh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    då var äntligen väntan över...

    det här blir min första iphone på hur många år som helst.. ska ge det en ärligt chans denna gg då jag är så trött på halvt och halvt på android.

    kommer från en oneplus 8t men satan vad bredd den pro max var.. känns ju hur stor som helst... aja får väl vänja sig med tiden..

    hade önskas att den hade snabbare snabbladdning och usb c annars är det väl inte så mkt mer än så..

    apple håller som vanlig hög byggkvalitet sagt och jag gillar designen skarpt.. 120hz och batteritiden var det som gjort jag bytte.. hoppas jag inte ångra mig efter en tid...
     
    bernard gillar detta.
  4. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fortfarande inte laddat och ligger nu på 29%, tar det aldrig slut?

    kameran är riktigt trevlig:
    B1FCA846-2B89-4CE5-8940-4E25981CFD83.jpeg
     
    Last edited: 25 sept 2021
    Kristy, hakanv, jimpa77 och 4 andra gillar detta.
  5. Legis

    Legis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2019
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    32
    Fick precis iOS 15 pushad till min, kan ju vara värt att nämna ifall fler än jag glömt kolla uppdateringar
     
  6. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Tror inte katten är förtjust utan paparazzis :P
    Håller med om batteritiden! Nästan så att jag vill börja ladda snart pga vana hahaha
     
    Melinda gillar detta.
  7. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 098

    MINA ENHETER

    5h 36m SoT och 51% batteri kvar (13 Pro Max).

    Rubbat bra
     
    2crueal4u och bernard gillar detta.
  8. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Katten har ett konstant resting bitch face, men håller med om laddningen, det tar emot att inte koppla in laddaren i tid och otid.
     
    kissidor, bernard och Honda gillar detta.
  9. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Riktigt bra batteri! 40% batteri kvar och strax över 5h skärmtid (13 Pro).
     
    bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fått rensa tråden lite då det blev väldigt mycket OFT. I den här tråden är tanken att man ska posta sina egna intryck och omdömen av 13 Pro/13 Pro max.
     
    night77, Jojjenz, Dno och 3 andra gillar detta.
  11. Jessie75

    Jessie75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Har gått från Samsung Note 20 ultra till IPhone PM. Har haft iPhone innan, men det var måååånga år sedan.. Varit sugen ett tag på att byta till iPhone igen, och nu slog jag till:o
    Än så länge är jag supernöjd! Jag älskar att fota, och idag testade jag att fota lite granna. Nöjd än så längre.
    Den känns även snabbare vid användningen det mesta. Det gillas. Fin skärm. Snygg design.
    Ja jag tror att jag har gjort ett bra val :D
     
    galaxy81 och Trino gillar detta.
  12. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Tror att de tänker att man för över dem trådlöst. :) Wi-Fi 6 är ju rätt snabbt ändå. Tror väldigt få använder iTunes numera så enda funktionen för lightning är väl laddning och tom. där tror jag att allt fler väljer trådlös laddning.
     
  13. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Unboxing känslan för detta år var lite meh, tycker det är lite roligare att dra av plasten från mobil kartongen ger en helt annan känsla. Vart lite besviken på Sierra Blue då den skiftar mer till grå färg än själva Sierra Blå tyvärr.

    Första uppstarten med mobilen så märkte man skillnad direkt från 60Hz till 120Hz, och 120Hz ger en helt annan känsla när man kollar youtube klipp, scrollar på facebook eller diverse andra sidor. Hade precis nu min 12PM i ena handen och 13PM i andra handen och tycker att 12PM kändes lite tyngre trots 13PM väger lite mer än 12PM. Batteritiden är nice har inte laddat den sen igår och är nere på 55% hade ca 60% när jag vaknade men spelar även WHM just nu som är en bidragen orsak till att jag är nere på 55%..

    Överlag så är jag sjukt nöjd med 13PM, och gillar verkligen hur smidigt det är att flytta över allt från ena iPhonen till den andra, samt hur smidigt det är med Apples ecosystem, exempel så fick jag en notis på min AW5 med "Vill du parkoppla din Apple Watch med din nya iPhone" . Man gillar bara hur allt är så smidigt.
     
    bernard, Kristy, Trino och 2 andra gillar detta.
  14. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Du hade väl problem med att bilderna du tog blev suddiga på din Note 20 Ultra? Förhoppningsvis blir du nöjd med bilderna som din nya iPhone tar, och att mängden suddiga bilder minskar. :)
     
  15. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Lite mer intryck nu efter ett par dagars användande, men har dock inte hunnit göra något med kameran som verkligen säger nåt om skillnaderna. Bortsett från att eftersom jag kommer senast från en 12 mini så är jag själaglad att ha teleobjektiv igen.

