Fyndtips - Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ASR, 26 sept 2013.

  1. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    #Elgiganten har partner erbjudande med Apple. Gratis i 3 månader på följande länk: Apple#
    Jo, lycka till med det eller är jag bara en sån anapplebet. Fick rota fram jobbtelefonen som aldrig används eftersom det är en Apple och det behövdes ett apple-id.
    Krånglade med nytt lösenord ett tag. Lyckades till slut logga in och betala(0) sedan var jag tvungen att lägga in iTunes på datorn...
    Sedan kommer det upp Ange kod för att utnyttja erbjudandet!? Vilken jaedra kod???
     
  2. huffe

    huffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Exakt samma för mig. Gav upp. Bad min fru att testa med sin ipad, fungerade på en gång. Enda var att mer eller mindre allt ändå kostade pengar att se. Jag förstår inte det stora med det där, är det värt 89 kr/mån för att kunna köpa/hyra allt på ett ställe? Jag är å andra sidan djupt negativt inställd till mjukvarudelen av apple.
     
  3. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Men två månaders erbjudandet funkar även om man har haft Apple TV+ förr

    Apple
     
  4. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Huh?

    Apple TV-appen är en app som samlar "allt" på samma ställe, oavsett om filmen/serien finns på HBO, SVT Play, Viasat eller andra tjänster (förutom Netflix).

    Appen håller reda på vad du har tittat på, när det kommer nya avsnitt och säsonger m.m. Filmer och serier kan antingen streamas från sina respektive tjänster eller köpas.

    Att använda appen och samla allt på samma ställe är gratis.

    Apple TV+ är en streamintjänst som du har fått i 3 månader. Den har en egen flik i appen där endast innehåll från deras tjänst syns. Tjänsten är precis som vilken annan streamingtjänst som helst men har mycket mindre innehåll. Apples egna innehåll har fått väldigt bra kritik. Denna streamingtjänst kostar 89kr/mån och är oftast inte värt det, men Apple brukar ge ut mycket gratistid. Serierna är verkligen värda att se, men har man sett dom man är intresserad av så kommer det inte nytt innehåll tillräckligt snabbt för att betala 89kr/mån. Använd gratistid eller betala en månad i taget och se klart på det du vill se.

    Jag fick först 3 månader gratis när jag köpte min Apple TV för ett drygt år sedan. Jag fick 6 månader gratis via Playstation 5. strax över två månader sedan fick jag 2 månader gratis via Selena Gomez film-erbjudande och för några veckor sedan fick jag 2 månader till via Will Smith-erbjudandet och filmen han är med i på Apple TV+. Jag har även en kod för 3 månader från Xbox Game Pass som jag kommer lösa in när mina nuvarande 2 månader har gått ut.

    Jag har alltså haft Apple TV+ sedan december 2021 och har inte betalat för en enda månad.
     
    Last edited: 17 jan 2023
    Franke och Yoko666 gillar detta.
  5. huffe

    huffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER


    Ungefär som jag trodde alltså.
     
  6. erix0n

    erix0n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2020
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    38
    Det här erbjudandet verkar inte finnas kvar?
    "A53 5g + buds live
    128gb
    Blå
    2495kr
    Via Samsung Studentportalen"
     
  7. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Riktigt roligt att spela Red Alert igen! Hade ju glömt bort min barndoms favoritspel :)
     
    bernard gillar detta.
  8. Jojjenz

    Jojjenz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s
    finns det någon bra deal på det spelet? Hade varit nostalgiskt :)
     
  9. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Yes, steam rear ut 4k versionen för 3 euro, kolla i fyndtipstråden för direktlänk :)
     
    Jojjenz och pebe292 gillar detta.
  10. hpatrik

    hpatrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Någon annan som fick tag i en av comviqs mystery boxar? Både jag och sambon lyckades knipa var sin. 300kr/mån för boxen och 225kr/mån för 30gb abonnemang i 24mån. Helt otroligt om det är vad jag tror i boxen. Värde 29 140kr.

    Vad jag lyckats luska ut hittils vad som finns/kan finnas i boxen:

    1. S23 ultra 512gb
    "Bli först med Samsungs nya grymma mobil"

    "Boxen innehåller inte bara en exklusiv mobiltelefon som inte finns på marknaden ännu"

    "Innehållet är hemligt men det bästa och allra senaste från Samsung."

