Factory reset på en ComHem TV-hub

Diskussion i 'Android TV' startad av Henke525, 1 apr 2020.

  1. Henke525

    Henke525 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad
    Hej. Har en TV hub från ComHem som kör på AndroidTV.
    Denna vill ej längre fungera. Den startar upp, och lampan som lyser blått i viloläge tänds och blir vit, precis som den ska. TV:n reagerar men visar bara svart skärm, och efter en stund så står det ingen signal på tv:n, fast lampan på TV-huben visar att den är igång.[emoji848].
    Tänkte mej att en fabriksåterställning borde göra susen, men vet ej hur man utför en sådan på en dylik hub.
    Det finns en sådan där liten "reset" knapp (läs hål) på baksidan av huben, men det enda som händer när jag trycker in den är att huben startar om.
    Någon som sitter på lite matnyttig info?
    /Henrik
     
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 146
    Mottagna gillanden:
    4 841
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Hur blir det om man bryter strömförsörjningen? Alltså drar ut sladden till vägguttaget och sen startar om.
     
  3. Henke525

    Henke525 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad
    Precis likadant. Huben startar upp, tv:n reagerar på signalen en liten stund, för att sedan återgå till att visa "ingen signal"
     
  4. Henke525

    Henke525 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad
    Ett litet framsteg. Nu har jag genom att hålla inne power-knappen en längre tid under uppstart, komma in i recovery mode. Men då uppstod nästa problem, den vill att jag ska stega mej ner i menyn med hjälp av volymknapparna. Några sådana existerar dessvärre inte på denna hub[emoji23]. Så det enda jag kan göra är att välja den funktion den står på högst upp, dvs reboot system now[emoji13].[​IMG]
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ingen av knapparna på fjärrkntrollen fungerar för att navigera i listan? Du skulle kunna ansluta ett tangentbord kanske om den har USB? Då kanske + & - fungerar, eller bara de vanliga piltangenterna.

    Irriterande :)
     
  6. Henke525

    Henke525 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad
    Jag har ju dessvärre ej någon fjärrkontroll till den, utan har tänkt styra den med mobilen. Ska testa ett tangentbord, det kanske kan lyckas[emoji4]
     
  7. Henke525

    Henke525 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad
    Lyckades med en Factory reset genom att koppla en mus till huben.
    Dock kvarstår samma problem... Huben startar upp, men visar bara en svart skärm.:(
    Antagligen behöver jag flasha in programvaran på nytt. Någon som sitter på kunnande gällande detta på en sådan här hub?? Man hittar verkligen inte ett skvatt om detta på Google.
     
  8. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick idag hjälp av Comhems support.
    Tryck på blåtandknappen på sidan, samtidigt som du trycker in powerkontakten.
    Håll inne tills du ser "erasing" (nåt) Jag hade lite problem med TV skärmen och henmabiohemmabioförstärkarens video växel att lira.
    Men i alla fall där kom bild och man går vidare som man gjorde första gången man fick igång hubben.
     
    bernard gillar detta.
  9. erak

    erak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Lite sent svar, men jag har mjukvaran om du fortfarande behöver.
     
    Hakiara gillar detta.
  10. Hakiara

    Hakiara Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hi Kid Droid, any chance you still have the software for the android tv hub. thank you:):D:D
     
    Last edited by a moderator: 10 jul 2022