Fråga: Pixel 7 Pro, Galaxy S23+ eller S23 Ultra?

Diskussion i 'Allmänt' startad av jesper_w, 4 apr 2023.

?

Skulle ni köpa Pixel 7 Pro, S23 Plus eller S23 Ultra

  1. Google Pixel 7 Pro

    61 röst(er)
    59,2%
  2. Samsung S23 Plus

    4 röst(er)
    3,9%
  3. Samsung S23 Ultra

    38 röst(er)
    36,9%
  1. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Använde dagligdags en Samsung Note 9 till nyligen, men mikrofonen har börjat ge väldigt dåligt ljud och tog fram min nödtelefon Samsung S9+. Inser att det är dags att uppgradera, men är extremt villrådig.

    Har en Galaxy Watch och ett bankkort som funkar fint med Samsung Pay. Mitt bankkort funkar inte med Google Pay, men tänker att man kan ha Curve som "mellanlager" i Google Pay. Vill egentligen inte betala över 10K för en telefon, men inser att flaggskeppen kostar mer än så.

    - Plus för Pixel 7 Pro är ren Android utan en massa lull-lull. Den billigaste telefonen just nu. Gillar prisläget också.

    - Samsung S23+ funkar med min klocka och mitt betalkort. Är van vid Samsungs UI och tycker det funkar OK. Lite dyrare än Pixel, men billigare än Ultra. Lite sämre kamera och batteri än Ultra, men det kan man kanske leva med?

    - Samsung S23 Ultra har ju bästa kameran och intalar mig att om man ändå spenderar, då kan man lika gärna lägga till lite för att få det fetaste. Inbillar mig att denna telefonen kommer att kännas fräsch längre?

    Vilken av Pixel 7 Pro, Galaxy S23+ eller S23 Ultra skulle ni valt och varför? Är det någon annan telefon som är ditt val?
     
  2. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    963
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag köpte hem en S23+, fixade i ordning den och skickade tillbaka den dagen efter. Den var fruktansvärd att hålla i handen med kanter som skavde ordentligt för min del.

    Köpte istället en Pixel 7 Pro och har inte ångrat mig en enda gång, har haft den 1-2 månader nu. Mycket trevligare telefon i mitt tycke.
     
    katho och Kristy gillar detta.
  3. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Det är egentligen smaksak. Jag personligen gillar allt extra som OneUI ger. Rekommenderar att kolla lite tester och sånt på youtube, kika runt här i forumet på respektive enhet vad folk tycker. :)
    (Jag röstade på S23ULTRA)
     
    Kristy och jesper_w gillar detta.
  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Allt är ju en smaksak och vad man är villig att betala,för mig duger en pixel 7 pro alldeles utmärkt
     
    galaxy81 gillar detta.
  5. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Bra inspel, jag har inte funderat över formfaktor/greppkänsla men det är ju minst lika viktigt som allt annat.

    Tack, jag tycker egentligen att Ultran är alldeles för dyr.
     
    DanielÖ gillar detta.
  6. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    963
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Känn på dem IRL är mitt tips innan du köper. Elgiganten borde ha båda (alla tre) tillgängliga att känna på i butik. Jag insåg vid första kontakten med S23+ att det här var något inte gillade.
     
    Kristy gillar detta.
  7. vandahl9

    vandahl9 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    279
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23
    Jag kan också flika här som har haft Ultran och nu bytt till Pixeln att det är en riktigt mycket skönare telefon både rent fysiskt men framförallt i mjukvara, kamera och allting :) byter mobil väldigt ofta och testar gärna alla toppmodeller både iOS och Android men för pengen som en P7P ligger på nu så är den i mitt tycke helt outstanding!
     
    katho, polar590 och galaxy81 gillar detta.
  8. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Jag gick från Pixel 7 Pro till s23 Ultra.
    Hade jag stått inför valet att köpa, alltså rent kontant, en ny telefon i dag hade jag valt Pixel 7 Pro. Priset är oslagbart, och priset för s23 Ultra är enligt mig absurt. Plockade dock ut en på abonnemangsförnyelse så "jag märker inte av kostnaden" och fick rabatt dessutom.

    Att s23 Ultra har bästa kameran är helt klart diskutabelt. Gillade nog Pixelns foton bättre överlag i fråga om brus, färgåtergivning, skärpa, mörkerfoto etc. Jag tycker egentligen inte att s23 Ultras kamera briljerar på något förutom den rätt löjliga 100x-zoomen som du bara kommer använda 1-2 gånger.
     
    dannejanne, MultiMan, katho och 3 andra gillar detta.
  9. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Tack för bra inspel!

