Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Ring inte, se till att få skriftligt på precis allting som sägs och det får man per automatik via chatten. Kan vara bra att ha när pengar skall krävas tillbaka.
     
    Kristy gillar detta.
  2. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Köpte en Flip 4 från Samsung shop i början på augusti och valde att byta in en mobil där Samsung ska skicka mig trade in kit. Men har fortfarande inte fått något trots att varit i kontakt med dem 3 gånger. Det ända svaret är på mail är att trade in kitten är lite försenade.. Är nu 27/10 är det fler som råkat ut för detta? Är en del pengar att få tillbaka som man väntar på....
     
  3. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Jag förbokade och fick min fold 4 några dagar innan släppdatum, har fortfarande inte fått returkitet. Sade upp mitt upgrade+ en månad senare och där har jag fått kitet.
     
  4. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    337

    MINA ENHETER

    Det är förvånande att Samsung fortsätter med ett upplägg som besvisligen har haft problem för första stund. Kanske borde vi som konsumenter nappa på detta?
     
  5. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är det fler som har problem att få trade in kitten från Samsung när man byter in en gammal mobil?
    Väntat sedan slutet på augusti nu. Har talat med Samsung flera gånger och får hela tiden höra att de har problem med trade in kitten. Man får inte tillbaka några pengar heller förrän de har fått in mobilen man bytt ut...
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 695
    Mottagna gillanden:
    44 677
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Flyttade in ditt inlägg här. Om du scrollar upp lite i tråden ser du att du inte är ensam. Man behöver tyvärr ha mycket tålamod.
     
    Kristy och demonen gillar detta.
  7. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    För information så snappade postnordappen upp en försändelse från Foxway AB förra veckan. Vet fortfarande inte om det är tradein-kittet eller om det är care+ emballaget men jag var tvungen att ringa postnord och kolla varför det aldrig kom fram. Det visade sig att endast mailadress och namn var korrekt. Fel gatunamn, fel husnummer, fel postnummer samt fel mobilnummer. Till saken hör att jag aldrig bott på stället paketet skulle till samt kombinationen gatuadress och husnummer existerar inte. Fattar inte hur det här företaget kan gå med vinst.

    I varje fall, den teevliga tjejen på postnord sa att jag var den tredje under hennes skift som hade haft samma problem. Lycka till att få era försändelser säger jag bara :P
     
    kissidor, Kristy och bernard gillar detta.
  8. Kommissarie Späck

    Kommissarie Späck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag fick igår en notis i postappen att kitet hade levererat till min postlåda. Dock var min postlåda tom. Får ringa postnord imorgon och se vad de hade för leveransadress. I appen kan man se postnummeret det är levererat till...och det är inte mitt
    Min tanke är om de har levererat till adressen som är ombud då telefonen levererades till Instabox på det postnummeret.
    Det låter ju konstigt men kanske sant....
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 695
    Mottagna gillanden:
    44 677
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Herregud...
     
  10. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Pratade med Samsung angående bekräftelse på att Foxway mottagit mobilen, samt om en återbetalning var på G.

    Naturligtvis så kan de inte se något. Men jag fick en e-postadress till Foxway som de bad mig maila för att få bekräftelse... Tyvärr så fick jag ett "550 5.4.1 Recipient address rejected: Access denied." i svar på den adressen.

    Jagade in på Foxway:s sajt och använde kontaktformuläret där, får se om man får nått svar eller om det bara rinner ut i tomma intet. Finns en "Head of Sourcing Sweden and Norway" där som man får jaga på annars.

    Visst kan jag se att Postnord har levererat paketet till mottagarens postlåda, men en bekräftelse att allt är som det ska vore ju nice.

    När Samsung sen får bekräftat från Foxway, så tar det 60 dagar (minst) innan man får återbetalning på det som SevenDay dragit efter uppsägning/frysning.
     
  11. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Samma sak hände här och anledningen ser ut att ha att göra med att Samsung har angett det Instabox ombud som jag beställde en ny enhet till som leveransaddress för returkitet.
    Detta betyder alltså att det skickas till ombudets address med PostNord MyPack Home, vilket är rent galet och jag är förvånad att det kom fram till ett ombud överhuvudtaget då det borde returnerats.

    Förstår inte hur ett företag så pass stort som Samsung kan misslyckas så här hårt.

