Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Fantastiskt att det fortfarande, efter flera år, inte fungerar. De verkar inte ha någon ambition att göra något åt saken.
     
  2. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    När jag läser sånt här känner jag alltid att jag måste gå in och dubbelkolla att dom verkligen tagit bort skulden från sevenday och ja, det hade dom.

    Instämmer även med att man måste dokumentera allt. Samsung supporten skall koppla allt till ditt order-id och i vårt fall order-id för både gamla och nya telefonen. Funkar ju sådär.

    Om man vill köpa loss sin telefon innan de två åren är över. Hur går man till väga då och vad är "straffet". Vill minnas att telefonen köps med en rabatt via upgrade som kanske måste återbetalas?
     
    Kristy gillar detta.
  3. Carpe_Me

    Carpe_Me Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER


    Sitter i samma båt med det här skit företaget. Har blivit lovad återbetalning inom 5 dagar sen 10e Februari, utöver löften som bryts händer ingenting. Gör en polisanmälan i morgon, känns som ett bedrägeri.

    Vilken del av klarna tog du kontakt med? Var inne på deras sida i ett försök att få tillbaka pengarna men hittade inte rätt
     
  4. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Idag fick jag slutligen mejl från Klarna att returen är klar. Nästan tre månader efter att den skickades in. Det var Klarna som hörde av sig först då jag rapporterat in retur genom deras app och tiden hade gått ut utan att Samsung rapporterat något. Så det följde en mejlkonversation med Klarna därifrån och en jävla massa samtal till Samsung skojarna.
     
  5. Carpe_Me

    Carpe_Me Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER


    Ah tack. Loggade in på Klarna och funkade bra med kundtjänsten. Ena returen var inga större problem, samsung har inte ens markerat den som levererad.... Andra däremot upp till 3 veckor kunde det ta. Vilket skojjarbolag, nu saneras resten av samsung prylarna i ren protest


    Edit: tog ca 10 dagar att få tillbaka pengarna för ena beställningen med hjälp av Klarna (den som avbokades 2022-02-10). Andra lyser med sin frånvaro så här efter att 2 av 3 veckor passerat. Ansökan till kronofogden är ifylld och klar ifall inget nu händer inom en vecka o_O….
     
    Last edited: 19 maj 2022
  6. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Kan konstatera att jag inte hört något från Samsung eller någon annan.
    Då har jag ändå åberopat försäkringen och haft mobilen hos Samsung i Stockholm, men det kanske är vattentäta skott mellan de olika verksamheterna.
     
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Det är svårt att säga upp Upgrade+, ringt flera gånger. Ingen kan se att jag sagt upp det, men de lägger in och skickar vidare till avdelningen som har hand om det och lovar bekräftelse på mail som aldrig kommer. Och få prata med någon på avdelningen som har hand om Upgrade+ får man inte.
    Skulle kunna tro att det finns ingen som jobbar där.
    Frugan lyckades få dem att sluta dra pengar för nån månad sedan när hon sa upp sitt Upgrade+, men har inte fått något returkit trots upprepade pårigningar..

    Upgrade+ är ungefär som kommunism, låter bra i teorin. Men det finns bara en vinnare den som har makten (Samsung i det här fallet då), och vanligt folk kan inte ta sig ut.
     
    bernard och demonen gillar detta.
  8. PB1967

    PB1967 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    SS22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SS22 Ultra
    Det är verkligen dåligt skött detta. Bytte från S21U till S22U i våras och hade stora problem att få dem att fatta att S21an var returnerad (den hängde dessutom kvar i Pnord-appen och enligt trackingen låg den hos Postnord i Växjö (och gör säkert än)). Till slut lyckades jag via chatten få bekräftat att den var återlåmnad och att Sevenday skulle uppdateras så jag bara betalade på nya skulden.

    Jättebra, jag kikade för några dagar sedan och då hade de strukit allt utom 1,50 kr på gamla. WTF?

    Kom inte fram till Sevenday på telefon då och nu när jag kollar så har jag fått en avi-avgift så nu är skulden 30 spänn.

    De hittar hela tiden på nya sätt att misslyckas.

    Hälfen av gångerna fungerar heller inte Sevendays site, som just nu t ex. Kommer inte in på mina transaktioner.
     
    bernard gillar detta.
  9. Minuet

    Minuet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Den här karusellen bara fortsätter. Dragningen som genomfördes 2022-04-28 har fortsatt inte krediterats. Har sedan i början av mars varit i kontakt med Samsung upprepade gånger för att kunna skicka tillbaka telefonen men har fortsatt inte fått något returemballage, senaste beskedet 2022-06-16 är att de har brist på returemballage!

    Nåväl till idag där jag får ett brev från Sevenday där de skall börja dra pengar igen och dessutom har lagt på en aviavgift, för autogiro?!
    Tror att det kan ha med att göra att de har gjort ett systembyte på Sevenday men får se vad de säger...
     
