eBuddy chat

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av esseven, 27 okt 2009.

  1. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För er som eventuellt inte hittat denna lilla chat-klient vill jag rekommendera eBuddy. Finns i free market. Stödjer följande chattar: msn, facebook, google talk, icq, aim, yahoo, myspace. Inte illa för en gratis applikation. Går även att logga in direkt från ebuddy.com om man hellre vill det, helsmidigt :)..
     
  2. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Ska testas! ty
     
  3. geezen

    geezen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har testat både eBuddy och meebo IM. Jag skulle vilja påstå att jag föredrar meebo men vill poängtera att jag inte alls gjort några djupgående jämförelser. Meebo stödjer samma chatter plus något som kallas Jabber.
     
    Last edited: 28 okt 2009
  4. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du testat den senaste versionen av eBuddy? riktigt snyggt gränssnitt. tydligen gjordes nån större uppdatering för ett tag sen. meebo är säkert bra också, men tydligen har dom connection problem nu enligt en notis på Market. Coolt att det går att spara history på en server dock. Tycker det är bra att det finns flera att välja på..

    En bugg eller "undocumented feature" i eBuddy är att det man skriver som status har en tendens att försvinna har jag märkt..
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Har inte testat meebo, men jag gillade inte eBuddy när jag testade det pga av att man måste lämna ut sina lösenord till dem (vad har de för säkerhet, vad skyddar mig mot arga anställda osv osv..) och att det drog batteri som jag vet inte vad.
     
  6. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    jag kör Nimbuzz, bytte till den från ebuddy. Tycker de var ungefär likvärdiga för någon månad sedan, fast med nimbuzz slipper man ebuddyreklamen i meddelande och status
     
  7. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter att ha kört eBuddy lite mer än en dag kan jag konstatera att telefonen buggar sig, startar om, låser sig osv.. vet inte om det beror på eBuddy, men jag ska prova att installera nåt annat, återkommer om resultat..
     
  8. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lekte nog lite väl mycket, och installerade en massa applikationer utan eftertanke. Gjorde en fabriksåterställning och installerade Nimbuzz (tack för tipset Talisman) och enbart det jag verkligen behöver, återstår att se hur det går.. Gillade gränssnittet på eBuddy, men det spelar ju ingen roll om det inte fungerar som det ska.

    Återkommer i tråden om det kraschar, men so far so good, funkar det bra :).
     
  9. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nimbuzz verkar stabil, sen om det var någon av dom andra applikationerna eller om det var eBuddy som orsakade krascherna är ju svårt att säga eftersom jag gjorde en fabriksåterställning.
     
  10. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fungerar status och avatar för msn hos dig? Jag kan inte se min avatar eller min status från min bärbara.. Allt fungerar, messa osv. men detta med avatar och status funkar ej.:confused:
     
  11. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    vet ej, känns dock bättre med ingen status än med www.ebuddy.com i min status
     
  12. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller med, men kan du testa att lägga till en avatar och fråga nån om den syns? skulle vara bra att veta om det är hos mig felet ligger, eller om det är en bugg...
     
  13. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ebuddy är INTE bra, går inte att ta bort kontot om man inte vill ha kvar det, och även om ens egen kommentar inte är reklam från ebuddy ligger det kvar hos ens vänner.
    AVRÅDER starkt från ebuddy, installera inte den appen, byt lösenord på dina inloggningar som inte ebuddy har. just som appel skriver finns det är enorm ovilja från ebuddy att ens svara på mejlen i fråga
     
  14. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Exakt vad är det för reklam? Har kört ebuddy lite och har inte märkt av nån reklam att tala om.
     
  15. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Drar de här IM programmen mycket på batteriet?

    (Ska precis installera Nimbuzz och testa då det verkar få bra kritik här, dvs bättre än eBuddy som jag egentligen hade tänkt)
     
  16. Arthur

    Arthur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yeh dear you are right i am also using ebuddy in my mobile...but nimbuzz also very popular application for mobile use.It has function to call free from nimbuzz to nimbuzz
     
  17. Framking

    Framking Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar kanon!