[Halebop] Tråden om Halebop

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Swedroid, 31 jan 2020.

Taggar:
  1. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Fick ett sms idag:

    "Den 1 augusti 2022 får ditt abonnemang namn, pris och surf. Halebop 15GB heter då Halebop 20GB och har både mer surf och tillgång till 5G-nätet, om din mobil stödjer 5G. Priset ändras då från 289 kr/månad till 319 kr/månad.

    Surfboost varje månad
    Men, det var en sak till. Eftersom du hängt med oss ett tag och vi gillar dig ger vi dig redan nu 40GB bonussurf, perfekt tajmat inför sommaren. Och du, sommaren tar slut men inte surfen – den får du varje månad så länge du är kund hos oss med Halebop 20GB. Alltså totalt 60GB varje månad och självklart sparas oanvänd surf. Schysst va?

    Om du är obunden
    Då sker ändringen 1 augusti 2022, men vi bjussar på 40GB bonussurf redan nu till ditt nuvarande pris. Bara att surfa loss i sommar!"
     
    6150 och Kristy gillar detta.
  2. Pernilla

    Pernilla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2013
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Info:
    Ej operatörslåst
    Telefon 2:
    Huawei P30 pro
    Jag har inte fått något mejl eller sms om någon ändring. Har Halebop 15gb och abonnemanget går ut mitten på Juni.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    mitt abonnemang går ut 220702 och jag har inte fått något sms

    är du redan nu utan bindningstid?
     
    Pernilla och bernard gillar detta.
  4. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Ja, jag har ingen bindningstid kvar.
     
    Pernilla och wmb gillar detta.
  5. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Fick detta sms idag. Vilka alternativ finns för oss som bor i Norrland och gärna vill ha Telias nät? Gör inte ens slut på 10 gb i månaden, ibland bara 5gb.
     
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 681
    Mottagna gillanden:
    2 034

    MINA ENHETER

    fello.se kanske?
     
    Leo83 och Kristy gillar detta.
  7. Zalbu

    Zalbu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Funderar på att byta från Tele2 till Halebop eftersom Tele2 är svindyrt och att jag vill ha surf-simkort till min surfplatta och Halebop känns som bästa alternativet som erbjuder det. Är ni nöjda, och är det något man borde veta om innan man byter?

    Halebop är ju ändå ganska dyrt om man jämför med de renodlade lågprisbolagen som Vimla och Hallon och vad alla nu heter, men väger ju upp lite att man kan spara surf, använder Telias nät, 5G och säljer mobiler.
     
  8. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 374
    Mottagna gillanden:
    1 729

    MINA ENHETER

    Efter att ha fått smset och sett ny abonnemangsform och pris, funderar du fortfarande på att byta?
    Du kan inte ta kontakt med halebops chatt, säga att du planerar att byta operatör på grund av ändringen, och se ifall de går med på att antingen låta dig vara kvar på gamla prisplanen, eller om de kan göra något erbjudande för dig med ett lägre pris? Brukar fungera, om man hotar att byta operatör, har jag hört.

    Jag har inte fått något sms ännu, har ännu inte hunnit fundera på hur jag ska göra.
     
  9. mm_3

    mm_3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2020
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    323

    MINA ENHETER

    Du kan få 30 kr rabatt/månad om du väljer att binda upp dig i ett år.
     
  10. 4ndroidz

    4ndroidz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2012
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    Oj vad dyra Halebop har blivit. De erbjuder 6GB för 209 kr utan bidningstid. Hos Fello ligger kostnaden på 145 kr och då får man 1GB, skiljer alltså nästan 800 kr/år.

    Varför ska man behöva binda sig på ett mobilabbonnemang? Jag kan förstå om man vill få mobilen till lägre pris men i dessa tider när det kommer utvecklas fler abonnemangsformer ser jag ingen mening i att binda mig som kund det gör att jag blir låst och kan inte välja konkurrerande alternativ.
     
