Ville flytta från Fello till
Halebop för att kunna ha eSIM på klockan.
1) Beställer abonnemang med nummerflytt från Fello, kreditupplysning dras men beställningen annulleras.
2) Kontaktar
Halebop, orsak oklar men jag blir ombedd att beställa igen. En till kreditupplysning dras.
3) Jag får hem 2st SIM-kort, kontaktar
Halebop, personen kan inte förstå varför.
4) SIM-kortet som
Halebop ber mig använda har ett nytt nummer, inte gamla numret från Fello.
5) Blir ombedd att vänta några dagar tills ett specifikt datum när numret kan flyttas.
6) Kontaktar
Halebop exakt detta datum. Blir nu meddelad att förra informationen inte alls stämmer, och att jag MÅSTE ha ett temporärt nummer i 3 dagar för att nummerflytten kan ske.
7) Nu måste jag meddela förskola/kollegor/familj etc om nytt temporärt nummer. Avvaktar 3 dagar och ser vilken ny information som kommer denna gång. Hittills är mitt första intryck av
Halebop INTE bra.
Det tråkigaste är att jag band upp mig i 12 månader för att få rabatt första tre månaderna. Annars hade jag nog flyttat till Telenor eller Tele2 direkt. Halebops interna system verkar nästan ha lika låg klass som Vimla.
Click to expand...