@nexus^6 med flera som undrar:
Idag fick jag äntligen någon form av svar om varför telefonsamtal inte längre fungerar, detta efter att PostNord ännu en gång tömt ett paket, som jag fick hem tomt på innehåll.
Motringning från kundtjänst fungerade åter igen inte trots att det ser ut såhär:
Visa bifogad bild 140634
Efter att ha gjort ett eget försök till retur/refund och angav tydligt, även med egen text, att varorna i sin helhet var försvunna ur paketet, så blev ändå resultat att jag skulle returnera något som inte finns. Duktigt jobbat Amazon!
Alltså gick jag över till chatten, som även denna gång saknade svensk hjälp, utan allt gick på engelska. Den svenska chatten försvann nog för mig ungefär samtidigt med samtalen, nu när jag tänker efter.
Trots noggrann förklaring att varorna saknades ur sin kartong så blev det ändå dikeskörning även här, där kundtjänst fick för sig att paketet aldrig kommit fram, så det krävdes en massa extra skrivande för att förklara ännu en gång.
Under resans gång påpekade jag och frågade 3 ggr om varför telefonuppringningen inte fungerade, utan att få någon reaktion alls i början. Först på slutet när jag surnade till ordentligt (men alltid i vänlig ton) så fick jag följande svar:
"I have not tried to dodge the question, currently we no longer have that option available, i have sent you a phone number where you can reach us for free instead of requesting a call back. Rest assured that we are always interested in learning how our customers react to all aspects of shopping on Amazon.se as this helps us to continue improving the selection and service we provide. For this reason, I have just forwarded your feedback to the relevant team for further internal review, so that they can become aware of this issue and eventually find a solution for this problem in the future."
Svenska numret som hänvisas till är:
Within Sweden : 0200 753 368
All other countries: + 46 8 446 891 36
Jag sa till personen hur viktig del Amazons kundtjänst är för helheten och varför man väljer att handla där, något hon skulle föra vidare. Personligen kommer jag härmed undvika Amazon tills vidare eftersom de verkar ha problem både med sina system och ärligheten (har försökt få svar vid ett flertal tillfällen tidigare, utan framgång). Jag får väl börja titta på Picard eller nåt istället eftersom min Prime har 10 månader kvar.
Click to expand...