Import av sitt-puff aka LoveSac (USA)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av tndb, 24 okt 2021.

  1. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Någon som har lite koll på hur möjligheterna ser ut för att importera dessa eller vet något alternativt märke som har samma uppbyggnad, material och kvalite?

    Sett flertal kommentarer om folk som haft dessa i över 10år som fortfarande ser fräscha ut och känns fortfarande lika goa att ligga i. Just sitt/ligg komforten och hållbarheten sägs vara riktigt bra (bland det bästa?) vilket för mig låter oerhört nice då jag annars alltid har tyckt de äldre sitt-puffs påsarna varit trevliga att vila upp sig i på de få tillfällen jag stött på dem.
    Nackdelen har varit att ta sig upp från den igen vilket kan vara lite obekvämt om man råkat slappnat av lite väl mycket vilket man borde klara sig bättre med i en LoveSac eftersom man inte sitter så lågt + att det är strimlat memory foam som uppfyllnad (vad jag förstod) istället för plastkulor/frigolit kulor (eller vad dessa kulor nu kallas) vilket formar sig på ett annat vis.

    Har redan kudde av märket Coop Home Goods som använder sig av just strimlat memory foam och medans jag inte har testat så värst många kuddar (mer än tillfällen man sovit över eller varit på hotell tex) så är det utan tvekan den skönaste kudden hittills som jag haft nu i minst 5 år. Varför jag valde just denna kudden var pg.a flertalet forumtrådar, recensioner och jämförelser vilket jag nu även sett med LoveSac så därav blev jag lagom nyfiken på denna! (om nu ryktena stämmer dvs)

    Någon som testat och tycker den är värd priset? Om inte vad hade du valt istället?

    Säckarna jag undrar över finns på denna länk lovesac.com
    Skärmavbild 2021-10-24 kl. 02.09.21.png
     
    Kristy gillar detta.
  2. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tja, hittade du något sätt att få hit en på något vettigt sätt? Har kollat lite på en The Big One ^^
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Störst framgång skulle man kanske ha om man kunde övertyga någon befintlig aktör att bli återförsäljare? Eller säljs dessa endast av företaget i fråga i USA?
     
  4. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Nä jag gav upp :P (för stunden iaf)

    Finns diverse exportfirmor som kanske kan lösa det men vet inte om det går att lösa till en rimlig peng med lite större varor som dessa

    Ja kanske, min spontana tanke är att det kan vara svårt tack vare denna lite mer nischade grupp av dyrare sittpuffar. Verkar inte vara så många som känner till dessa öht av förklarliga skäl (utanför staterna iaf) så kan vara svårt att slå sig in på marknaden.

    Mig veterligen säljs de enbart av företaget direkt men kan ha fel.
     
    bernard gillar detta.