    Kristy gillar detta.
  11. mm_3

    mm_3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2020
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    323

    MINA ENHETER

    Jag vet, säger bara att det går om man vill behålla Halebop och gå ner lite i pris genom att binda sitt abonnemang. Jag gjorde (dessvärre) det förra hösten pga att jag ville behålla Halebop och samtidigt få ner mina fasta kostnader lite. Men som du säger, jag är låst till dem nu fram till sista augusti. Jag har redan bestämt för att byta till nåt annat. Får se om det landar på Fello.
     
  12. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag behöver inte 60gb surf, men samtidigt har jag inte någon anledning att byta... Men visst, kan väl chatta med dem när jag har möjlighet och se vad som sägs. Blir nog svårare över chatt än via telefon :P
     
  13. alven72

    alven72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Både jag och min sambo har fått 60 GB för 319 kr hos Halebop. Hade 15 GB för 289 kr förut. Erbjudandet gick ut till många per automatik.
     
  14. mm_3

    mm_3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2020
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    323

    MINA ENHETER

    Bifogade filer:

  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Måste ändå tycka att 30kr/månad ger 5G och 45GB MER SURF per månad (totalt 60GB/månad), dessutom obundet
    Ganska bra valuta för pengarna även om jag troligen inte stannar kvar. Blir väl ett familjeabbonemang med fri surf och extra datakort till sommarstugan i sinom tid
     
  16. Zalbu

    Zalbu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Får en att undra hur stora vinstmarginaler mobiloperatörer har egentligen när de kan erbjuda 40 GB extra på ett abonnemang som har 20, plus att spara surfen på det.

    Har planer på att byta till Halebop när min nuvarande kampanj hos Tele2 med 50GB för 299 i månaden tar slut, för att det blir billigare när jag ska ha datakort, men man undrar ju om operatörerna kommer att fortsätta att öka priserna konstant och om de kommer att sluta erbjuda datakort någon gång i framtiden, som Telia har gjort som bara erbjuder det till företagskunder.
     
  17. 4ndroidz

    4ndroidz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2012
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    Alltså självklart är det ju trevligt med 60GB istället för 15 GB men det hela går ju tillbaka till hur mycket man använder tjänsten. Att jämföra med el, bara för att jag har 10 000 kWh för 5000 kr/månaden så tycker jag kanske inte det är så bra erbjudande. Fortfarande erbjuder ju Fello 14 GB för 195 så det är ändå 124 kr/månad mer. Förmodligen kalkylerar Halebop ändå att du inte kommer nyttja din 40 GB extra som du får. 319 kr/månad är ju ändå i paritet med vad ett fast bredband kostar per månad för några år sedan och det är fortfarande en prishöjning på 10%. Att de kan erbjuda 45 GB extra för 30 kr/månad säger ganska mycket om marginalerna som de har. Om säg 50 000 kunder betalar 24 kr mer per månad (exkl moms) så är det 1.2 miljoner kr mer per månad. Fortfarande är jag övertygad om att det är få av de 50 000 kunderna som använder mer än 20 GB. Om vi antar att det är färre än 500 så ger detta att kostnaden för dessa 500 skulle bli 2400, vilket knappast är troligt. Kostnaden för att erbjuda 40 GB extra är förmodligen 100 - 150 kr. En nätt vinst på 1.1 miljoner om dessa 50 000 "nappar".
     
    Kristy gillar detta.
  18. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Absolut. Men Fello har inte e-sim, e-sim till klocka eller 5G så jämförelsen haltar en hel del.

    men självklart har du rätt i att mervärdet för någon som inte förbrukar mer än 15Gb och vill avstå 5G blir noll.
    Som tur är så är man då obunden och kan byta till vad man anser är bättre
     
  19. nimren

    nimren Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2018
    Inlägg:
    1 373
    Mottagna gillanden:
    889
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple  iPhone 15 Pro
    Har nu 60GB för 319kr/månaden men känns som rejäl overkill när jag snittar typ 12-15GB/mån. Trevligt pris ändå för 60GB.
     
    Pernilla och night77 gillar detta.
  20. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 014
    Mottagna gillanden:
    1 956
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Dom tjatar hål i huvudet på mig med angående denna deal. Min bindning gick precis ut.

    Grejen är samma för mig, använder 15, skulle va riktigt bra att ha 20. Men 60gb, då skulle jag hellre få sänkt kostnad och 20gb