Benify.se / Benify Deals

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Swedroid, 29 aug 2019.

  1. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    bernard gillar detta.
  2. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Såg Fold 4 1TB gått upp 8000kr sen black month infördes, suck.
    Men projektorerna är bra rabatter

    La in före priser & pris nu

    upload_2022-11-1_19-27-3.jpeg
    upload_2022-11-1_19-26-39.png
     
    discomega, bernard, niklas1232 och 2 andra gillar detta.
  3. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Det finns en 20% rabattkod på Benify till Sodastream vilket ger rabatt till en del grejer dock inte allt.

    DOCK så köpte jag denna nya modellen av Sodastream DUO till bättre pris än någon annanstans.
    Koden fungerar på andra saker dock, men just DUO var riktigt prisvärd med tanke på alla tillbehör :)
    upload_2022-11-4_15-39-5.png
     
    bernard gillar detta.
  4. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Har inte skaffat Benify än, men vet du om rabattkoden fungerar till skärmen jag länkar i två inlägg ovanför?
     
  5. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Har kollat lite på den skärmen också och det billigaste jag kan komma på jag sett den för är med rabattkoden på 500kr som fanns i oktober då blev det 3200kr nu är det 3690kr.
    Tycker den borde kunna bli lite billigare innan black friday är slut så mitt tips är att skaffa Benify bums & håll utkik :)
     
    qube och Kristy gillar detta.
  6. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hejsan! Någon som har möjlighet att kika vad en S22 Ultra 256 gb ligger på genom Benify? :)
     
  7. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    11 190 kr får jag det till för 256 GB. 3 färger, inte svart i lager på 256 GB.
     
    Samurai237 gillar detta.
  8. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    11 190kr
     
    Samurai237 gillar detta.
  9. AndersPSthlm

    AndersPSthlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2022
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Nääää :-( Nu har ju Benify sämre deal på Samsung än vanliga samsung.com/se!
    Har länge haft en varukorg "igång" på en Galaxy Fold4 och en Watch5 Pro LTE:

    Just nu på Benify - 17.576 kr

    Samma korg på samsung.com: 17.277 kr

    Anledningen är att på samsung.com så ges nu en extra rabatt för mitt inbyte, samt en nytillkommen "paket-rabatt" för två st produkter.

    Hm, trodde vitsen med Benify var att vi alltid ska ha den bästa dealen där...
     
    Alvin gillar detta.
  10. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Så här dåliga prser har det inte varit på länge på Samsungs benify sida. De får skämmas över prissättningen under black month helt klart!
     
    corb06 och Alvin gillar detta.
  11. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Kan bara instämma; fjolårets Black Month var miles better än årets. Denna har sämre priser än de hade för bara några veckor sedan. Jag köpte exempelvis en Samsung Book 2 Pro I7 16GB Ram för 8500 kronor för ett par veckor sedan. Nu kostar den typ 12000 på Black Month. Buds2 Pro gick för typ 1200kr för någon vecka sedan.
     
    corb06 gillar detta.
  12. Winkull

    Winkull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    60
    Eller så får man vara glad över hur bra delas de haft tidigare via Benify, vissa har ju varit orimligt bra, som en nästan hel nylanseras laptop-linje för halva listpriset.
     
    Kristy gillar detta.
  13. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Lite märklig logik där. Black Month ska ju vara Samsungs motsvarighet till BF. Då ska priserna vara betydligt lägre än de erbjudit tidigare under året, så kritiken är mer än befogad.
     
  14. Winkull

    Winkull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    60
    Om det inte är så på Samsungs vanliga säljkanaler under Black Friday så är det såklart märkligt. Men det är ju inte rättvist att jämföra BF-erbjudanden från Samsung på öppna sidor med Samsungs (troligtvis ofta felaktiga) erbjudande på en "stängd" (dvs bakom en betalvägg) kanal som Benify. Såklart kan man önska att erbjudandena även på Benify vore ännu bättre än innan, men det är inget Samsung lovat.

