Diskussion: Galaxy Tab S8

Diskussion i 'Galaxy Tab S8-serien' startad av bernard, 9 feb 2022.

Taggar:
  1. Mattie

    Mattie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som testat använda den utomhus under en solig dag? Är den tillräckligt ljusstark?
     
  2. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Borde väl dyka upp några nya ägare till s8 efter de bra erbjudanden som varit under veckan. Vad är er känsla kring plattan. Jag har använt min en vecka nu och är väldigt besviken på displayen. Sjukt dålig med extrem ghosting scrollar man blir det bara en sörja på skärmen och är svårt att inte störa sig på. Faktiskt aldrig sett en så dålig display. Batteritiden är också något man stör sig på. Hade hoppats att plattan skulle ha standby som en ipad men nä den drar 10-15% om dagen när den inte används. Det tar ju typ 3 veckor för en ipad. Dex är trevligt dock speciellt med en skärm med inbyggd usbc hub bara ansluta så har man typ en dator.
     
    darkshippo och nDre gillar detta.
  3. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 404
    Mottagna gillanden:
    888
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Ja galaxy tab s8 har ju sämre panel TFT panel har den istället för OLED som s8+ och s8 ultra har. Så förstår varför du är besviken på displayen.
     
  4. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Skärmen är ju som sagt inte oled så är man van vid den svärtan så är det såklart sämre. Frun bytte precis från en tab s4 till s8 och hon reagerade inte negativt på skärmen, det gjorde inte jag heller. Upplever heller ingen ghosting, skulle säga att jag tycker den är bättre än min S22. Har du den satt på 60hz kanske?

    Våra drar heller inte alls så mycket när de bara ligger i standby, max nån procent per dygn. Låter ju som du har nån app som löper amok? Vad står det i power consumption?
     
    Kristy och nuco gillar detta.
  5. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Det finns ju en anledning att Samsung kan köra så låga priser på den ..... Något var de ju tvungna att tumma på med samma hårdvara I övrigt.
     
  6. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Ändrat mig, satte mig och jämförde med min typ gen 6 iPad och den var kanske inte bättre. Kanske att man är ovan vid den smear effekt det blir när man kör 120hz. Något är det man stör sig på i alla fall
     
    Last edited: 27 nov 2022
  7. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Det där ghosting effekten när man scrollar finns på alla mobiler/plattor. Bara man inte störs sig mycket p.g.a mindre display och S8 har större display så det syns mera tydligt. Har inget med AMOLED/TFT display att göra. Jag ser ghosting effekten på min Tab S6 LTE, Xiaomi 12T Pro, Mi 10 5G, Huwaei M5 Pro etc...
    Batteri tiden tycker jag är inget fel på. 6H skärmtid med 56% kvar. Har endast laddat den en gång sen jag fick den så för tidigt att säga.

    Det enda nackdel jag kan säga om Tab S8:
    Den är tyngre.
    Fingeravtryck ligger på sidan av power knappen.
     
    Last edited: 2 dec 2022
    Kristy gillar detta.
  8. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Vad menar du med fingeravtryck ligger på sidan? Jag kör nästan enbart i liggande läge och då är Power knappen, fingeravtrycksläsaren väldigt bra placerad. 6timmar sot med 56% kvar är grymt. Svtplay drar typ exakt 10% i timmen för mig så med annat som drar så får man ut kanske 7-8 sot timmar med svt på en laddning. Någon som kan rekommendera book cover? Tyvärr verkar de vara slut för 50% hos Samsung. Och recensioner är sådär. Köpte billigaste 140kr på Amazon som jag får idag och skall utvärdera om det duger.
     
    Dune1 gillar detta.
  9. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Skriva gärna och berätta hur du upplever amazonfodralet. Har också tänkt beställa nått billigt.
     
