Pixel 6 - Grön nyans på skärmen

Diskussion i 'Google Pixel 6' startad av cykelstyre, 3 nov 2021.

  1. cykelstyre

    cykelstyre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hämtade min P6 på posten tidigare idag. Allt kändes bra till en början, men på kvällen när skärmens ljusstyrka gick ner märkte jag en grön nyans på mörka/gråa bakgrunder. (T.ex. notis-fältet när man har dark mode)

    Efter sökt runt så verkar jag ej vara ensam om detta tyvärr, så får bli en retur och utbyte och se om man lyckas få ett bättre exemplar...

    Tänkte se hur erfarenheten hos övriga användare här på Swedroid varit. Har era enheters display fungerat ok?

    Bifogat har ni bild på hur min enhet såg ut. (Ser dock värre ut på bilden än vad det är i verkligheten)
     

    Bifogade filer:

  2. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Min Pixel 6 Pro är väldigt jämn och fin. Men det problemet din lur uppvisar är tyvärr inte helt ovanligt med AMOLED-paneler, särskilt om tillverkaren köper billigare sorteringar vilket jag misstänker att Google gjort för att hålla nere priset på Pixel 6 (icke Pro).

    Det är bara att byta och hoppas på bättre lycka med nästa. Det är tyvärr ett lotteri.
     
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Försök få den utbytt.

    Testa att stänga av Smooth Display och se om det blir bättre. Hade en Pixel 4 som såg ut så när 90 Hz var aktiverat och ljusstyrkan var under 20%.
    Men det ska man såklart inte behöva göra.
     
  4. cykelstyre

    cykelstyre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag testade lite olika sådana knep, men tyckte inte det blev någon märkbar skillnad, och som du säger så skall man ju inte behöva stänga av funktioner för att det skall fungera.
     
  5. Macke.M

    Macke.M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Skrev till tyska google supporten och fick detta som svar (bifogade din bild på skärmen):
    "You need to check your settings at Display Options for Dark Mode Color Inversion/Correction and Night Light."
     
    RURAL gillar detta.
  6. Dan1jel

    Dan1jel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    918
    Mottagna gillanden:
    522
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 6
    ROM:
    Vanilla
    Platta:
    Dell Chromebook 13
    ROM:
    PopOS 21.04
    Övrigt:
    Casio G-Shock: GWG-1000-1A3ER / GBX-100-7 / MT-G B1000D-1A
    Ser också att min pixel har nyans av grönt, syns mest vid mörk grå färg. Super trist men vet inte om ja ska köra så här... Finns kanske inte så många på lager så vet inte hur lång tid de skulle ta tills ja får tillbaka den lagad/en ny.
     
  7. cykelstyre

    cykelstyre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag valde att lämna tillbaka telefonen och få en ny telefon skickad. Returen i sig gick smidigt, och jag kunde direkt beställa en ny telefon (beställde via tyska google-store genom en tysk kollega).

    Mailet på beställningen utav ersättningstelefon sa förväntad leverans 8-11 November. Då jag inte hört något den 15 November, så kontaktade dem där dem sa att det var ett "tekniskt fel" att telefonen ej var skickad. Samma kväll fick jag DHL-trackinglänk. Det dröjde dock ytterligare 1 vecka innan DHL faktiskt fick telefonen och kunde leverera den.

    Så först idag kom den nya ersättningstelefonen fram, och även denna har liknande problem, dock inte riktigt lika illa som första..

    Kommer lämna tillbaka den igen, men tror inte jag tar chansen på en ny P6, utan skall se om jag kan uppgradera till P6 Pro istället, då den skärmen verkar vara bättre.
     
  8. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

  9. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Jag har sett ett par Pixel 6 och kan bekräfta att skärmen är rejält mycket sämre än 6 Pro.
     
  10. [krom]

    [krom] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Under min korta tid med en Pixel 6 märkte jag inte detta fenomen innan den såldes. Finns det information om vem som levererar skärmar till 6:an och 6 Pro?