Värd att köpa i september 2022?

Diskussion i 'OnePlus 10 Pro' startad av trifix, 23 sept 2022.

  1. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag har idag en OP7 Pro som börjar bli trött. Framförallt batteriet börjar sjunga på sista versen. Skärmen är sliten. Systemet är lite sådär lagom buggigt.

    Grejen är den att i den prisklassen runt 10k så checkar egentligen OP10Pro av alla boxar när det kommer till det jag vill ha. Jag är däremot trött på att OnePlus rent generellt har tappat "det" som företaget hade när OP7-serien kom. Samtidigt blev jag ändå imponerad när de i dagarna blev först med Android 13 efter Google själva.

    Jag har tittat på Nothing Phone (frugan har en) och är ändå imponerad över vad man får för pengarna. Jag är dock orolig att när jag väl börjar använda den på riktigt så kanske inte den sämre CPUn hänger med längre. Jag märker av det redan nu på OP7Pro när jag multitaskar tex Runkeeper och Spotify bla. Eller kanske framför allt Google Maps i ett litet fönster och sen spotify (eller något annat) som körs.

    Det är egentligen en sak jag stör mig på och det är den välvda skärmen. Avskyr det med min nuvarande telefon. Det är i princip omöjligt att hitta skärmskydd som sitter kvar ordentligt vilket fått till följd att jag kör utan. Skärmen är repig minst sagt!

    Är den värd sina 10.000 i september 2022?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 751
    Mottagna gillanden:
    44 749
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hade väntat på Pixel 7 Pro som kommer till Sverige sjätte oktober vad det verkar, och kollat recensionerna. Då slipper du oroa dig över mjukvarnan och får i regel en kanon kamera.

    Men ja, medhåll om att det var positivt överraskande att se OP10 Pro få Android 13 så tidigt. Mycket goda nyheter, och talar kanske för att en vändning kan vara på G, men de är fortfarande långsammare med säkerhetsuppdateringar endast varannan månad osv.
     
    fryguy gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 166
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Skulle vänta in nån av Pixel 7 modellerna om de kommer hit officiellt. Möjligen även Nokia X30 5G, med rent android och hyfsat påkostat kamerasystem:
    Nokia X30 5G hållbar smartphone med OIS-kamera

    Lite robust byggd med aluminium sidor och kompositbaksida. Samt IP 67 klassad.
    Inte så vanligt i den klassen. Även 3 års garanti.
     
    bernard gillar detta.
  4. aless

    aless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    121
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256
    ROM:
    OxygenOS 13
    Jag skulle gissa på att 10T kan vara en bra kompromiss då, aningen sämre kamera än 10Pro men fortfarande väldigt bra, och så har 10T en platt skärm.
    Själv föredrar jag välvd skärm :)
    10T är dessutom billigare!

    Sen har du ju oxå 11Pro runt hörnet;)

    Edit; jag gick från s22ultra till 10Pro och är väldigt nöjd med det valet!
     
    bernard gillar detta.
  5. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Någon som har testat både pixel 7 pro och OnePlus 10 pro och kan lista lite för och nackdelar mellan de två
     
    flipp gillar detta.