Internet hänger/fryser sig slumpvismässigt

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dacwe, 28 maj 2010.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Har samma problem med 3 som operatör och detta återigen är väldigt iriterande.
    Förrut var det överbelastning som orsakade "frysningar", dom hittade problemet och åtgärdade det. Funkade ett bra tag tills nu så återigen samma problem.

    Förmodligen är det samma problem igen, då HTC Desire/Iphone 4/SE X10 serien släpptes och säljer som smör.

    Har du GSM/WCDMA på AUTO? Ifall, testa ha WCDMA Only och se om det växlar hela tiden.

    Nån som har Telia och har samma problem här? Har sån lust att byta till Telia just nu och orkar inte med detta ständiga "nedkoppling/frysning" problem.
     
  2. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Perfekt :) Då har jag lärt mig något i dag också.

    GMY
     
  3. Benost

    Benost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du har GSM/WCDMA på spelar ingen roll, när telefonen växlar mellan UMTS och HSDPA så använder den endast WCDMA.
     
  4. medic

    medic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nexus 6P
    Platta:
    Sony Z4
    Tjena.

    Tänkte bara berätta att jag har samma problem sedan jag skaffade min mobil.
    Har en HTC Hero med 3 abonnemang.

    Har haft detta problem sedan September -09 ungefär. Ibland har det varit bättre, som efter att de hade fixat en del nätproblem för några veckor sedan. Men senaste veckan har pilen haft en tendens att åter fastna ganska ofta. Det är ju så jävla irriterande!!!

    Någon som vet ifall Iphone med 3 har samma problem?

    En lösning skulle ju vara guld värt och nästan värd en artikel på huvudsidan!
     
  5. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan bara instämma med alla med hängningar och när det hänger sig så funkar inte samtal eller sms, kör Tre och har haft en annan tråd om detta även när jag hade min hero. Trodde att när jag bytte till Desire att problemen skulle ha lösts, men fel hade jag, har skickat många många ggr till HTC support utan att något händer kring detta, tycker bara det är skumt att inte HTC tar tag i det hela.. Och att det hoppar mellan 3G och H betyder egentligen inte så mycket utan det är operatören som styr det med någon flagga dom sätter på masterna så det ligger inte i sj telefonen, Hett tips om ni vill kolla mer med folk som kan något om master osv, så gå inte till Tre support för de kan inte så mycket, gå direkt på 3GIS o kontakta dom.
     
  6. Benost

    Benost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    icimasa.. det är verkligen allvarligt nu när HTC har slagit på flaggan att visa 3G o H, i aktivt läge skall telefonen aldrig gå ner i 3G läge, vilket det verkar som att den gör. Operatören styr inte detta helt ut med visning av radioläget, telefonen är också inblandad. Har du idle mode ett tag så kan telefonen gå ner i 3G vilket är helt normalt. Men aldrig i aktivt läge.
     
  7. ivarson

    ivarson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    mitt problem som jag haft hur länge som helst har i det tysta upphört.. kan veterligen inte minnas någon frysning på ca. 2 veckor. Då har jag ändå kört tethering och surfat genom mobilen..

    har inte bytt SIM, eller vart i kontakt med support och har inte bättre täckning (om man ser till pinnarna iaf.)

    det enda skulle kunna vara att jag beställde om surf-tjänsten till en billigare variant.

    tycks fungera på alla ROM's jag kör
     
  8. dacwe

    dacwe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu har jag gått ner från Telenors "turbovariant" till vanlig (1MBit). Vi får se om det går bättre eller sämre... Ska testa några veckor iaf!
     
  9. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag kör 1 Mbit/s och har dessutom "nybeställt" den för nån månad sen (det hade blivit nåt fel så det drogs inga 69 spänn från mitt kort, och eftersom jag inte ville riskera att de helt plötsligt drar flera månaders surf när de upptäcker det så snackade jag med kundtjänst och de se att jag skulle ta bort och lägga tillbaka tjänsten). Och jag har fortfarande problem med att den låser sig på "uppåtpil".

    Och jag får låsningarna både med services.telenor.se och internet.telenor.se.

    (Nu har jag visserligen en Hero, men problemet är uppenbarligen inte telefonspecifikt utan har med operatören att göra.)
     
  10. dacwe

    dacwe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Japp, min första frysning (upp-pil-lyser men inte ner-pil) kom nu med "1 MBit/s varianten"... :(
     
  11. Benost

    Benost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nerre: Jag har sett trådar från andra länder med samma problem, i denna tråden är det flera användare med olika operatörer som har samma problem, så jag förstår inte hur du kan se det som operatörens problem. I de loggarna jag tagit så ser jag att den inte uppför sej som den ska.
     
  12. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men samtidigt var det ju någon tidigare i tråden som sa att Iphone gjorde samma sak, med skillnaden att Iphone hanterar det bättre och bryter en död dataöverföringen snabbt.
     