    I vilket fall som helst tycker jag det låter väldigt "entitled" att säga att Samsung ska (och jag citerar) "skämmas" för att deras erbjudanden inte anses Bra Nog<tm> jämfört med de vi haft tillgång tidigare.
     
  15. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    This ^ plus att det är inget som tvingar företag att ha monster reor bara för att det är BF. Företaget kanske inte är behov av öka sin försäljning dvs vända röda siffror till svarta och/eller inte vill rea ut sina premium produkter - verkligen entitled.

    Sen kan man så klart vara besviken på BF.
     
    Winkull och Kristy gillar detta.
  16. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Jag håller inte alls med, tycker kan skämmas över de priserna när det är reklam för black month och typ 95% av priserna är samma som innan eller i många fall dyrare. Det är än så länge väldigt dåliga erbjudanden och då jämför jag med hur priserna varit på benify dagarna innan black month men även innan det då jag följt priserna på Samsungs benify sida väldigt länge och frekvent.
    Men det skulle inte förvåna mig om det dyker upp nåt riktigt bra erbjudande innan månaden är slut, priserna kan svänga väldigt kraftigt och kan vara under väldigt kort tid, det gör det nästan lite trevligt att kolla ofta.

    Ha en go helg
     
  17. AndersPSthlm

    AndersPSthlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2022
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Håller med om att ett företag såklart inte har någon uttalad skyldighet att rea på BF. Det jag dock tycker är märkligt och lite ojuste mot de som har Benify, är att Samsung erbjuder bättre deal på sin ordinarie site än via Benify. Själv betalar jag inget för Benify då jag får det via arbetsgivaren, men hade jag betalat så hade det varit surt.

    Nu har jag inte kollat om ovan stämmer för hela produktutbudet. Men jag är sugen på vikbar telefon + klocka och det blir klart mer fördelaktigt via ordinarie site. Det är framför allt erbjduandet att få 20 resp 30 % extra rabatt om man köper 2 resp 3 grejer, som inte finns via Benify. Tycker det hade varit snyggt om de hade det på Benify också.
     
  18. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag betalade 10 kronor för att bli medlem i Benify, numera är det mycket dyrare, hela 29 kronor så visst är det surt... ;)
     
    darkshippo, nukie, niklas1232 och 3 andra gillar detta.
  19. AndersPSthlm

    AndersPSthlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2022
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Haha, du har en poäng. Måste erkänna ett jag inte tagit reda på vad det kostar, bara att det gör det. Även om jag faktiskt undrat vad som gäller. Om man tar adressen Home så tycker jag det verkar som att vem som hels kan anropa den och lägga order som "gäst"?
     
  20. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    We are all in the same boat here. Finns ingen anledning att tjafsa om huruvida Samsung borde göra si eller så. Att vissa av oss, inklusive jag, kritiserar årets Black Month betyder inte att man hatar allt med Samsung. Det är dock ett faktum att Samsungs Benify erbjudanden blivit betydligt svårare att överblicka. Prisfluktuationer och att sidan inte alltid är stabil gör att det är svårt att dra en annan slutsats. Ibland behöver man logga ut och in för att kunna slutföra ett köp. Lagersaldot är inte heller alltid up-to-date. Mobiltelefoner avbeställs när de råkats säljas för billigt. Så, erbjudanden via Benify har gradvis blivit sämre ur flera aspekter.

    Sedan finns det väl fog för att kritisera prissättningen på Black Month-erbjudanden. Det är inte rimligt att priserna var avsevärt bättre bara för några veckor sedan, än vad de är nu. Vad vi än tycker och tänker, är väl kutym med BF eller Black Month att det ska var riktigt billigt, eller t.o.m. billigast på hela året.

    Vi kan väl ha olika uppfattningar utan att vissa alltid ska försöka förminska oss som har befogad kritik att framföra.
     
    ad72 gillar detta.