    Men jag har ju varit lite orolig för hur jag ska hantera vikten på pron, då orsaken till att jag steppade ner först från maxen till pron och sen ytterligare till minin var just vikten och inte storleken. Och ja, även “lilla” pro är verkligen blytung. När jag ligger i sängen och kollar innan jag somnar eller när jag just vaknat så är det en riktig plåga. Till mina större vid sidan av-lurar har jag ringhållare, vilket gör det oerhört mycket lättare att hålla i utan att få ont nånstans, men till den jag kör som min daily vill jag ju inte sabba magsafe på det viset, så jag får fundera på hur det kan lösas. Ska man verkligen behöva ha ett extra “nattskal” och byta fram och tillbaks varenda dag o_O? Eller finns det nån hållare som funkar med magsafe kanske?

    Nog om vikten, som är den enda baksidan jag hittar. Storleken tycker jag nämligen är en utmärkt kompromiss, varken för stor eller för liten för nånting. Vissa webbformulär kunde vara svåra eller omöjliga att använda med minin, för att någon del av sidan inte visades, eller text och funktioner hamnade ovanpå varann eller nåt sånt.

    Jag håller inte med de som tycker att 120Hz inte behövdes för att iPhone alltid var så smooth och snabb ändå, och att androider med 120Hz ändå upplevdes som både långsammare och ryckigare. Inte min upplevelse, inte alls - jag har dragit en suck av lättnad varje gång jag tagit upp en android med 120Hz för att göra nånting, så jag säger äntligen. Det känns inte lika revolutionerande och WOW som när man allra första gången stötte på det i iPad pro 12.9 förstås, mer som att nåt som inte riktigt varit optimalt äntligen rättats till.

    Och som @Fusion@Fusion skrev tidigare i tråden “…gillar verkligen hur smidigt det är att flytta över allt från ena iPhonen till den andra, samt hur smidigt det är med Apples ecosystem, exempel så fick jag en notis på min AW5 med "Vill du parkoppla din Apple Watch med din nya iPhone" . Man gillar bara hur allt är så smidigt…” - den där enkelheten är nog den största och mest stabila och varaktiga anledningen till att man gick över till den mörka sidan och verkar bli kvar där.

    (Med det sagt finns det ju ett antal saker som är raka motsatsen också, som bara är så oerhört enkelt och logiskt att göra i en android medans om det nu ens går att krångla sig till det i en iPhone så är det i alla fall inte värt besväret jämfört med att hala upp sin androidextralur ur väskan.)

    Men nu när vi iaf äntligen fått 120Hz är nästa riktigt akuta punkt på önskelistan givetvis ett lättare bygge, och det sägs ju att det är på G. Ännu lite mera zoom är också önskvärt och känns inte totalt orealistiskt. Och långsiktigt väntar jag tills den dag vi får en pro max med integrerad penna :). Alternativt en foldversion - hur lång tid tror ni det tar tills de har fått till en sån så att den är tillräckligt bra för att de ska kunna stå för den?

    Edit, tillägg: batteritiden ja. Jag tyckte alltid att jag klarade mig med minin, nån katastrof var det absolut inte. Men det är ändå en rätt rejäl skillnad, och visst ger det ett själsligt lugn med en såhär nästan enastående batteritid :)
     
    Last edited: 26 sept 2021
    Fusion, flipp, Kristy och 7 andra gillar detta.
  16. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 098

    MINA ENHETER

    Jag personligen tror att Fold-tekniken är en gimmick som kommer försvinna.

    Blir spännande att se om Google släpper den beryktade folden eller inte senare i år. Men Apple, jag tror tyvärr inte det.
     
  17. Legis

    Legis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2019
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    32
    Har fotat en hel del i helgen och lekt med olika inställningar samt filter. Det fungerar ok, bilderna blir helt klart bra men av någon enledning ser de ändå livlösa ut och saknar riktigt djup. Någon som har tips på ett riktigt bra och enkelt redigeringsprogram, med låg instegströskel? Orkar inte sitta och växla mellan Insta Layout, PicCollage och massa andra appar för enkla justeringar direkt i telefonen.

    Sen vet jag inte om detta var inbillning, men imorse pratade jag i telefon med ljudet på högtalarljud. Det körde förbi en högljudd bil och volymen automathöjdes. Jag vet att denna funktion finns i hörlurar, men fungerar det numera även när man kör på högtalarljud?
     
    bernard gillar detta.
  18. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Ladda hem Snapseed eller Adobe Lightroom.
     
    Kristy och Legis gillar detta.
  19. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 098

    MINA ENHETER

    Testa Photographic Styles.

    iPhones är ganska neutrala i sin färgåtergivning som standard vilket kan kännas lite livlöst, särskilt om de ska ut på sociala media. Med t.ex. "Vivid" påslaget i Photographic Styles ser det mer färgstarkt och kontrastrikt ut.
     
    Kristy, bernard och Legis gillar detta.
  20. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    kom på en annan sak - photographic styles, apples gåva till en "oooooohhh det är så fiiiiiiina färger i samsungbilder"-tjej :teeth:. det kommer inte att hända att jag sätter mig och pillar i nåt redigeringsprogram, så verklighetstrogna färger betyder ingenting för mig - jag vill ha mer än verkligheten :teeth:, så det här var en oväntad och mycket glad överraskning :D
     
    galaxy81, Pyrox och livinl0ud gillar detta.