Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Samma här, Bring har slarvat bort flera paket sista veckorna.
     
    Asawi gillar detta.
  2. boholmen

    boholmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2021
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    94
    Bring och UPS är verkligen helt och hållet värdelösa. Både Bring och UPS ljuger om att man inte är hemma. Senaste leveransen från Bring hamnade på utlämningsställe en 8 km bort. Senaste leveransen från UPS lämnades utanför ute på gatan. Riktigt dåligt.
     
    Ducceman, stelex, Jojjenz och 3 andra gillar detta.
  3. harmgc

    harmgc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    37
    Tackar för tipset på blöjväskan!
     
  4. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Jag har en sak som är skickad fredag/lördag. Lördag är den scannad i Hamburg. Sedan ingenting. Beräknad att komma idag, men finns ingen uppdatering efter Hamburg.

    Saturday, 30 April 1:53 AM
    Package arrived at an Amazon facility
    Winsen an der Luhe, Germany DE​


    För ett tag sedan så försvann mängder av försändelser med Bring. Då tappade jag också ett paket. Amazon hävdade att dom lämnat till Bring och Bring hävdade att dom inte fått paketet från Amazon.

    Får se om något händer på 2-3 dagar. Men är nästan säker på att Amazon slarvar bort paket innan överlämning till Bring.
     
  5. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Samma här, Bring slarvar bort paket hit o dit och går tillbaka till Amazon. Eller markeras som ”transportskadade ” och går också tillbaka till Amazon.

    Postnord, 5-7 st förseningar på två veckor (gg)

    Mindre olustigt med detta är att det förfaller ofta vara de varor man köpt som helt klart varit bäst pris på.
     
  6. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    443
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag har beställt en lite dyrare pryl (ej felprisad, sånt sysslar jag inte med) som skickades med Bring på tisdag morgon, men idag två dygn senare står det fortfarande bara "carrier picked up the package" när jag spårar via Amazon, och via Brings egna spårning hittas ingenting via sändningsnumret.
    Är det dags att bli orolig?
     
  7. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Du är inte ensam..... Beställde en ny hårddisk samt en ny subwoofer. Fått samma meddelande som dig "carrier picked up the package" sen ingenting.

    Kontaktade Amazon idag via chat och kvinnan sa att det beror på "ett tekniskt fel som är under åtgärd" Varför det nu ska drabba mig som kund är obegripligt och rent ut sagt förjävligt. Har jag inte fått det jag beställt innan imorgon så kommer jag begära omedelbar återbetalning och köper dyrare elektronik hos Svenska butiker. Vilket jag skulle gjort från början...........................
     
  8. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    443
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag föredrar också att köpa sådant från svenska handlare när det går, men i det här fallet fanns den bara på Amazon.
    Beräknad leverans är i morgon fredag, så jag avvaktar och ser vad som händer. När skulle du fått dina grejer?
     
  9. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Helt klart betalar jag nu mer än att beställa från Amazon efter detta. Skulle fått dem dem i förrgår.
     
  10. SNAiL3R

    SNAiL3R Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2018
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    102
    Bring: Nästan alltid sena eller nått som krånglar, har haft en del paket som helt plötsligt står som levererade på amazon.se fast det inte är det, en del har dykt upp senare samma dag andra har fått ändrad status till försenade men på väg.

    Dhl: Fick ett paket levererat idag som beställdes för 36timmar sen, gick från barcelona med flyg till arlanda och vidare till mig i norrland helt utan krångel och galet snabbt, jäkla skillnad mot bring som förmodligen inte hade hämtat paketet ännu om det gått via dem.

    Postnord funkar nästan alltid bra här inte snabba men kommer på utsatt datum, men när det krånglar är supporten helt obehjälplig.

    Ups har fungerat bra också.

    Kör alltid hemleverans med förval om att lämna på säker plats när det går.
     
    stelex och Menace_4k gillar detta.
  11. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Nån som köpte USB hubben? Var den nåt att ha? Kostar 500kr ny.
     
  12. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    1 389
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Haha 500kr för den? Dom flesta säljer dessa för 100-150kr (samma specs)
     
    Pfefe och Menace_4k gillar detta.
  13. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Verkar skumt, kolla priserna på Amazon Best Prices Europe, imorgon kommer det se helt annorlunda ut. De lyckas väl sälja en drös hubbar för 50kr :D
     
  14. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 280
    Mottagna gillanden:
    9 497
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Skulle klippa gräsmattan för första gången på säsongen i förra veckan men hittade inte förlängningssladdarna men hittade tillslut en i källaren då det var översvämning i höstas och fick ta den till en avfuktare men den andra, en renodlat utomhuskabel hittade jag inte inte där eller någonstans alls, letat överallt, så fick acceptera att den var borta.

    Har letat på amazon efter prisvärd förlängningskabel de är dock dyra men beställde en i måndags och blev förvånad att när jag fick ett leveransdatum tills idag, torsdag, toppen tänkte jag men det beror ju lite på vilken leveratör det blir... Inte Bring.. Inte Bring.. Inte Bring.. och vad blir det jo Bring såklart.

