[Fello] Tråden om Fello (Telias nät)

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Cupcakes, 17 dec 2014.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Självfallet gjorde jag det... Men nu är det aktiverat, efter 1.45 timme i kö så kom jag fram (50 före som "ramlade" bort) och efter de fått kortets ICC-nummer så aktiverade de det, och en omstart av mobilen så var jag igång.
     
    Taskman, chraist och Leo83 gillar detta.
  2. mm_3

    mm_3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2020
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    312

    MINA ENHETER

    usch, så står det i välkomsbrevet att det ska aktiveras automatiskt 00:00 på aktiveringsdagen. Hoppas det går smidigare för mig 1/9
     
  3. 4ndroidz

    4ndroidz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2012
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    Någon annan som märkt att man kan få mer i 100 Mbit/s med Fello? Gjorde 3 mätningar och alla var mer än 100 Mbit. I tur ordning 129,3, 108 och 120. Satt på en buss och i rörelse.
     

    Bifogade filer:

    Kristy gillar detta.
  4. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Då går det nog smidigare... blev meck för mig för att de har gamla uppgifter om folkbokföringsadressen... Fattar inte varför Telia-företag inte kan hämta den korrekta (japp, inga andra får den gamla adressen).
     
    stelex och mm_3 gillar detta.
  5. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag tyckte att Fello hade bra mycket bättre priser om man jämför mot min nuvarande operatör så jag hoppade på ett avtal via deras hemsida vilket jag ALDRIG skulle ha gjort.

    När jag begärde nummerflytt fick jag ett väldigt kort datum där mitt nr porteras över och meddelande att mitt sim-kort skickas i god tid innan porteringen sker. Mitt nr porteras över inatt men jag har inte fått något sim-kort. Samtidigt som jag begärde portering så hörde min "gamla" operatör av sig med en mycket bättre deal än hos Fello och därför vill jag använda mig av min ångerrätt och avbryta avtalet.

    Jag har flera gånger försökt nå dom över Mail, Chatt och Telefon utan att lyckas. När jag ringer så står man vääääääldigt länge i kö för att sedan bli bortkopplad, när jag är i chatten kan jag stå i ett par timmar för att sedan bli utkastad, när jag mailar så får jag inga svar osv osv..

    Jag kontaktade min "nuvarande/gamla" operatör vilka kommer att lösa det så jag blir kvar hos dom, dock kommer jag förmodligen blir utan telefonnr ett tag tack vare detta. Jag förstår att man kanske inte kan ha världens bästa kundservice och extrema öppettider när man har billiga priser men detta är ta mig tusan det sämsta jag upplevt. Det spelar ingen roll om jag skulle få ett gratis abonnemang hos Fello så skulle jag inte använda det utan jag betalar hellre för en bra tjänst och för några som gör ett bra jobb! Det har jag blivit varse nu hur som helst.
     
    Moby och stelex gillar detta.
  6. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Kan du inte logga in via bankid på fello?
     
  7. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det kan jag absolut, vad ska jag göra där tänker du?
     
  8. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Finns ju lite val typ, pausa, stänga abb etc.
     
  9. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Nää inte här!
    C59EC62A-C9A3-493F-8C45-5E8529C0C19B.png
     
  10. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    ok, då är väl abb inte porterat än
     
  11. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Nää jag skriver ju det, det porteras över inatt o_O;)

    Det är just det som är problemet, jag får ju inte tag på Fello för att avbryta porteringen och nyttja min ånger.
     
