Fyndtips - Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ASR, 26 sept 2013.

  1. Jojjenz

    Jojjenz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy xcover 4s
    Nuh
    Aj det lät illa. Har inte beställt från dom på flera år men då fungerade allt bra. Vad är det som har hänt?
     
  2. boholmen

    boholmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2021
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    94
    De har blivit en ”marknadsplats” där det är främst andra skojare som säljer. Därmed mest skräp från Wish, gråimporter och fejkade produkter och andra bedrägerier. Detta blev väldigt uppmärksammat nyligen då en av säljarna gick i konkurs och alla som handlat blev utan både vara och peng. CDON menade att de ej har något med detta att göra. När CDONs alla garantier om trygga köp och liknande som stod här och var på sidan uppmärksammades så försvann bara alla löften från sidan. De hade redan betalat tillbaka kunderna i ett annat liknande fall men vägrade denna gång. Till slut blev det mediala trycket för stort och de kompenserade på något sätt. Ett skitföretag som va ökänt för värdelös kundtjänst även när de var en renodlad handlare. Min sista erfarenhet av CDON var ca 2016 då de ”missat” att skicka med en av varorna i beställningen. Kundtjänsten svarade var tredje arbetsdag och alltid med en ny förhalande fråga. Tog över en månad att få tillbaka pengarna.
     
    fkt67, seal33, Jojjenz och 2 andra gillar detta.
  3. Delta76

    Delta76 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    34
    while I don't hold CDON in high regard, it is a good buy to save some money from reputable retailers (inet, vitvaruexperten, etc.). you can buy gift card with 5% off for CDON, and you can either buy CDON+ (89kr/year) for free shipping, or use the free shipping code from benify.

    of course if you want to support the retailers directly, buy from them. but if you are on a budget and want to save as much as possible, CDON allows you to do so :)

    I really wish CDON would turn around so we have a proper competitor to amazon.se
     
    pebe292 gillar detta.
  4. buvall

    buvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    225

    MINA ENHETER

    Hade det funkat med denna broadlink RM4 mini smart(finns på amazon.se för 344 spänn)
    Satte upp den första igår,fundera om att sätta en powerbank på varje för backup,kanske överkurs?
     
  5. akthevas43

    akthevas43 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    34
    Med risk för att det blir för många rullgardin-inlägg i diskussionstråden (mod får gärna säga till i så fall):

    Hur fungerar det med Broadlink eller liknande enheter? Går det att ställa in alla rullgardiner man har och skapa flera "uppsättningar" så att säga? Jag köpte två gardiner till mina sovrum och 2 st som båda ska täcka fönstren i vardagsrummet - kan jag koppla alla fyra till min mobil via Broadlink men styra dom som 3 uppsättningar (sovrum 1, sovrum 2 och två samtidigt för vardagsrum)? Finns det ev. mer avancerade smarta fjärrkontroller som erbjuder friare programmeringsmöjligheter och liknande? :)

    Finns det någon gräns på antalet kopplingar till samma Broadlink-enhet?
     
    Last edited: 1 feb 2023
  6. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 033
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Jag har inte satt upp mina än och jag kommer styra dom främst med google home och home assistant => homebridge för homekit. Men även montera RF-fjärren som backup någonstans.

    Gällande modell av broadlink så krävs det att den stödjer RF inte bara IR. Så misstänker att en mini inte har RF har inte googlat på det men det brukar väl vara Pro modellen.

    Har ännu inte inspekterat gardinerna än men det borde väl inte vara något problem att ha en unik kod för varje gardin eller samma för alla. Till mina gamla RF-uttag skickar jag samma kod som aktiverar 3-4 uttag för lite myslampor. Så du bör kunna sätta upp olika zoner som du vill. Killgissar dock!
     
    akthevas43 och buvall gillar detta.
  7. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte, det måste vara en RM4 Pro då det krävs RF. Mini har endast IR, precis som @Yoko666@Yoko666 skriver.

    Jag ska hämta ut min Broadlink sen eftermiddag idag och lägger kanske ner lite tid på att försöka få det att fungera ikväll eller i helgen.

    Det borde inte vara några problem att göra flera grupper med Broadlink, det går ju att göra med den medföljande fjärrkontrollen så jag ser inte att det kan vara ett hinder. Man kopierar ju bara RF-koden från fjärrkontrollen till Broadlink.