    Fick idag SMS på 5 st paket fanns att hämta i den lokala Bring Pickup varav 2 st skulle komma på fredag men inte paketen med förlängningskabeln men ett viktig meddelande
    "tyvärr är leveransen fösenad och kommer innom 1-2 arbetasdagar"
    dvs imorgon eller nästa vecka, och när det gäller Bring kanske på tisdag eftermiddag, då går ju gräset till knäna.

    Gräset växer! Bring It here NOW.

    Två paket som Bring varit försenade med fick jag automatiskt Refund/återbetalning på idag, bla paketet som skulle kommit imorgon och som jag fick ett SMS om att finns att hämta idag, samt det andra som också fanns att hämta där, sicken röra Bring men man får Tacka för att de finns iaf men Gräset Växer.

    Gräset Våxer--20220505_201031_cr.jpg
     
    Last edited: 6 maj 2022
    Thu, ZilverZurfarn, Gyllenb och 1 annan gillar detta.
  15. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 280
    Mottagna gillanden:
    9 497
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Fick faktiskt förlängningskabeln idag.

    Bra jobbat Bring.

    Det hängde tunga regnmoln så jag skyndade mig hem och letade rätt på rätt paket,
    hämtade ju 10 paket på Bring Pickup + 1 på Postnord/COOP så jag fick letat fram rätt TrackID och och paket men tyckte det var för lätt men öppnade det och fann den efterlängtade kabeln.

    Det var fel kabel !!!

    Jag hade kommit ihåg fel och köpt för kort förlängningskabel, trodde det var 5 meter men det måste varit en 10 meters jag haft innan, tyckte den jag köpte var dyr och 10 meter var nästn dubblet så dyr men man måste ju kunna klippa gräset, varför i helvete köpte jag inte den med en gång? Så #"¤%"¤"#"%&& dumt !! och en massa svordommar medans jag tog på mig dumstruten.

    Försökte skarva med ett 6-grenuttag jag också fick idag men såg att det kommer inte att räcka till.

    Och de regntunga molnen var ännu mer regntunga.

    Fick gå ner i källaren i vårt hus och sno/låna en 30 meters kabel vi har för husets prylar.

    Har nu klippt gräset och Trimmade med trimmern i ca 1 minut då ena tråden av de två försvann in i den, fram med skruvmejsel bände upp rullen och ser att den faktiskt var slut och hade faktiskt ett par inköpta så det gick att trimma klart.

    Allt klart och inget regn, mycket förvånad.

    Tack Bring för att ni leverade kabeln.

    Toppen.

    Edit: har inte haft tid att tänka mer på det men måste köpa "rätt" förlängningskabel för gräset växer.
    Idag beställd en 10m 145 kr, amazon FBA, kommer på fredag men som i inlägget ovan, kan ju bli Bring.
    Tror jag behåller den felköpta 5m 89 kr för det saknas alltid kablar och grenkontakter etc. så ingen Retur.



    lite OT
    igår kl 23 hörde jag ett gurglade från köket och anade det värsta och testade att sätta på kökskranarna och spola och det dröjde inte länge innan jag ser att det är stopp i diskbänkens avlopp.

    Höll på i flera timmar med med avloppsrensare med träskaft och sugkopp men "proppen" var kvar och det rann väldigt sakta ner när man fyllt diskhoarna.

    PS förra året hände samma sak och då löste sig proppen efter några timmar med ett högt och ljudligt SLUUUURP så var det bra sedan och trodde att det skull ta många år tills nästa gång men alltså bara ett år, har aldrig tidigare haft problem med det.

    Har inte haft tid att fixa mer det mer idag och skall göra det nu.

    Edit: Vill inte gå mer OT för tråden mer än en kort kort update.
    Det gick åt helvete, 3 dagars helvete, nästan helt stopp samt att grannen ovanför min läghenhet/bostadsrätt/brf har diskmaskin och när hon då diskade annant under tiden fylldes mina diskhoar upp av hennes avloppsvatten, så jag fick vara redo att ösa avloppsvatten tillen 10 liters spann så det inte blev översvämning i mitt kökHar inte sovit något och ringde rörmokare idag kl 08 men blev kopplade fyra gånger tills vi fick rett ut att det beövdes en spolservice och det gick på vår brf och de kom 2 timmare senare och de fixade det, Toppen.

    Paketen hinner jag nog inte öppna idag.
    Edit, var måndag: fick några, amazon FBA, roliga mini yoga tomtar, kul, har tidigare fått avbrutna order, Ej FBA, med liknande tomtar.
     
    Last edited: 9 maj 2022
    Dune1, McAn, DroidJunkie och 1 annan gillar detta.
  16. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    443
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Nu är vi ju väldigt off topic men... kolla först om det är vattenlåset som är igensatt, om inte rekommenderar jag att skaffa en avloppsrensarslang för högtryckstvätt om du har en sådan. Fixade av en händelse ett köksavlopp i går med en sådan högtrycksslang, när inget annat hade hjälpt.
     
    andybandy och pebe292 gillar detta.
  17. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    1 389
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
  18. mounte

    mounte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
  19. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    1 389
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Hm du råka inte ha länk till Biltemas? Hittar fan inte den på deras sida :)
     
  20. mounte

    mounte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    kolla in söktermen rullplast