Diskussion: Airpods Pro, träning och möte?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Dashio, 27 apr 2022.

  1. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    610
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Söker efter ett par true wireless för både träning och till möte/telefonsamtal. Jag hoppade från in-ear till over-ear då mina öron började bli irriterade efter att ha de så länge.

    Läser att Airpods Pro ska vara riktigt bekväma men jag är lite orolig över att det är pluppar. Har annars funderat på Airpods Gen 3 som ett alternativ.

    Ni som äger Airpods Pro, vad tycker ni?
     
  2. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 844
    Mottagna gillanden:
    5 665
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Fruktansvärd nöjd med mina AirPods Pro som funkar ypperligt både till träning och möten/samtal.
     
    Dashio gillar detta.
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Se om du känner någon eller på annat sätt kan prova Airpods Pro en längre stund innan köp. Jag ägde ett par men fick helt sjukt ont i örat av dom.
     
  4. cinejan

    cinejan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2015
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Nu svarar inte jag på din direkta fråga men kan ge lite av MIN erfarenhet på Airpods Gen 3 och träning.
    Bekväma är de såklart.
    Vid styrketräning liggande på bänk faller den ena ofta ur samt vid benböj så har de en egenhet att tysta musiken och aktivera Siri. Vet inte om jag kommer åt den på något speciellt sätt då jag inte stönar eller ger andra ljud ifrån mig ;), har inte forskat mer i orsaken i just det fallet. Känner också att jag ofta får "justera" dem in i örat. Vid löpning har de dock aldrig fallit ur. Jag skulle välja några andra lurar vid enbart träning och följer andras eventuella svar vid träning med Pro-varianten.
     
  5. ro650

    ro650 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    10
    English:

    Hi! I have the airpods pro and indeed it was the best investment I have ever done compared to other bluetooth earphones I had. The sound cancellation is great and the transparency mode is fantastic when you are biking for example and need to be aware of the surroundings. Also you have different size tips (small and large) for your ears if you are not comfortable with the default ones (medium)

    Personally the only disadvantage in my case is that sometimes I don't put them properly inside my ear and they tend to fall off after a while or when doing some normal activity.
     
    bernard gillar detta.
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hade AirPods Pro men sålde dom då jag fick ont i öronen. Köpte AirPods 3 istället och är nöjd! Sitter bra och framförallt skönt i öronen. Bra ljud! Det lilla minuset är ANC. Men i överlag så är jag mer nöjd med dessa.
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det kokar lite ned till personliga preferenser tror jag. Själv är jag väldigt nöjd med airpods gen 3 till just träningen eftersom de inte sluter tätt, så när man springer hör man sin omgivning och sedan känns det bättre för öronen efteråt.

    För tex samtal föredrar jag också gen 3 då man hör sin egen röst som vid ett vanligt samtal, men det är ju en smaksak hur man vill ha det där.

    Om man har problem med att de ramlar ut kan man skaffa öronkrokar eller sådana här kuddar som egentligen inte är kuddar i traditionell bemärkelse. Nackdelen är bara att man måste plocka av när de skall laddas. (OBS! Länkade bara in första bästa träff, finns säkert bättre varianter om man researchar lite).

    Vill man däremot har mycket bas och bra ANC är det ju airpods pro som gäller, utan tvekan. Optimalt är väl egentligen att ha en kombo kanske, men det blir ju snabbt mycket pengar...
     
    Last edited: 27 apr 2022
  8. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    610
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Ja detta hade varit guld ifall jag kände någon som ägde Pro varianten. Gen 2 är det bara folk omkring mig som har :D

    Men hur upplever du att samtal är med Gen 3?


    Thanks for the reply mate!

    Do they itch after a while or can you use them over a longer period of time? E.g 2h?

    Var det plupparna som du fick ont av? Det är väl detta som skrämmer mig lite grann av att slänga bort lite pengar för att få ont men jag antar att man måste testa för att veta. Kanske tar det säkrare kortet och kör på 3an istället för pro:n :)

    Jag insåg det att det var väldigt olika haha :D
    Men hoppar de omkring när man löper eller kan de "sitta" på sin plats?

    Det med samtalen tänkte jag faktiskt inte på.

    Ah! Du det där var någonting! Vad komiskt att de har upptäckt komplement till airpods haha. Jag har bara haft samsung buds folk som ringde in kunde höra omgivningen mer än de kunde höra mig. Men Airpods kanske är annorlunda?

    Bas är väl kanske viktigt för mig, dock inte ANC. Men saknar 3an bas av något slag?
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, men det beror ju också på den individuella passformen. För min del sitter de bra medan jag springer, så jag behöver inte trycka in/justera dem annat än möjligen någon enstaka gång per runda ungefär (brukar springa 10-12km).

    Både Airpods pro och gen 3 är betydligt bättre än Buds:en vad gäller mikrofonen, så där är det nog lite mer hugget som stucket. Främsta skillnaden ligger i att du hör dig själv som sagt, då lurarna inte sluter tätt.

    Basen är inte obefintlig, men det är ju inte samma djup som med slutna proppar. Är egentligen svårt att säga, utan man behöver nog provlyssna dem för att bilda sig en uppfattning på den punkten.

    För att vara "öppna lurar" skulle jag dock säga att airpods gen 3 är bäst i klassen. Jag har provat de flesta på den punkten då denna typ av lur är vad jag föredrar, och hittills är i alla fall gen 3 de med bäst djup jag testat. Har dock inte hunnit prova Sonys linkbuds ännu.
     
    cinejan gillar detta.
  10. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Japp plupparna. Efter 10-15 min.
    Såg att du frågade om basen i Airpods 3, den är mycket bra. Bra ljud överlag för såna här små in-ear lurar.