    Däremot har jag märkt att rullgardinerna går ner i ett viloläge efter ett tag vilket resulterar i att dom inte svarar på knapptryckningar från fjärrkontrollen. Jag måste då hålla in knappen några sekunder för att alla fyra rullgardiner i köket ska "vakna till" och börja rulla upp/ner. När detta händer så startar dom olika snabbt så dom rullar inte exakt synkroniserat. Men det spelar ingen roll.

    Jag får återkomma när jag har testat med Broadlink.
     
    defiant och buvall gillar detta.
  8. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
  9. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Haha, shots fired!
    Jag har testat på så många fina och fula högtalare men slutar ändå med att mina Baggen stannar kvar. Väntar dock på att få hem en Devialet PR 600 så det ska bli kul att testa på.
     
    nza gillar detta.
  10. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Köpte inte den men tog däremot två från deras outlet för 796kr/st. Har suttit med Telias urusla router i ett plåtskåp allt för länge så har inga höga krav. Fattar att de reas ut av en anledning, men till det priset förhoppningsvis ofula nog att stå där de behövs istället, vilket varit ett hinder hittils.. :)
     
    discomega gillar detta.
  11. Adler

    Adler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Notera att priserna på Happyplugs-hörlurarna var riktigt fina men frakten är det inte! 500kr i bara frakt!
     
  12. donadoni41

    donadoni41 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Vilket skämt!!!:mad:
    Var iof inte intresserade av lurarna men såg nu när jag kollade fraktkostnaden...
     
  13. Adler

    Adler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Lite så. Jag hade tänkt att köpa ett par till både mig och min dotter och såg att frakten var hög. Även om man gick över 1000kr så var frakten densamma även om det står att det ska bli fraktfritt.
     
    (SiC) och donadoni41 gillar detta.
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fello tar slut imorgon kl 12:00 för de som vill ha 2x surf för billigaste abonnemanget.
     
    O82, tjerak och Kristy gillar detta.
  15. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Intressant. Har funderat på att köpa en Mi Vacuum Mini så detta är välkomnande. Men kommer man kunna beställa på distans tror ni eller gäller det bara köp i deras butik? Bor lite väl för långt från MoS :(
     
  16. sprotakk

    sprotakk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tror bara det gäller butiken, webbshoppen ska finnas kvar.

    "Tyvärr så måste vi meddela att vi kommer stänga vår butik i Mall of Scandinavia. Med start imorgon (ikväll om ni är i trakterna) säljer vi ut ALLT i butiken med 50% på våra ordinarie priser. Priserna gäller fram till den 26/2 eller så länge det finns varor att sälja.
    Ni hittar oss fortsatt online på mistore.se eller hos någon av våra återförsäljare.
    Vi vill rikta ett stort tack till alla er kunder som vi haft den stora glädjen att introduceras till Xiaomis fantastiska värld och alla er trogna fans! Vi kommer sakna er!
    Vännerna på Mistore Mall of Scandinavia"
     
    nza gillar detta.
  17. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Attans, kände på mig det.

    Long shot, men om nån här skulle få för sig att ha vägarna förbi och ser en Vacuum Mini för halva priset så köper jag gärna en av er och betalar frakten eller nåt åt det hållet :)
     
  18. LovelyLife

    LovelyLife Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    36
    Det finns bara junk kvar i Mi store på Mall of Scandinavia. Fanns några Pro elsparkcyklar men de gick direkt, deras dataskärm på 27" finns, tillbehör finns och småprylar, robotdammsugare utan laser, ngn annan som inte verkade lika bra som Roborock, fanns några Xiaomi elcyklar typ minimodell men tveksam över om hur bra de funkar irl. Lite motion fick man i alla fall :)
     
    Hajken, Nacud, sprotakk och 2 andra gillar detta.
  19. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Tack. Blev lite sugen på att åka in till vårt kontor ett kvarter bort, men då får det vara. Förresten, är det inte så att man "vill ha" den Kinesiska och inte Europeiska modellen av Mi Vacuum Mini? Tycker mig läst någonstans att den har bättre sugkraft och fler inställningar.
     
    nza gillar detta.
  20. erix0n

    erix0n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2020
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    38
    Några mobiler eller tv kvar? :)