  12. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Svårt att avbryta så nära inpå, kolla med din gamla så de kan portera tillbaka asap.
    Lär dock ta några dar gissningsvis
     
    stelin gillar detta.
  13. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tecknade i Torsdags sent, inte mitt fel att dom försöker fuska över kunder i denna takt. Som sagt, porteringen ska ske inatt kl 01:00 men jag har inte fått något sim-kort ännu. Vet inte hur man tänker där? Det är absolut det sämsta försök till någon form av kundservice jag stött på någonsin.
     
    stelex gillar detta.
  14. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Portering tillbaka är redan löst men blir säkert utan telefonnummer en tid (dagar)
     
  15. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Du känner inget ansvar själv när du tecknar med brytdatum så pass nära inpå. Sen kan det vara så att SIM-kortet är på väg men att PostNord inte hunnit leverera det, det är ju inte Fello som sköter leveransen.
     
    stelin och Kristy gillar detta.
  16. 4ndroidz

    4ndroidz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2012
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    Håller med! Idag när varananan-dag-utdelning tillämpas så blir det riktigt lurigt. Har man otur så kan man få vänta ett par dagar extra. Om de postar sent på onsdagen och din utdelningen är på torsdagen så kanske torsdagen bommas då får man vänta till kommande måndag. Man får nog ge det någon extra dag. Dessutom är det väl normalt minst 3 dagars portering ändå så. När jag gjorde portering senast kunde inte detta genomföras en helg, vet inte om det stämmer men tycker det är ganska märkligt. Det är ju inte preics någon människa som sitter och kopplar om.
     
    stelex och Kristy gillar detta.
  17. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    Klart jag är ansvarig för bytet av abonnemanget det är inget snack om saken. Dock struntar jag den blankaste i om Sim-kort är på väg eller inte, är man lite serviceminded vilket man bör vara om man tillhandahåller en tjänst så löser man så att ett operatörsbyte går hyggligt sömlöst, i alla fall försöker man kommunicera annat om fallet inte är så. Framförallt när man i stort verkar ha en nästan obefintlig kundservice. Självklart upp till mig att kolla upp operatören innan men nu gjorde jag inte det, tjänsten är säkert helt ok men de flesta verkar inte väldigt nöjda med sk kundservice som ibland finns och ibland inte.

    Vad menar du med brytdatum i detta fall?
     
    stelex gillar detta.
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Samtidigt får väl Fello se till att inte flytta över numret för snabbt för att kunden ska ha hunnit få sim-kortet när de nu snålar med sättet att skicka sim-kortet? De kunde ju skicka det som MyPack Collect eller Home (eller med annan leverantör) så att kunden får sim-kortet nästa vardag.

    Andra operatörer kör andra lösningar. Vissa begär porteringen först när du satt in ditt nya sim-kort, andra har ett datum minst två veckor fram i tiden för att ångerrätten ska hinna passera. Det finns olika lösningar - men att kunden inte hinner få sitt sim-kort är inte en bra lösning. Framförallt inte när det verkar vara svårt att komma i kontakt med dem.

    Det förvalda alternativet i Fellos beställningsflöde är "jag vill att mitt abonnemang startar så snart som möjligt". Ingen information om hur lång tid det tar att få hem sim-kort eller liknande. De bör då lägga tidigaste dag ytterligare ett par dagar framåt - eller se till att det går att komma i kontakt med dem på något sätt för att justera detta om det nu blivit så att kund ej fått sim-kortet i tid.
     
    Kristy, stelex, Asawi och 1 annan gillar detta.
  19. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    E17E2285-42FF-4CBE-9D36-69810E531297.png

    Här skriver de själva att sim-kort skickas i god tid innan aktivering sker. Dom säger lite emot sig själva när meddelandet kommer så pass nära inpå aktivering/portering.

    *Fick sms i Torsdags kväll som syns, tycker det är lite väl fräckt att räkna med att sim-kort har dykt upp. Tycker även man borde få en chans att ev ångra sin beställning vilket är 14-dagar.
     
  20. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Anser att portering inte bör göra förens man är relativt säker på att kund har sitt nya sim-kort och man är hyggligt säker på att den nya tjänsten har möjlighet att nyttjas. Sedan om det är 7 eller 14 dagar spelar ingen större roll. Man kan aldrig vara säker på att kunden är hemma och kan kolla posten, tycker ändå att man ska kunna ge kunden chansen göra så innan kund sitter utan att kunna nyttja abonnemang från ny eller gammal operatör.
     
    Last edited: 16 aug 2022
    Kristy gillar detta.