11T Pro wifi Batterioptimering?

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av nothingtoxic, 12 jan 2022.

  1. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    1 fråga då man varit lite av android mod scenen men kanske inte ens behövs ha men tycker att min telefon har lite för aggresiv optimering med tex wifi att den stängs av men inte går igång igen när man tex kommer hem har inga problem att den faktiskt stänger av wifi när det inte andvänds men känns som att den borde kunna ha någon typ avkänning när man tex kommer hem att den går igång på wifit så man slipper sitta på 4G/5G nätet medans man ändå är hemma,

    så behöver man ha root för att lägga tills med tasker etc eller något man kan lösa utan alternativt är annars att man få fixa en NFC tag o ha i hallen så man scannar den när man kommer hem ?
     
  2. drojdlur

    drojdlur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Har samma problem. Ny på Xiaomi och har en 11 lite 5g ne. Otroligt störande att behöva manuellt slå igång wifi när man kommer hem, som du säger. Har funkat klockrent på mina 10 andra telefoner av andra märken ;)

    Testat att köra prestandaläget för att se om det är batterioptimering som stökar, men icke..

    Förslag på vad man gör åt saken?
     
  3. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    det enda jag har i tanke är att man köper en sång NFC tag som man sätter i entre dörren som man scannar när man kommer in så har man det löst men känns lite meh att behöva det vs andra androids ma nhatt
     
  4. drojdlur

    drojdlur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Känns som 90-tal ;)

    Blir att lämna tillbaka om det inte löser sig. Några andra som har förslag på lösning?
    Hur påtalar man det till Xiaomi bäst?
     
  5. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Verkar som nya miui 13 uppdateringen har löst wifi problemet med att den stänger av radion helt o hållet när den tappar kopplingen efter ett tag
     
  6. drojdlur

    drojdlur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Nya miui 13 löste faktiskt problemet för mig. Skönt för luren som slipper bli återvunnen