  10. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Nu har jag inte fått min S8, men är det inte trevligt att köra utan fodral/skal också? Sen har man ju 6 månaders garanti+ hos Samsung om olyckan är framme :D
     
    darkshippo gillar detta.
  11. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Garanti+ fick man nog inte från komplett. Jag har fått hem mitt skal nu, 140kr techgear från Amazon. Funkar som skydd men känns ungefär så dyrt som det kostade. Lite vassa kanter, nästan omöjligt att få på och onödigt tjock baksida. Dock inga problem med att magneterna släcker skärmen även när fronten läggs bakom som jag såg ett annat.billigt cover hade problem med. Man får ett nice utrymme för pennan. Magneterna till locket är dock i svagaste laget så det lossnar av sig själv. Väger också en del så allt blev väldigt tungt. Har beställt ett rosa orginal case med får se om det känns bättre eller sämre. Jag köpte tidigare också 2pack frontskydd för 69kr. Funkar helt ok men kunde suttit ännu längre ut i kanterna eftersom skärmen är platt.
     
  12. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Jo jag föredrar oftast oskyddade enheter och använder den så nu, dock behövs ett fodral då dottern använder den och risken är stor att hon tappar den och vill ha lite extra skydd samt att den kommer få åka med i husbilen och vill inte att den blir repad när den ligger i skåpet under färd.
     
    qube gillar detta.
  13. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Har nu fått hem mitt Samsung orginal skal känns klart mer som kvalitet jämfört med det för 140kr. Gillar att det bara fästs med magneter. Är relativt tunt och lätt med. Ger ju dock inte lika mycket skydd men tror inte det ska behövs heller.
     
  14. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Läste först några dagar efter att jag fick min att det inte var OLED, så uppenbart att jag inte märkte skillnad. Har haft både iPad pro 11 och 12.9 och tycker kvalitekänslan är betydligt högre i denna. Känns tunnare och mer kompakt! Lider dock av samma "useless- faktor" som andra plattor. Men för 3290 så finns inte så höga krav. Skulle vara kul att testa den med tangentbord, men blir att hitta ett begagnat isf.
     
    Kristy gillar detta.
  15. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Useless faktor? :)
     
  16. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Har ända sen den första iPad 12.9 försökt använda en platta som substitut för en laptop, men än idag tycker jag de är hopplösa i jämförelse! I slutändan får man en produkt som är lika klumpig som en laptop men med ett medelmåttigt tangentbord och en hopplös trackpad. Och sen på det mjukvaran...

    Men hittade en Macbook 12 billigt igår så har återigen täckt upp behovet för en liten och portabel maskin, och som sagt, betalade bara 3290 för min S8 så har inte så höga krav på användandet.
     
    qube gillar detta.
  17. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Ok jag förstår! Själv köpte jag en HP Spectre X360 13" en gång i tiden för att delvis använda som surfplatta. Den var alldeles för tung för det. Så nu tänkte jag använda surfplattan som surfplatta istället. :-D
     
    Kristy gillar detta.
  18. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Håller med, jag har gett upp det där med att ersätta laptop med platta, därför jag köpte S8 och inte S8+/Ultra. Jag ser det som en enhet ENDAST för att konsumera (offline) media när jag reser (flyger flighter 8h+ ca 10-20 ggr per år) och någon gång då och då hemma.

    När jag reser reser jag med Macbook Pro, Tab S8 och Kindle. Det täcker mitt behov. :-)
     
    darkshippo och paulreedsmith gillar detta.
  19. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Kan jag få tag på tangentbordet för 600kr så blir det ett köp, annars inte. Blir och hänga på låset på mellandagsrean. Det märks att det har sålts massor med Tab s8 eftersom skydden är slut överallt typ.
     
  20. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 404
    Mottagna gillanden:
    888
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Fick en kampanj erbjundan men för s8+ och s8 ultra då fick man book keyboard cover på köpet och 2000kr i rabatt. Men tyvärr hade dom ingen för s8 :/