Hur många ångrar sin spica?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av ErsdaHL, 15 okt 2010.

  1. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Innan jag köpte min spica så fick jag alltid till svars att det var en riktigt bra telefon och att jag skulle bli nöjd. Nu har jag haft den den midsommar. Är jag nöjd ? Nej. Ska man behöva bryta garantin och allting för få en telefon att fungera som den borde. Jag var nöjd tills en bekant också skaffade android. En Htc wf..
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Allt beror ju på vad man förväntar sig av telefonen, själv hade jag inte så stora förväntningar och jag tycker det är kul att modda osv. så jag är väldigt nöjd med min eftersom det finns ett stort comunity med folk som utvecklar till telefonen. Men det är klart det är inte den bästa telefonen, men en bra telefon för pengarna tycker jag.
     
  3. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Supernöjd med min Spica.
    Köpte den som en billig utvecklingsplattform och inte har jag blivit besviken.
    Men jag kör ju inte heller med stock utan hemkokade saker som jag pillar en del med själv också för att testa/optimera etc.
    Garanti har jag aldrig bekymrat mig om med tanke på priset på luren om jag ska vara ärlig.

    Själv har jag aldrig förstått tjusningen med Sense, så smaken är ju olika. Vill man ha en lur som är "problemfri" är nog inte Android-lurar generellt ett bra val utan man bör nog titta på Äpplet eller de ny W7 lurarna som är mer "inlåsta".

    Mitt största problem är inte Spican i sig utan hur telefonproducenterna implementerat Android. Jag trodde det skulle bli mer så som Linux fungerar, men tyvärr lägger ju tillverkarna in massa skräp som gör att man inte fritt kan modifiera och använda vilken version som helst av Android.

    /J
     
  4. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    går i nian och har 1000 kronor i månaden fast nu har jag 800 i 2 år för jag har den här lådan med rörelsekänslig skärm. Men hade jag haft någont lön/inkomst som inte kom ifrån mamma så hade det väl varit en annan sak
     
  5. 93tihil

    93tihil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt nöjd med min Spica men sen när Galaxy S kom så blev man ju lite sugen på den med swype och social hub men jag är nöjd endå :P
     
  6. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Ångra den som fan i början, sen när man fick igång root på den så blev man åter lite kär :) var dock alltid avis på Wildfire trots den pissiga upplösningen. Men har numer en Desire då Spican trots rootning är en väldigt seg telefon
     
  7. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Dock är ju Desire dubbelt så dyr som Spican så nått annat vore ju konstigt :P
     
  8. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag köpte ju telefonen på phonehouse med halebop abbonemang så jag betalar 209 i månaden med abbet + telefonen har jag köpt telefonen av halebop då?
     
  9. rawen

    rawen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ser man det på det lilla viset, att den kostar 1/5 av nettoinkomsten varje månad så hade nog inte heller jag varit 100% nöjd...

    Men jag säger som övriga, helt ok lur till ok pris... Även om man börjar bli lite trött på den nu efter snart ett år, fast det beror nog mer på att det är kul med nya prylar :)
     
  10. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ja, det är klart att man suktar lite efter andra nya roliga prylar (mobiler), men det blir nog Spican fram till att Android 3.0 eller vad den heter kommer. Eller ett tag till alla fall, beror på pengar osv. såklart också.
     
  11. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Ja helt klart, men Spican var som en snigel jämfört med Desiren, drog mig från att lägga till ikoner på skrivbordet då det tog sådan lång tid att ladda..nu går det på ett kick.. en annan sak jag stör mig något oerhört på det är att jag har "spökspica" försöker hela tiden trycka i laddkabeln där uppe på Desiren :P
     
  12. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lite kul, med CM ligger resultatet i Quadrant för min lur precis under Desire.. :)
    Sen säger det inte allt dock, antar att man kollat mot den gamla Desire romen.
    Lite bättre grafikdrivrutiner skulle göra en värld av skillnad på Spican.

    /J
     
  13. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Så känns det också som att det ska vara, annars är det ju ingen mening med att lägga de extra tusen som behövs ;)
    Men jag förstår vad du menar. Dock är det bara när jag har startar om telefonen som det tar tid att ladda skrivbordet, vilket jag inte gör så jätte ofta så det gör mig inte så mycket :P
     
  14. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte så mycket att jämföra med. Gött att kunna surfa i telefonen. Sen är spican betydligt snabbare än min Nokia 3510i så jag är nöjd;-)
    Gillar dessutom att ha några fysiska knappar och ett styrkors, något som X8 saknar.

    Kan man inte få swype på något sätt?
     
  15. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    swype är väl ungefär som sliteit som finns på market ?
     
  16. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ja. Har provat både Swype och SlideIT, gillade SlideIT mer men det laggade som fan på min telefon när man använt det ett par dagar och ordlistan blivit fylld
     
  17. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt varför swype skulle vara så bra men jag har ju aldrig prövat det iofs :P
     
  18. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag är ganska nöjd med min Spica, dock är inte någon annan det.. "Fan Björn, varför köpte du ens den där jävla skitmobilen?" En av dem har köpt en Wildfire.. suck, vad har han att komma med?
     
  19. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testa så förstår du.. :)

    /J
     
  20. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Mellan telefonerna så är det mer känsla i Wildfire, typ samma känsla som Desire, man håller inte i en plastbit som känns som en leksak, samma gäller vibrationen i telefonen.. min spicas vibb började ffs att "hoppar ur led" så att det klickade till efter vibben när man skrev bokstäver i ett sms..