    Det låter ju som att Pixel 7 Pro är grejen. Ska ta mig till Elgiganten och klämma och känna.
     
    katho och DanielÖ gillar detta.
  10. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Håller absolut inte med. Personligen tycker jag att 10x optical zoom är en game changer. 100x har också sin plats men inte som många tror. Bra för att se, kolla saker som är långt bort (t.ex en skylt). Inget dock att fotografera med förstås.
     
    kissidor, RURAL, spigen och 1 annan gillar detta.
  11. apple95

    apple95 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2013
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256GB
    Har testat både S23U och har nu en Pixel 7 Pro och kan rekommendera P7P just för den är lite lika bulkig. Skönare att hålla i och jag gillar att det är rent Android och kameran tar cleana bilder.

    Tycker att pixeln kändes rappare än S23U. Har dock inte testat att spela på dem eftersom det är inget jag gör på en telefon. Tycker batteriet var mycket bra på respektive telefon. Men Samsungen har således bra kamera och mer zoom också och tror att SD8 Gen 2 är något bättre än Tensor G2 själva modemet är väl också från Samsungs Exynos 5300 jag kan ha fel också någon får gärna rätta mig.

    Men var jag tvungen att välja en av dessa så slår jag ett slag för Google Pixel 7 Pro, var skeptisk i början på grund av alla buggar jag läst om men jag har inte varit med om en ända bugg, eller det var något med macro läget men det löste sig med hjälp av en uppdatering. Den säljs också till ett mer överkomligt pris.
     
    RURAL gillar detta.
  12. Andersh

    Andersh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Helnöjd m pxl. 7 PRO
    Samsung pay och Samsung watch funkar.
     
  13. Stefan707

    Stefan707 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Ska man tänka ekonomiskt sett med dessa val måste pixel bli bästa valet. Du kan köpa två telefoner till priset av en 23U, pixel går dessutom att hitta här i köp och sälj till ännu bättre pris.
     
  14. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Slog till på en Pixel 7 Pro idag. Har inte hunnit labba mycket med den men är väldigt nöjd förutom att Chrome kraschar oavbrutet! Hittar ingen vettig lösning när jag googlar och har hämtat + installerat den senaste säkerhetsuppdateringen.

    Är det någon som har några tips?
     
    Kristy och DanielÖ gillar detta.
  15. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Kraschar inte för mig
     
  16. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    963
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Kraschar det hela tiden oavsett var du surfar eller här på Swedroid?
     
  17. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Testa att rensa data för Chrome.
     
    Kristy gillar detta.
  18. Rosén78

    Rosén78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    396
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 6 44mm
    Pixel är min favorit efter att varit Samsung trogen i herrans många år, typ sedan Galaxy S3
     
    Bebbe och polar590 gillar detta.
  19. Kanintomten

    Kanintomten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2023
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10
    Jag köpte pixel 7 pro i helgen och du kanske gjorde samma misstag som jag. När jag la över från min gamla telefon så tänkte jag att det enbart var filer som skulle läggas över så jag klickade "lägg över allt". det visade sig att alla appar på min huawei installerades på min pixel 7 pro, efter ca 10 minuter kom det upp felmeddelande att en app (som hade huawei i namnet) kraschar hela tiden. Tänker att liknande kanske händer dig, att kanske en annan version av chrome (eller appar som kör genom chrome) från din gamla telefon gör att chrome kraschar.
     
  20. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Om du bbestämmer dig för en samsung, så är ett tips o titta på Benify Privat. Jag kan dela med mig av min erfarenhet...

    Hade en Pixel 7 pro tills den gick på backen o gick sönder... Älskade kameran o allt annat var sådär... Jag är en som gillar Bloatware grejerna till viss gräns.. Kom från en Oneplus och saknade en hel del grejer från min Oneplus.

    När jag gick över till S23 ultra så känner jag, allt utom kameran är riktigt riktigt bra. Finns inte många grejer jag kan klaga på... Batteritiden är riktigt bra. Saknar egentligen wow känslan jag fick av Pixeln men allt annat är bättre. Sen är det plus poäng på att man kan byta batteri för tusenlappen efter något år...
     
    kissidor gillar detta.