  10. PB1967

    PB1967 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    SS22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SS22 Ultra
    Jag tog smällen åt dig idag och satt en timme i telefonkö och jag kan meddela att du har rätt, det är deras systembyte som ligger bakom detta och "avgiften ska förhoppningsvis inte ens dras".
     
  11. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Slog en signal idag igen till Samsung, har ju försökt säga upp Upgrade+ ett bra tag. Men idag fick jag bekräftat att de har tagit emot uppsägningen och skickat till Sevenday den 4/7 att de ska frysa dragningen och göra återbetalning. Returkit, ja det kommer sen och då har jag 14 dagar på mig att skicka tillbaka den gamla mobilen. Men de kan inte säga när returkitet kommer pga problem med systemet men under året i alla fall.
    Blir spännande och se om Sevenday agerar.
     
    demonen gillar detta.
  12. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Sade upp mitt för snart 2 månader sedan, plockade bort autogirot på sevenday och har varit i kontakt med samsung några gånger till och frågar om status. Berättade att jag plockat bort autogiro och kvinnan i supporten sa att det var helt okej. När returkit eller något kommer det kunde dem inte svara på.
     
    bernard och mbs gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det måste ju vara något rekord vid det här laget kring hur länge en så stor aktör skött något så ihållande uselt. Verkar finnas något systemfel inom organisationen som förhindrar dem från att över huvud taget lösa den här typen av problem.
     
    Last edited: 16 jul 2022
    MultiMan, Erske Grön, demonen och 1 annan gillar detta.
  14. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Hur snabba är SevenDay på reagera, när Samsung skickar in om frysning och återbetalning?
    Eller måste man själv jaga på SevenDay också nån som har erfarenhet av det?
     
    bernard gillar detta.
  15. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jaga! Fick hem kuvert från sevenday igår med påminnelseavgifter etc. Blev samtal till både Samsung och Sevenday. Killen på Sevenday var väl bekant med detta problem från Samsung och lovade att han skulle ta ärendet vidare och föra dialog med Samsung. Snubben på Samsung, ja han sa att det står i deras system att det är uppsagt men jag kan inte få det bekräftat på mejl. Det är också väntetid upp till 1 MÅNAD innan dem skickar returkitet.
     
    Janne303, mbs och bernard gillar detta.
  16. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Suck...

    Fick avi från Sevenday med försening och hela fadderullan, loggar in på sidan och då har jag två krediter, en på nya telefonen (16k) och en på gamla?? på 2762kr.

    Frugan har också två, fast 2,70:- endast i skuld på ena,
    Frugan har inget retur/postnord fiasko medans min står sedan Mars att den är i Vaxjö på distributionscentralen.

    kontaktade Samsung via chatten precis och dom lovade att återkomma på mail efter att hon skulle kontakta upgrade+ avdelningen.

    jag gissar ingenting kommer hända.
     
  17. Erske Grön

    Erske Grön Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag är i samma sits. Tror restskulden av gamla telefonen inte beror på att den räknas som icke-inlämnad. Dvs. Samsung anser att du lämnat tillbaka telefonen.

    Däremot anser Samsung att du inte betalat för de månader då du hade den gamla telefonen i ditt förvar, trots att upgrade-tjänsten var spärrad/fryst och inga dragningar gjordes under dessa månader.

    Så verkar det vara för mig iallafall.
     
  18. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    hoppas detta blir en läxa till alla om Samsung o deras "upgrade "

    undrar ifall Telenor kör det lika dåligt
     
  19. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Telenors change funkar som det ska. Har anhöriga som bytt telefon varje år utan problem, beställer telefonen när den möjligheten finns och sen åker in på telenorbutiken och lämnar tillbaka den gamla telefonen och får den nya.
     
  20. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Lite irriterande är det när Samsung säger att de har meddelat Sevenday att frysa kontot samt återbetala, när Sevenday fortsätter dra, är omöjliga att få tag på telefon och när man mailar hänvisar de till banksekretess men att de skickar kontoinformation till folkföringsadressen.. Och ja den säger ju att de ska dra...

    Så ni som lyckats få fatt på Sevenday, hur gjorde ni?

    Har suttit flera timmar i telefonkö, man får aldrig veta hur lång kön är, eller något.. känns inte som de svarar...

    --------------------------------------------

    Edit: Jag kom fram, jag kom fram.. 2,5 timme i telefon idag bara... sammanlagt har jag säkert försökt över 20 timmar...
    Kontot fryst, återbetalning när Samsung bekräftar att de har fått tillbaka telefonen... Alltså... typ nån gång, kanske... a ja huvudsaken de slutar dra.
     
    Last edited: 25 jul 2022