Diskussion: Köptråden: Galaxy S22 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Swedroid, 9 feb 2022.

  1. spjh

    spjh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Nu är det tre veckor sedan jag beställde min S22 Ultra från Samsung, och då stod det att de skulle börja skicka ut telefoner den 18 mars. Jag har fortfarande inte hört något om leverans (mejlade supporten häromdagen, men fick bara en gissning om att det kan ta "några veckor" till svar).

    Jag tänkte att detta skulle bli min första Samsung, efter att ha haft ganska många androider sedan jag skaffade min första HTC för 12 år sedan. Nu vet jag inte riktigt hur jag skall göra. Är väldigt sugen på en ny telefon, och funderar på att beställa en Oneplus 10 Pro, och så får jag se vem som kommer först.

    (Egentligen tror jag att samsungen är bättre, men om den aldrig dyker upp...)
     
  2. selmirX

    selmirX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag väntar fortfarande på min och jag beställde 10/2 via Samsungs hemsida, när jag pratade med supporten sa han bara till mig du valde speciel färg ( samsung exclusive Graphite ) men de stod att den skulle ta 4-6 veckor och nu har det gått ca 7 veckor. Fick till svar att det kan ta allt mellan 3v och upp mot 8v!!! Sämsta support ever som bara gissar sig fram. Trots att man fick mail att min telefon är försenad och skickas 11/3.
     
  3. spjh

    spjh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Jag beställde samma färg som du. (Hade egentligen tänkt mig en svart, men den gråa var 2500 kronor billigare). När jag beställde den stod det att dessa skulle börja skickas ut 18/3. Nu står det att det kan ta tre veckor. Både datumet och tre veckor har passerat för mig, men du har alltså väntat ännu längre. Det låter ju inte så bra...

    Jag har ingen panik, så jag kan vänta ett tag till, men som sagt så blir man lite sugen på att beställa något annat och se vad som kommer först. Det går ju alltid att avbeställa/skicka tillbaka samsungen.

    Det som är lite trist är ändå att jag är inställd på att att jag vill ha en S22 Ultra. Jag impulsköper sällan något, och detta är en telefon som jag beställde efter att ha läst och tittat på massor av recensioner på olika telefoner.

    Oerhört dålig kundservice.
     
  4. selmirX

    selmirX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Precis, jag är också inställd att ha Samsung S22 Ultra har haft Samsuns galaxy sen S5 modellen och kör enbart Samsung. Jag har inte heller bråttom så jag tänker vänta också
     
  5. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 208
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Hur har ni tänkt angående minne och lagring? Lagringen kommer räcka med den minsta, men borde jag gå upp ett steg för mer minne?
     
  6. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    724

    MINA ENHETER

    Vad ska du göra på luren? Mer skadar inte. För vardaglig surfning, YouTube och en del spel har inte 8 GB fallerat för mig dock. Kan inte påstå att jag märkt en skillnad mot S21U med 12, men kan vara tack vare RAM+ som sitter på 8 GB.

    Om du tror du kommer använda mer än 8 GB RAM vid ett och samma tillfälle och snabbt vill kunna växla mellan öppna program så är nog 12 GB att föredra.
     
  7. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 208
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Kommer inte göra något speciellt. YouTube och surf. Brukar inte spela.
    Tänkte om det skulle komma situationer som gör att det kommer krävas mer minne.
    Jag har alltid ambitionen att ha mobilen i två år även om jag vet att det inte kommer hända. Måste försöka rättfärdiga en såhär dyr telefon för mig själv.
     
  8. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    724

    MINA ENHETER

    Förstår, det är helt klart rimligt. Framtiden är ju oviss, men 12 GB RAM bör vara mer framtidssäkert. Samtidigt har många flaggskepp som säljs idag 8 GB RAM, S22 och S22+ finns endast med 8 GB t.ex., och kommer få uppdateringar lika länge.
     
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 097
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag skulle rekommendera 12GB varianten för att inte riskera nåt varken nu eller snar framtid om du väljer att sälja telefonen vidare så blir säkert bättre andrahandsvärde för 12GB än 8GB .. många appar kan bli tyngre med åren o behöver pigg o snabb RAM.
     
  10. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Du klarar dig lätt med 8 GB nu och ett par år framåt.

    Men om du har pengarna att kasta i sjön så köp 12. Varför säger jag så? Jo för med din användning så kommer det inte behövas mer. Varken nu eller om två år.
    Sen håller jag med om att andrahandavördet kommer vara bättre på en med 12, men om du nu satsar på att ha den i typ två år spelar det verkligen nån roll?
     
    flipp gillar detta.
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ser ofta att lurar med mycket ram/lagring är svårsålda begagnade så länge säljaren förutsätter att köparen är beredd att betala en eller flera tusenlappar extra jämfört med samma telefon med mindre ram/lagring. Jag tror det beror på att de flesta nöjer sig med instegsmodellerna och just mer ram/lagring är inget som märks överhuvudtaget om man har inte speciella behov. Jag tror andrahandsvärdet, relativt nypris, är bättre på instegsmodeller än modeller med högre ram/lagring.
     
    Hatsune Miku och iterva gillar detta.
  12. lstenhoff

    lstenhoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 256gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy watch 46mm
    Platta:
    Samsung TAB S7+ wifi
    Lång väntan S22 Ultra 512gb svart.

    Beställde som förköp 10/2 hos telia och nu får man besked via sms om leverans i slutet av maj.

    Så dåligt att jag saknar ord.
     
  13. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    724

    MINA ENHETER

    Oj, det är mer än 3 månaders väntan. Har aldrig sett något liknande. Har de sagt något om hur det blir med hörlurarna?
     
  14. lstenhoff

    lstenhoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 256gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy watch 46mm
    Platta:
    Samsung TAB S7+ wifi
    Jodå, de ska komma också.
     
    Hatsune Miku gillar detta.
  15. spjh

    spjh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Jag har väntat fem veckor på min. Enligt senaste kontakten jag hade med Samsung så går det nu inte ens att få en gissning på när den kan komma.
     
  16. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Någon som har mottagit ”gåvan” eller hört något från Samsung p.g.a förseningarna? Jag tänker på den vanliga 25w standard laddaren som man kunde ansöka om när man väntat mer än typ 21 dagar på telefonen.
    Jag fick hjälp av kundtjänst med en manuell registrering då det endast gick att välja Norge som land i formuläret just då men det är ett par veckor sedan nu.
     
  17. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag beställde på Telenors hemsida då de hade i lager, leverans 1-3 dagar.

    Är det någon som har handlat där och kan detta verkligen stämma?
     
  18. Apeshape

    Apeshape Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Ni som väntar, har för mig konsumentlagen stipulerar rätt till rikta krav mot leverantör om mer än 30 dagar sen. Mao rätt göra stödköp telefon annan leverantör och erhålla ersättning merkostnad tot. Med kvitto från leverantör som är sen. Prova kolla konsumenlagstiftning o informera nuvarande sen leverantör om progress. Funkade för mig mot Telia som först sa slutet maj, och efter mailinfo om vilka merkostnader dom kommer dra på sig fick jag info dagen efter från postnord .. telefon skickat på väg nu m tracking.
     
    lstenhoff gillar detta.
  19. Siionare

    Siionare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2022
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag har en S22 ultra. Det är väl egentligen ingen jättestor skillnad på s21 ultra? Har inte riktigt hunnit testa kameran under dagsljus.
     
  20. Siionare

    Siionare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2022
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag köpte en grön hos telia, tog ett bra tag innan jag fick den.