[GUIDE] Säg goodbye till 3 och andra brandade X10 Minisar :D

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av R3b0rn, 4 jul 2010.

  1. baldwin

    baldwin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det fungerar även idag kan jag meddela. Fy f*n vad skönt det är att slippa TRE´s dynga i telefonen!
    :D
     
  2. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Försökte precis med detta men när SEUS skulle starta så kraschade det och sa åt mig att kika i en log fil som skapats i /workspace/.metadata/.log.

    Bifogar log filen om någon känner sig kunnig inom detta (var tvungen att zippa för att kunna ladda upp den)?
     

    Bifogade filer:

    • log.zip
      Filstorlek:
      2,6 KB
      Visningar:
      130
  3. Chrisso

    Chrisso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, Jag har följt instruktioner till punkt och pricka och jag har lyckats uppdatera så jag har modellnummer E10i. Som det står att man ska få i enligt guiden i början. DOCK, jag kan fortfarande inte ta bort 3s skitprogram. Vad göra? Tack för svar
     
  4. Oinkelefant

    Oinkelefant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får samma problem. Någon som vet?
     
  5. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har inte lyckats hitta någon mer information om detta. Däremot verkar många använda ett annat sätt för att flasha på en Generic Firmware.

    Testa googla lite efter Flashtool XDA så kommer du säkert hitta något bra. Det finns även ett par trådar här på Swedroid som behandlar Flashtool. Jag har inte hunnit testa det själv ännu men det verkar som om många har lyckats bra.
     
  6. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Testa roota och ta bort dem.
     
  7. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fick med mig en X10 mini hem av en jobbarkompis. Den är brandad till 3 och jag får ingen ordning på det.
    Lyckades roota den, och trodde att det skulle räcka för att kunna ringa med andra nät.
    Men det funkade inte.
    Hur går jag tillväga? Han struntar i om det är 3-loggor kvar och sånt, bara han kan ringa med sitt Tele2 abbonemang.
     
  8. Dronten

    Dronten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En kompis hade en E10i, dvs X10 mini, låst till 3, liggandes som min lilla tjej kunde få överta.

    Eftersom vi kör Telenor i familjen så försökte jag följa guiden här och även en engelsk variant utan resultat. Problemet är dels att Sony Ericsson Update Service uppdaterade ca 119 mb varav den ena filen man ska byta ut är på hela 106 mb mot ~85 i den filen enligt guiden och dels att SEUS avbryter så fort jag så mkt som andas om att byta filen.

    Versionen på SEUS är 2.11.11.21

    Finns det andra alternativ att låsa upp denna lur, förutom att gå till 3 å kasta pengarna i gapet på dom?

    /D
     
  9. hippocamp

    hippocamp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har försökt ett tag nu med att låsa upp min x10a men lyckas inte få det att funka. Är det nån som har några tips för hur man ska lyckas nuförtiden?
     
  10. hippocamp

    hippocamp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER