Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Näh. Personen pratar så god svenska man kan förvänta sig av en person som levt som eremit på en norsk topp i tio år. Ringt numret på samsung.se och valt leveranser i deras kö-labyrint.
     
  2. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Klicka dig till deras webshop så pratar du garanterat med de som har hand om Samsung Upgrade+ istället, det är knappval 5.

    Men om jag förstår det korrekt så tror jag att de skickar det i sin tur till brightstar som tar "hand" om det och lägger det som prio i deras ärende. Dock är jag ytterst tveksam ifall det ens hjälper. De är så fruktansvärt sega ändå.
     
  3. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 209
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Brightstar har lämnat Sverige. Det måste vara någon annan som har hand om det nu.
     
  4. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Om det ens är någon överhuvudtaget? :cry::D
     
  5. feffe11

    feffe11 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hittade precis denna tråd, jag har skickat tillbaka min S21 Ultra, den ankom till deras lager i Veddesta den 25e februari. Pengarna drogs dubbelt såklart och har ringt Samsung 4ggr. Varje gång säger dom att dom ska kolla upp det och höra av sig men har inte fått höra ett ord, igår sa kundtjänsten att hon skulle maila, men har inte fått något ännu. Kan ju se att telefonen har kommit fram i Postnord-appen och till och med vem som har tagit emot paketet.

    Är det någon som har lyckats lösa en liknande situation?
     
  6. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Fasen vad surt i munnen detta är, telefoner på villovägar. Utlovade kompensationer kommer inte.
    Ingen tar emot telefonen. Månadskostnader som inte stoppas osv

    Returkittet väntar jag på ännu.
     
  7. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Kan konstatera att det inte är värt det. Samsung inser väl det själva eftersom dom stängt ner skiten igen.
     
  8. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Nej tyvärr, är i ungefärlig samma sits men de har åtminstone fryst mina fakturor. De borde göra samma för dig också.
     
  9. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Tryckte 5 idag. Tänkte, det är Askonsdag, dags att göra nått wild n crazy ;). Inte norska den här gången. Engelska blev det istället med brightstar. Ingen uppdatering i övrigt.
     
  10. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Fick mail från samsung via shop.dk att dom startat ett ärende mot postnord gällande min retur.
     
  11. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Jaha? I be damned :D
    Jag ska nog också påbörja det. Har fasiken inte pallat bry mig sedan fakturorna frystes. Men måste avsluta krediten haha
     
  12. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Är det någon som lyckats få mer än 800 kr i kompensation?

    Sade upp min Upgrade i början av november och fick ringa fleeera gånger innan jag fick returkitet i slutet av februari.

    Försökt få en kompensation på minst 1 500 kr, men de envisas med att 800 kr är det mesta de kan ge. Dessutom är kompensationen en rabattkod I deras webbutik där priserna är betydligt högre än andra butiker.
     
  13. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    En liten uppdatering, : 800:- har jag nu fått, köpte 3st SmartTag eftersom jag bara kunde använda pengarna på deras webshop.
     
    Dashio gillar detta.
  14. Carpe_Me

    Carpe_Me Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Ursäkta hijack

    Men någon som kan pm'a över telefonnummer eller mail till någon ansvarig för Samsungs shop?

    Lång historia kort, avbokade en beställning i februari. Operatören lovade pengarna tillbaka inom 5 dagar, inga pengar kom. Enheten däremot, den kom i mitten på Mars och returnerade dagen efter. Flertal samtal varav senast idag där de lägger en manuell retur åter igen så ligger jag ute med 18k..
     
  15. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Efter veckor av påtryckningar så fick jag idag äntligen min kredit för gamla telefonen struken.

    Jag har dagligen via telefon och/eller webchatt varit i kontakt med olika delar av Samsung Support, Samsung Shop Support, Samsung Upgrade Support samt via mail Samsung Care Support. Jag har även skickat direktmeddelanden till community managern på Samsung Members (mycket hjälpsam kille).

    All denna kommunikation för att först få mitt Care+ avtal (tog en månad efter köp att få avtalet) och sen hantera att returen till Samsung av min gamla telefon fastnat nånstans, antingen pga felaktig ettikett från Samsung eller nån Blocket-entreprenör på Postnord som norpat paketet. Och därtil krediten på Sevenday.

    Så nu är skiten över för min del. Kommer jag fortsätta med Upgrade+? I helvete heller.
     
    SePtr, Erske Grön, Hessi och 2 andra gillar detta.
  16. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Imorse kontaktade jag chatten och fick säga upp upgrade igen. Denna gång bad jag supporten skicka mail när de fått svar från upgrade+ och sevenday. Det skulle ta ett par dagar att få svar, sedan lovades det ett mail på frysning av månadsavgift samt returkit ( som de verkar ligga efter med). Jag bifogade min email adress i chatten för att säkerställa att jag skulle få mail.
    Så nu får vi se....
     
  17. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Tips är att ha alla jävla grejer redo. Ordernr både för nya och gamla telefonen. IMEI-nummer ditto, fraktfirmornas kollinr. Ja precis allt. Och gå in brett och dra i alla trådar samtidigt. Trötta ut dom för Samsungs support verkar fungera så som Titanic var designad - med massor av vattetäta skott. Så var som ett isberg. Sänk dom!
     
  18. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Då jag nu införskaffat mig en ny telefon (ifön 13 pro max) är det dags att lämna det sjunkande skeppet. Jag kommer att ge lite uppdateringar här i tråden lite då och då och sedan sammanfatta i slutet hur lång tid det tog att avsluta abonnemanget till returlådan kommer och sista fakturan är betald.
     
  19. Minuet

    Minuet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick sevenday pausat i oktober efter att upgradeportalen inte fungerat. När den äntligen kom igång igen hade jag tröttnat och köpt telefon kontant istället. Ringer till Samsung den 11:e mars och säger upp. Returpaket skall skickas men inget sådant har dykt upp. Ser idag att de har börjat att dra pengar igen. Ringer upp samsung igen som tycker att jag skall kontakta sevenday själv för att få det fryst igen. Får till slut dem att lova att de skall kontakta sevenday och skicka ett nytt returpaket. Trots att samtalen tydligen spelas in kan personalen inte säga om det har skickats något returpaket tidigare. Ber om skriftlig bekräftelse men ingen sådan har kommit.
    Mitt råd till er andra är att dokumentera allt för det verkar inte alls som att returerna fungerat...
     
    Janne303, Kristy och bernard gillar detta.
  20. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Inget fungerar hos Samsung när det gäller returer och kundtjänst. Jag har ett pågående ärende sen en retur jag skickade in 15 februari typ. Har varit i kontakt med dem så många gånger och fått saker lovade. Till slut fick jag ett mejl att returen är registrerad. Men hos Klarna är den ändå inte registrerad men de tror på mig så de har tagit över kontakten med Samsung. Aldrig mer göra affärer med det skitföretaget.