    Edit: Hörde av mig till Samsung nu och det verkar som att de systematiskt gjort fel med detta, för de som beställt med Instabox:
    "Vi skickar returkiten till den andressen som finns som adress på din order, och det är därför den har skickat dit."
     
    Last edited: 2 nov 2022
    Kristy gillar detta.
  12. Kommissarie Späck

    Kommissarie Späck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Okej då vad kommer Samsung göra åt det? Förväntar de sig att jag ska lyfta ett finger? Känns inte så lockande när de är deras fel.
     
  13. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Det är en bra fråga! Min gissning är att Samsung kommer fortsätta vara lika dryga att ha att göra med och att det kommer ta extremt lång tid för att detta ska bli löst.
     
    bernard gillar detta.
  14. Kommissarie Späck

    Kommissarie Späck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag skrev nyss i samsungchatten.
    -Pratade med en som varit i kontakt med er med liknande problem, returkitet hade visst skickats till adressen vi hämtade ut det med Instabox :S

    -Jag förstår, Men jag kommer som sagt se till att de kommer nya!

    Så intresserad var hon av detta :)
     
  15. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Jag har fått avisering om ett paket från Foxway men jag har mig veterligen inget att returnera. Avslutade mitt upgrade för länge sedan.
    En annan sak jag köpte nyligen från Samsung kom till mitt ombuds adress. Chauffören ringde och ville ha påskrift, men jag bor 9km därifrån.
    Det löste sig till slut med den försändelsen men jag vet inte riktigt vad Foxway nu vill att jag ska sända dem.

    Kollade för några dagar sedan vad jag skulle få i inbyte på en mobil hos Samsung men genomförde aldrig köpet.
     
  16. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Finns ju tillräckligt med material i denna tråd för en tvserie, skulle slå ullared med hästlängder.
     
    kissidor, psp123 och Kristy gillar detta.
  17. Johkar

    Johkar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5
    Efter att ha krånglat med att få det gamla abonnemanget stoppat och pengar återbetalda sen i april/maj, så råkade jag efter åttonde samtalet till Samsung hamna hos en engelsktalande support.
    Oj vilken skillnad!
    Hon tog tag i det direkt och det dröjde bara någon vecka så var pengarna tillbaka.
    Verkade som den supporten låg i Norge, för i mailkorrespondensen var det norsk adress.
    Bara det att dom mailade alla uppdateringar är otroligt. Jag fick inte ett enda mail från den svenska supporten, fast dom lovade att skicka det..
    Jag hade redan tagit detta till ARN dessutom, men nu när det löste sig så bad jag dom lägga ner ärendet.

    Så min rekommendation är att prata med den engelska supporten vid problem. Eller alternativt maila till [email protected]
     
    Emptiness, tldroid, LFCFredda och 2 andra gillar detta.
  18. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Fortfarande sååå nöjd att mitt är fryst, sedan mer än ett år tillbaka. Jag kommer köra en Samsung på dem så länge det är så. Alltså låtsas att det regnar och låta skiten ruttna i en låda tills dom hör av sig, vilket knappast lär hända. Skulle jag försöka säga upp det nu och vill returnera så kommer jag, 1 få börja betala för något jag inte vill ha, och det kommer vara omöjligt att frysa det, igen. 2 bli förbannad för att dom aldrig lyckas skicka returkittet, och lyckas dom så kommer det ändå inte komma fram. Och skulle dom mot förmodan få hit en låda, så kommer den ju aldrig komma fram. Och skulle den mot förmodan komma fram så kommer dom ändå slarva bort den och ändå inte lyckas avsluta det...

    Alltså, hur kass kan man vara? Dom ligger ju på en skala långt över jag någonsin trodde var möjligt!

    Håll i, håll ut! Slogan för Samsung Upgrade
     
    kissidor gillar detta.
  19. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Tack!
    Mailade dem nu, får se vad jag får för svar. Har försökt avsluta i två månader utan att få varken bekräftelse eller retur kit.
     
    Johkar och mbs gillar detta.
  20. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Funderar på att dra ett mail dit jag med. Foxway svarar inte på något sätt de heller, Du får gärna posta här om du fick hjälp av shop.no. Gissar att man bör skriva på engelska?

    --------------------------------------------------------------------------------------

    Blev kontaktade av Foxway, och gissa? Även de verkar ha stora problem med Samsung. Men jag fick positivt intryck av Foxway och kommer ge mig till tåls ett tag till.
     
    Last edited: 14 nov 2022
    Emptiness gillar detta.