Alla som jagar fynd på amazon handlar i ond tro, förutom nexus6 då.
Vad de kommer till moral så finns den inte här, vi alla sitter i samma karma båt rakt ner i helvetet vare sig man köper åt sig själv sin kusin, ska ge bort i present eller ska kränga på tradera. Skadan för säljaren är skedd.
Alla som beställt från denna säljare har fått ett legit track-nr så antagligen har de ett system som genererar automatisk fraktsedel vid en beställning, när en fraktsedel skapas tycker amazon att en vara är skickad.
Händer även vid FBA/PRIME beställningar. När paketet får fraksedel får man ett mess av amazon att de är skickat någon stund senare är paketet hos den anläggning varan befunnit sig hos. MAN KAN INTE SJÄLV AVBRYTA EN FBM ORDER EFTER CA 30 MINUTER UTAN ATT BEHÖVA KONTAKTA SÄLJAREN.
Många FBM säljare väljer att sätta din order som skickad och sen kommer med världens ursäkt för att du ska avbryta så de kan göra en costumer return.
Ibland har jag fått mail där det står costumer return utan att jag ens bett om det.
Ibland har paketet åkt hela vägen till flygplatsen/hamnen där de sen sjunkit i havet eller plötsligt blivit olagliga att skicka.
Någon gång har man beställt något FBA som blivit skickat där säljaren av försökt avbryta genom en återbetalning då de trott de ska stoppa försändelsen men det funka inte så från FBA och då har du fått din vara gratis.
Tycker fortfarande att de är illa att vi som 90% rabatt köpare går in på säljarnas sida och ger dem dåliga omdöme för att de "luras" när vi utnyttjat deras misstag.
FBM säljare har iallafall möjligheten att rädda sina företag det har inte FBA/PRIME
Last edited: 28 sept 2021
safadino och Asawi gillar detta.