    512gb framkom när man var i kassan.

    2. Galaxy watch 5 pro 45mm
    Detta är redan avslöjat av Comviq.

    3. Samsung surfplatta.
    Oklart vilken. Mystery Boxen är stor och ser ut som en surfplatta på pixlade bilden.

    4. Galaxy buds.
    Känns troligt.

    5. Något annat mindre föremål som jag är osäker på. Trådlös laddare till mobil, klocka och hörlurar kanske?

    Vad tror ni? Känns för bra för att vara sant om det är en S23 ultra 512gb plus allt "krimskrams" för ett pris billigare än de rear ut s22 ultra just nu. Men deras formuleringar tyder onekligen på detta. Hade det varit en S23 plus tex så hade det ju inte varit det bästa utan det näst bästa från Samsung..
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 21 jan 2023
  11. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jag satte en i kundvagnen men jag ångrade mig på sista steget. Jag kom på att jag nog inte behöver en ny telefon. Men idag är jag mitt normala jag och ångrar mig :) grattis till vad som förmodligen kommer visa sig vara en alldeles utmärkt affär!
     
  12. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Mäh!? Jag signade upp för det, men fick aldrig något meddelande att de hade släppt dem? :(
     
  13. Streetlove_X

    Streetlove_X Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14
    Skriv i rätt tråd jag kommer troligtvis anmäla de då man aldrig fått samma chans som andra deltagare när man föranmält sej för mystery box
     
  14. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Glöm inte att du kan reservera via hemsidan så är du säker på att dom inte tar slut (för att någon annan reserverar istället) till imorgon.
     
    Yoko666 gillar detta.
  15. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Är de värda att reservera? Knappt funderat på rullgardiner med batterimotor då jag tyckt de varit "fel prissatta" i förhållande till nyttan. Nu är priset ok men känns fånigt att ha i nåt rum men inte alla så drar ju iväg jämfört med en vanlig ändå. Hade ställt i oss på plissé hemma den här gången och tänkt lägga krutet där. Blir ju inte båda...
    Nån som har faktiskt erfarenhet av dem, kvalite etc?
     
  16. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Jag är ingen expert på tygkvalitet men jag tror att jag tycker att det är ungefär likvärdig kvalitet jämfört med IKEAs Fyrtur som jag har i sovrummet. Fyrtur kan nog ha något högre kvalitet på tyget, men har en rätt "klumpig" kassett som är jobbigare att korta av. Jysks har en mycket mer slimmad konstruktion men IKEA har löstagbart batteri. På Jysks får man ladda med sladd.

    Jag köpte fyra igår och satte upp i köksfönstret bredvid varandra. Det ser bra ut och efter att ha ställt in längd osv. så fungerar alla fyra rullgardiner med samma fjärrkontroll och rullgardinerna åker ner i samma hastighet och stannar på samma ställe.

    Planen är att använda den Broadlink som jag tog upp i inlägget (men som är slut från m.nu) imorgon och använda knappar från t.ex. IKEA eller Hue för att styra rullgardinerna istället för den fula medföljande kontrollen. Jag använder Home Assistant.
     
    Last edited: 30 jan 2023
    buvall, Mushmushi och Yoko666 gillar detta.
  17. The Reviewer

    The Reviewer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    3
    Comviq har inbyteskampanj på iPhone 13/14, du får 1325 kr i rabatt när du byter in valfri mobiltelefon när du köper en iPhone 14.

    Byt in din gamla mobil - Comviq
     
  18. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    De är sluga. Innan kampanjen fick man ca 3900 för en 12 Pro. Under kampanjen får man istället 3100 plus det där extra inbytesbeloppet. Så känns sådär. Men det är trots allt Comviq i ett nötskal.

    Tele2 kör samma kampanj btw.
     
    Kimball och Nikolodien gillar detta.
  19. rawbin2K

    rawbin2K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2021
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    389
    Tack så jättemycket :)<3
     
    Barstar gillar detta.
  20. boholmen

    boholmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2021
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    94
    Skulle avråda från all samverkan med Cdon. Ett riktigt skojarföretag som fått en så ovärdig utveckling och bara borde gå i graven.
     
    Amon, fkt67, ASR och 1 annan gillar detta.