  13. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
    Jag har samma typ av problem med Telia, och det händer 1-3 ggr/vecka.
     
  14. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma här med tre... Tror också som de nämnts tidigare i tråden, att det beror på ett överbelastat nät men HTC:s telefoner verkar hantera detta fruktansvärt dåligt. Själv har jag en Desire, har jobbarkompisar med Wildfire, Desire och HTC HD2 (Windows Mobile) med samma problem. Medan dom med iPhone inte upplever detta alls lika tydligt när vi sitter på samma plats med samma operatör. Eftersom detta problem även finns på Hero kan jag inte förstå att inte operatören tillsammans med HTC ser över vad problemet är. HELT OACCEPTABELT!!!!!!!
     
  15. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    För en gångs skull blir man glad över ett haveri:
    http://www.mobil.se/nyheter/Besvarlig-sondag-for-Tre-och-Telenor-1.376202.html
    För första gången sen månaders tillbaks, så har internet inte hängt sig och har fungerat att surfa en hel dag utan problem. o_O
    Vet nu inte om det har med detta haveri att göra och dom bytte till nya switchar, eller vad nu mer dom har bytt.
    Iallafall så har internet inte hängt sig ett enda gång idag och hoppas det fortsätter på det viset.
    Enda skillnaden är att jag nu använder MIUI 0.29 med RADIO 5.09.05.30_2 sen i söndags.
     
  16. dionysius

    dionysius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OKEJ! Nu ska jag komma med vad jag tror är lite matnyttig information om detta problemet.

    Har haft en Hero länge nu med 3 som operatör. Upplever samma problem med att nätet fryser med upp-pilen men inte speciellt ofta. Mitt problem är att när det visar H (WDCMA?) kan jag surfa stabilt bra och snabbt! Kan sitta med "H" och surfa i 10min i kanon hastighet men! så av någon anledning trillar "3g" (UMTS) fram. Då kan jag inte surfa alls! sidorna laddar inte ett skit och efter ett tag säger telefonen att jag inte har anslutning. Detta har varit likadant sen 1.5 till 2.1 och detta händer varje jävla dag och väldigt ofta. Har bytt simkort med samma resultat. Tycker fanimig att när "3g" visas ska det väl gå att surfa!

    Jobbarkompisen som jag pratat med detta om sen jag köpte heron har haft en android motorola som gjorde exakt likadant! Nu har densamme en Desire och den gör likadant den med och han har tele2 eller telenor som operatör kommer inte riktigt ihåg vilken.

    Trodde detta problemet hade med 3 att göra och har länge funderat på telia... tills idag!
    När min nya arbetskollega och jag pratar om problemet och han berättar att telias funkar sämre och att han är jättenöjd med 3 och gissa vad skillnaden för oss två är??? HAN HAR EN JÄVLA IPHONE!

    Då slår det mig att alla andra iphone ägare skrattat år mig när jag ska visa något i telefonen på nätet och detta problem uppstått! Det händer inte iphone ägarna!

    Det är bara Android ägare som har dessa skumma problem oavsett operatör! IAF i Halmstad där jag lagt varenda snack om mobilsurf på minnet i snart ett år!

    Mitt problem är att jag växt ur min Hero och känner att Legend inte levererar så mycket mer prestanda, Desire HD levererar krut men är för stor för mig. Den ända luren jag kan tänka mig är Desire dock visar denne samma problem jag svurit över länge! Så för min del löper jag en Desire eller väntar på nytt modellsläpp! MEN då kanske problemet med surfen står kvar? Jag gillar verkligen inte iphone och börjar fan undra om man ska bli tvingad att köpa skiten för att verkligen få en "smartphone som kan surfa"

    Om jag någonsin köper IPHONE kommer det ju bli för att HTC (som jag verkar börja få hatkärlek till) tvingar mig till det genom att släppa nya telefoner med samma problem som de innan utan att stanna upp och åtgärda det?

    VAFAN HÄNDER? :)
     
  17. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Låter som något google borde kika närmare på om då även en motorola med andriod har samma problem.
     
  18. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hmm, under en sisådär 4-5 dagar har min telefon börjat fladdra mer ner till 3G, men färre (Dock fortfarande) hängningar som följd.

    Tidigare såg jag sällan skymten av 3G symbolen och pil upp hängde sig på H jämt.

    Någonting händer.
     
  19. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Detta är precis vad jag upplevt den senaste tiden.
     
  20. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Speedtest resultat 02-11-2010 22:00:
    Ned: 0.07 mb/s Upp:; 0.17 mb/s
    Ned: 0.00 mb/s Upp: 0.08 mb/s
    Ned: 0.00 mb/s Upp: 0.01 mb/s

    Server: Stockholm

    Fast inga nedkoppling och går att surfa, fast jättesegt. :ehm: