Diskussion: Samsung Galaxy Tab A7 (2020)

Diskussion i 'Galaxy Tab A' startad av Linus K, 25 sept 2020.

  1. jsg101

    jsg101 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Det har jag testat flera ggr utan att det hjälpt. Stoppade in SD-kortet i laptopen och kollade vilket format det är på det och det står att det är exFAT, men trots det går de inte att föra över appar till det i plattan.
     
  2. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    896
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Hur försöker du överföra appar? Då jag ser ingen sån funktion på min galaxy tab s8 ultra. Om du kör en tredje parts app för det så går det nog inte, då det troligen kräver root eller att appen är out of date då den funktionen finns inte i android längre.
     
    jsg101 gillar detta.
  3. jsg101

    jsg101 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jodå det funkar i Androids inställningsapp men det är tyvärr bara fåtal appar med den möjligheten nuförtiden. Den här exempelvis har jag kunnat flytta till SD-kortet på min S7+ men det vill sig inte på min A7 lite med samma app. Överföringen påbörjas men vid 90% slutar det och jag får meddelandet om för litet lagringsutrymme, trots att minneskortet är på 64Gb, tomt och formaterat i plattan.

    Screenshot_20221017_195951_Settings~2.jpg
     
  4. Tompa23

    Tompa23 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2023
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Rent generellt sätt så tycker jag att denna platta är rena rama dyngan.

    Inte nog med att Samsung släpper prylar på marknaden som har en låg grad av produktutveckling,så även då om hårdvaran är påkostad,så blir ju inte en produkt bättre än dess mjukvara.

    Jag har självt haft under många år PC ( med Win), och för att dra liknelsen så är det i rak motsats.
    Där kunde Du förvänta dig en färdigutvecklad produkt,men så är det inte med surfplattor.

    Tydligen så kräver denna teknik att Du konstant måste lära upp OS hur det skall fungera i praktiken.
    Så egentligen när Du köper en ny enhet så är den precis som ett barn på dagis,som Du måste lära upp.

    Jag köpte denna när den vart ny; som en ersättare för en Smartphone med samma namn.
    Det berode som sagt på att efter jag gjorde en uppdatering ( UI), så ballade hela enheten ur.
    Så det är därför som det helt enkelt inte går att uppdatera( rooted OS).


    Men hur som helst så köpte jag den som heter SM T-505.
    Redan när den vart ny så fungerade ingenting som det skulle.
    Ex så fungerade inte GPS- navigeringen ( fick vända mig till supporten på Samsung som uppdaterade)
    Flerspråkstödet fungerar ej- det som händer är att enheten hela tiden ställer om sig till nästkommande språk, för att i slutändan fastna på engelska( det som är sist i listan)

    Att den adaptiva skärmfunktionen ej fungerar. Sålänge jag är innomhus så är skärmen ljus o fin,men så fott jag tar ut denna i solen så blir skärmen svart.
    Så ställ denna helre på manuellt läge( men det fungerar lite sisådär)

    Att det sällan finns kompatibla navigationsappar. Lite synd på att Samsung har sat in spåass mycket teknik,men inte satsat ej juta på produkt utveckling.
    Ex så är kompassen blåst. Istället för att visa korrekt väderstreck så visar kompassen alltid 180 grader fel,dvs i rak motsats till det som Du går mot.
    Jag har självt kontrollerat detta mot en hederlig kompass.

    Men rent generellt så är utbudet väldigt skralt när det gäller kompatibla appar( utöver dem förinstallerade).

    Som grädde på moset så är tekniken lika gammaldags som datorer på 80- talet.
    Ex så går det inte att multitaska. Dvs att ha mer en 1 fönster/ app uppe samtidigt.

    Det som händer om Du har 1 fönster uppe ( ex youtube) o vill läsa någonting annat så pausas det streamade materialet.

    Som jag redan nämde så är Samsungs mjukvara rent generellt sätt buggig/ ostabil.
    Och ju mer som uppdateras destå sämre blir det- för att koma till en punkt där hela hjärnan blir vansinnig( låser sig).

    Det som många i dagens nya generation inte klarar av att förstå/ hålla isär är skillnaden mellan en uppdatering och clean install.

    Uppdatering= lägger bara till,men förändrar inte det som redan finns.
    Clean install= Nyinstallation. Dvs att allt som tidigare har funnits skrivs om.
    Så om det finns något skit som inte fungerar så kommer detta givetvis att försvinna.
     
  5. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    447
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Man får väl vad man betalar för egentligen. Både ramminne och internminne är på tok för litet. Har flyttat mycket till sd-kort. Både appar och bilder och videos. När man surfat i nån timme blir den segare och segare för att till slut hänga sig. Det enda som hjälper då är att starta om enheten.

    Det finns en enhet som är 4/64 i den serien och jag vet inte om den fungerar bättre men jag antar att den borde göra det. Den fanns dock inte när den nuvarande inhandlades som var till surf endast. Lite synd att så få appar går att flytta till sd-kort. Ungefär 10 stycken av dem som är på min A7 4G.