Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 235
    Mottagna gillanden:
    9 122
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    Einhell Compressor TC-AC 190/24/8 (max. 8 bar, 24 l tank, oil lubrication, pressure reducer, pressure gauge + quick release, back/safety valve, stand with rubber buffer)

    amazon-amazon

    -9%
    646.95 kr
    Median price: 712.21 kr

    646.95 kr FBA , Fri Frakt .. annars 1120 kr - 1725 kr .. amazon FBA .. Prime
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Pfefe gillar detta.
  2. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Är det någon ide att kontakta Amazon om man får sina Postnord-leveranser till ett ombud man inte vill använda utan vill ha dem till ett skåp istället?
    Min lokala ICA har slutat med paket och därför tycker Postnord att jag ska hämta mina paket hos ett annat ombud som ligger en bra dit bort. För mig blir det en väldig omväg. Men som tur är har Postnord satt upp paketskåp utanför ICA så jag använde Amazons ombudsväljare och valde min lokala ICA i tron att de menade paketskåpen. Men det verkar inte som det fungerade.
     
  3. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Jag brukar alltid få en fråga i PostNord-appen var jag vill hämta paketet, och kan välja på ett antal utlämningsställen i närheten, även om jag valt ett specifikt när jag beställde - Dock inte paketskåpet som står 50m utanför min dörr.
    Lika bra det, för det är ett j*kla krångel (har någon gång slutat med att Postnort fått hämta paketet ur skåpet och ta det till ett utlämningsställe) att få appen att öppna paketskåpet.
     
    jnsson gillar detta.
  4. Intedennitror

    Intedennitror Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Med Prime kan jag välja vilket postombud mina åker ska levereras till. Nu bor jag dock i en stad men hyfsat många alternativ att välja på. Det kan ju vara annorlunda på mindre orter.
     
  5. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Tack! Jag tyckte jag valde, men det blev ändå inte rätt. Men jag borde ändå kanske skippa skåpen och istället välja ett av de jag passerar på väg till jobbet istället för detta då som jag behöver gå en omväg för att komma till.
     
  6. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Om du vill ha ett bra svar på den frågan så borde du ställa den till Amazon...
     
    niklas1232 gillar detta.
  7. gammgubbe

    gammgubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2021
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    161
    Ett par gånger har det hänt att mina har levererats med UPS och de verkar inte ha hemkörning. Beställde en leksak som visade sig vara stor och tung, den levererades till stan där jag aldrig brukar vara. Fick parkera bilen och betala för parkeringen och sen från utlämningsstället släpa saken på isiga gator till bilen. Svor åt UPS, som Prime kund ska saken levereras hem så jag kontaktade Amazon och de skulle göra en delivery complaint. Kan man välja vilket ombud som leveransen ska ske med? Det har jag aldrig lagt märke till, bara att jag kan få det till ombud.
     
  8. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 002
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    När du är på "Välj en leveransadress" så trycker du på "Hitta en upphämtningsplats nära dig". Då kan du välja vilket ombud leveransen ska komma till.

    upload_2023-2-11_14-55-4.png
     
  9. Armine

    Armine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    Någon mer som sett att det börjar bli allt mer / helt PostNord för retur ? Innan var det enbart DHL sen började det dyka upp lite PostNord och sen igår var det enbart PostNord. Har Amazon satsat på PostNord helt nu eller?
     
  10. Jotun

    Jotun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag härjade också med UPS om att de inte levererade hem, trodde också de hade som de andra kontaktfri leverans.
    Hot Wheels-garaget lämnades faktiskt utanför dörren, men sen veckan efter vägrade de ens lämna en liten påse med pyssel utan att jag kvitterade personligen. Sen dagen efter låg det i brevlådan utan att jag hade kvitterat.

    Men sen dess har jag inte fått UPS tilldelat på någon leverans. Hoppas jag slipper, de och Bring fungerar värdelöst där jag bor. Endast PostNord som är stabila här.
     
  11. skebokvarnsv

    skebokvarnsv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Har också haft problem med UPS, jobbade hemma härom veckan och fick meddelande att de sökt mig utan att lyckas. Paket skulle gå till ombud. Ringde UPS centralt som kontaktade chauffören. Han hade bommarkerat mitt paket då han inte hann med. Nästa dag fick han komma ut med det. Antar att lite sån feedback påverkar utvecklingssamtalet.
     
  12. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det där är UPS Standard Procedure - Varje gång UPS har "levererat" något till mig har det gått till på exakt det viset. De här UPS-bilarna man ser ute i bostadsområden är troligen bara rullande annonspelare. Paketen får alltid hämtas på något utlämningsställe.
    Nu är det väl ok (förutom den blatanta lögnen) då det finns utlämningsställen lite varstans - Förr fick man åka iväg miltal till något gudsförgätet industriområde och försöka blidka den surmulna madamen bakom disken, som uppenbart tillbringat de senaste åren med att försöka komma fram till var hennes liv gick fel, och bevisa att jag faktiskt hade ett paket att hämta.
     
  13. skebokvarnsv

    skebokvarnsv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Vårt utlämningsställe ligger i fel ände av stan, har ingen lust att köa där. Nya chaufförer brukar få lära sig att om de bommar vårt hus så får de feedback.
     
    ZilverZurfarn gillar detta.
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Inte hos mig. Sist ville jag få ett paket till ombud men fick inte pga att avsändaren specifikt sagt att den ska levereras direkt till mottagaren. När jag bodde i hus har dom också levererat paketet till mig (under covid tiden direkt i brevlådan). Sist jag tog emot ett paket ringde UPS också några minuter innan han var framme. Bor i Stockholmsområdet
     
  15. nasos

    nasos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2021
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Det är samma med mig, i Malmöområdet.
    Man kan också läsa tusentals historier med samma mönster : UPS bedömdes som "Mycket dålig" med 1,3 / 5 på Trustpilot
     
  16. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Förr var UPS bara B2B - Och det kanske de är bra på - något rätt måste de göra, med tanke på att de funnits i evigheter. Men leveranser till privatpersoner klarar de helt enkelt inte av. Kanske utgör hemleveranserna fortfarande så liten del av deras affär att de skiter i det, men då borde de alls inte erbjuda det.
     
  17. Jotun

    Jotun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag var också hemma då UPS "försökt att leverera".
    Fick tag i chauffören och han påstod att han råkat vara på fel adress. 3 hus längre upp på gatan. Jobbigt bara att det är återvändsgata och han varit tvungen i så fall att åka förbi mitt hus två gånger utan att jag som jobbade i trädgården sett honom.
     
    nuco, skebokvarnsv och ZilverZurfarn gillar detta.
  18. gammgubbe

    gammgubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2021
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    161
    Hehe det var Hot Wheels garaget jag hade köpt. Då förstår du vilka besvär jag hade att släpa på paketet i centrum :D leksaken kostade 1200kr som jag köpte för en spottstyver så jag ville verkligen ha den.
     
  19. Tk421

    Tk421 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2021
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    503
    Fan att jag missade north face duffel bag M för 125 kr. Den jag har är för stor. Nu lär det bli north face bonanza i alla säljkanaler..
    Lyckades knipa en keps för typ 34 kr iaf precis innan den sålde slut.
     
    Last edited: 17 feb 2023
    Dune1 gillar detta.
  20. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Jag missade helt att det var något tips på The North Face produkter. Kom det här?