Mobil fotoskrivare

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Roggert, 25 nov 2021.

  1. Roggert

    Roggert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    Mi Pad 3
    Min dotter har på önskelistan en polaroidkamera, det är väl en kul grej tänker jag men väldigt opraktisk. Därför funderar jag istället på en lite mobil fotoskrivare. Är det någon som har erfarenhet av dessa?

    Just nu lutar jag åt att köpa en Polaroid Hi-print. Den har visserligen ganska dyra fotopapper, men verkar ge betydligt bättre utskrifter. De kör inte med vanliga zinc-papper vad det verkar och jag antar att dessa inte heller funkar i just denna skrivaren.

    Vilka andra alternativ ser ni och vad är fördelarna och nackdelarna med dessa?
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Min dotter var oxo sugen på en polaroidkamera och som teknikpappa funderade jag oxo på en mobil skrivare ist, men frågade henne vad som var syftet med det hela.
    Grejen är att en polaroid kamera ger ju EN analog "just nu bild", den är inte redigerad, det finns inga kopior, den går inte att lägga på facebook osv. detta ger en äkthet och "ta på " känsla som många av dagens uppkopplade ungdomar uppskattar.
    Bara känslan av att ta en bild helt analogt och se den sakta växa fram framför dina ögon, är något som även jag kan uppskatta, nörd som jag är.
     
    katho, Asawi, F-Forward och 1 annan gillar detta.
  3. Kaptenstekspade

    Kaptenstekspade Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är själv inne på att skaffa just en mobil fotoskrivare. Jag tar mycket bilder som jag sen aldrig tittar på igen i mobilen vilket känns trist! Och en polaroidkamera känns för klumpig att ha med sig. Har lärt mig från systemkameran jag aldrig använder. Försökt läsa mig till vilken som verkar ge bäst bildkvalitet osv. Hoppas någon som testat kan ge tips!
     
  4. Roggert

    Roggert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    Mi Pad 3
    Det blev en Polaroid Hi-Print till ungarna i julklapp. Lite dyra styckbilder, men vi får se hur bra kvalitet det är.
     
    jogge gillar detta.