Kan inte ladda ner något från android market?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Hawake, 25 okt 2010.

  1. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,
    Sedan nån dag tillbaks har min android market slutat att fungera, jag kommer in och kan läsa på market och så men jag kan inte hämta hem något för alla hämtningar jag påbörjar misslyckas..

    Testat både med wlan och med 3g men samma resultat. Även testat att byta språk på telefonen för att kolla om det bara är fel på svenska android marketen.. Men fortfarande samma sak där att alla hämtningar jag påbörjar från market failar :(

    Nån som har samma problem eller någon eventuell lösning?


    Ursäkta stavningen också, skrev inlägget från mobilen själv. För internetet fungerar prima.. Det är bara market som strular.....
     
  2. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Finns en massa lösningar. Dels kan du testa att rensa cache för market, du kan testa av avinstallera marker uppgraderingen. Annars får du testa att flytta alla apps från sd kortet (tömma 'android-secure' på sd-kortet) tiillbaks till telefonen och radera 'android-secure' mappen från sd-kortet med hjälp av en filhanterare och starta om telefonen.

    Alla dessa lösningar har rapporteras fungera då och då men inte för mig :). Antagligen får du vänta tills Google behagar lösa situationen. Börjar allvarligt tröttna på Android, inte enbart för detta men det är så mycket med detta operativ som Google sköter riktigt dåligt men tyvärr finns det inget alternativ för mig.
     
  3. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jo, jag börjar också lite smått tycka att Google sköter Android och ekosystemet kring OS:et (typ Market) en aningen uselt.
     
  4. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag testar detta.. och hoppas det fungerar

    och jag håller delvis med dig, men jag är mer trött på Sony Ericsson eftersom det är dom som är ivägen och stoppar det mesta av de buggfixarna och liknande som android utvecklarna fixar.
     
  5. Stranders

    Stranders Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade samma problem, löste det genom att avinstallera market-uppdatering och starta om telefonen. Håller med er om att Android är alldeles för struligt, men det enda alternativet som är bättre, iPhone, är för dyrt och telefonen är för stor. Så jag biter ihop.
     
  6. udden

    udden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur avinstallerar man market uppdateringen.?
     
  7. Ondskan

    Ondskan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Inställningar > Program > Hantera program > Market > Avinstallera uppdateringar
     
  8. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Detta fungerade för mig, stort tack!
    kan nu använda market som innan.. men jag håller med om att jag börjar bli trött på android som inte underhåller market så mycket de borde, men jag är även otroligt trött på SE som är så seg med uppdatering och att de väljer att köra det från 1.6 till 2.1 istället för 2.3 direkt. är ändå så pass stor skillnad i 2.1 & 2.3
     
  9. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick också avinstallera uppdateringarna för market för att få det att fungera.
    Men hur får man hem uppdateringen igen?, för nu ser ju market ut som skit..
     
  10. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ingen aning, men för mig ser market ut precis lika dant.. det ända som skiljer är ikonen i menyn. annars ser market ut precis som det gjorde innan för mig :)

    och jag gissar att man går in på samma sätt som du avinstallerade och så kanske det finns nån uppdateringsknapp.
     
  11. repan01

    repan01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Sony Xperia X Performance
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Används enbart som väckarklocka
    ROM:
    Sony Z2 (WiFi)
    Jag tror att det sker automatiskt.

    Jag har oxå haft problem med market, men när jag avinstallerar uppdateringen så tar det inte lång stund innan market är uppdaterad igen (för min del så talar vi minuter innan market har uppdaterats till den senaste igen)

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  12. janos

    janos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC Tatoo - samma problem

    Hade samma problem på HTC Tatoo, avinstallerade Market uppdateringar, startade om telefonen och nu fungerar det fint igen. :)
     
  13. micjoh

    micjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jepp samma problem här. man får hålla på och avinstallera uppdateringen hela tiden... :-(
     
  14. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Ja inte är det här android nåt för vanliga gamla Svenssons. Hade jag inte reggat mig här och läst hade jag inte haft en aning om vad man gör när Market inte fungerar längre. Hur många vanliga mobilanvändare vill ha en telefon som man behöver söka på nätet för att få att fungera.

    Om man inte gjort något med telefonen borde den fungera utan att man ska behöva gå in och ta bort uppdateringar för att den ska fungera.

    Kan man ta bort den automatiska uppdateringen av Market på nåt sätt så att man inte behöver gå in och göra det varje gång man vill försöka ladda hem nåt därifrån?
     
  15. Pois0n

    Pois0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    så trött ja blir på sånt här krångel.. att det ALLTID ska va nåt som bråkar.. tycker rent av allt med Android börjar bli skräp! Om allt bara kunde fungera felfritt ett tag framöver skulle de ju va 1 + i kanten.
     
  16. carl75

    carl75 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollat hur mycket ni har kvar på minneskortet ist.-SD-kort och telefonlagr-tillgängligt utrymme,rensa lite hade inte så mycket minne kvar och så funkade det.
     
  17. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Gäller detta svar Market som lägger av att fungera? Jag har laddat ner 3 st spel och har tagit 1 foto i övrigt finns bara det som följde med i telefonen så skulle jag ha dåligt med utrymme kan jag inte tänka mig.
     
  18. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ok... Jag kan varken ladda ner något eller avinstallera Market-uppdateringen. Jag har revisionsnummer 1.2.A.1.174 och "Market"-kassen som är snedställd "isometriskt/3D".

    Några idéer? Mest irriterande just nu är att Facebook-inloggning verkar ha slutat fungera. Däremot kan jag komma åt vissa Facebook-komponenter via TimeScape...
     
  19. belga

    belga Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem.
    Jag testade att avinstallera update och starta om men det hjälpte inte. Nu har jag dock fått igång det genom att köra Force stop, clear cache och sen starta om telefonen.
     
  20. diaboli4life

    diaboli4life Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ta ej bort .android_secure!!

    !!!PROBLEM!!! RADERA EJ .android_secure bara sådär. Följde inte instruktionerna med market problemet utan tog bara ut minneskortet och satte det i datorn och tryckte shift+delete och tog bort hela den mappen. Efter detta kunde jag ej skiva in min pin kod (displayen slutade att fungera) lyckades att med hjälp av muskulan ändra till flygläge och nu är telefonen fast i detta läge. Spelar ingen roll vad jag gör den går bara inte vidare..PANIK. Vad jag förstått skall denna mapp inte innehålla grejer som får mobilen att bli såhär? Bytte display på den för en vecka sedan och den har funkat som en klocka och nu vet jag ej vad jag skall göra?!?! Mappen har skapats igen men den är tom, när jag tog bort den första gången såg jag att den innehöll ca 160 mb.

    Två alternativa problem
    1. Att programvaran på något sett ballat ur.
    2. Att en kontakt från digitizern har lossnat från moderklortet (föga troligt att det skulle inträffa precis som jag tog bort filerna)

    Några förslag på lösning? (Plocka isär skiten igen för att utesluta alt. 2). Om det ej är detta är jag fucked då garantin ej gäller :S

    Oerhört tacksam för svar

    // J