HTC Support...Sjukt grymma.... Lagad NEXUS

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av flaxroid, 4 nov 2010.

  1. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste bara dela med mig.... så jävla nöjd

    Köpte in N1 i januari, allt funkade skitbra, tills externa högtalaren sa upp sig.
    La telefonen på hyllan eftersom jag orkade inte tjafsa om en upplåst bootloader
    om jag nu skulle skicka in den.

    Nu typ flera månader senare tänkte jag ge det en chans, kontaktade supporten
    och fick all info om hur jag skulle skicka och adressen samt det viktigaste
    TICKET måste man ha.

    Det jag sa till dem var att högtalaren inte funkade och inget mer.

    Skickade in telefonen i ett vadderat kuvert med REK brev i fredags, och nu när jag kontaktade dem för att kolla hur allt gick så var telefonen klar att skickas

    Det dem gjorde var

    Bytte högtalaren samt övre kretskortet
    Bytte powerknappen i fall den skulle gå sönder i framtiden (känt problem)
    det nya sättet att laga powerknappen e enligt dem att bytta övre kretskortet och övre skalet.

    Måste bara säga att jag e sjukt nöjd med deras sätt att ta hand om kunder.

    700 dollar kostade telefonen och det tycker jag e helt rätt från HTC att dem inte längre bryr sig om upplåst SPL.

    Tips till er som har trasiga telefoner, skicka in dem.
     
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Det var verkligen service det! Jag upplever ibland problemet med att touchen börjar leva ett eget liv. Kanske vore värt att höra med dem om de kan fixa det innan det blir värre.
     
  3. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Är det det beryktade fenomenet att du, när du trycker mitt på skärmen så regarerar något ca två, tre centimeter under punkten där du tryckt? För det har jag med och om någon tänkt skicka in sin telefon för det här problemet och lyckas få det fixat vill jag gärna veta det.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Som jag förstod det så sa HTC uttryckligen att man kommer att serva lurar med upplåst bootloader så länge felet är hårdvarurelaterat, det verkar ju onekligen som att detta stämmer. Good stuff!
     
  5. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Exakt så ja. Det händer oftare när jag kör utan silikonskydd.
     
  6. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med digitizern som många andra redan nämnt, men har aldrig någonsin råkat ut för det med 2.2.1. Jag undrar om det verkligen alltid är hårdvaruproblem... I och för sig kanske jag har råkat klämma till någon kontakt genom skalet också... Under kan ha hänt utan någon guds hjälp. :-)
     
  7. ulmerkotten

    ulmerkotten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min för några veckor sedan. Fick tillbaka samma telefon med utbytt digitizer. Att skicka in den var nog det bästa jag gjort, och så här i efterhand förstår jag inte varför jag inte skickade in den tidigare. Det är ju väldigt enerverande att hela tiden ha i bakhuvudet att touchskärmen kan få spel när som helst.

    Förövrigt går det numera bra att ringa till HTCs svenska support för reparationer av Nexus One. Den skickas dock fortfarande till England, men man slipper i alla fall ha att göra med Anovo! :)
     
  8. ulmerkotten

    ulmerkotten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplevde också att problemet försvann vid mjukvaruuppdateringar, men det kom alltid tillbaka efter ett tag. Oftast fungerade det bra i några dagar, sen kom det tillbaka.

    Jag märkte problemet oftast genom att browsern zoomade något när jag försökte skrolla. Vid minsta misstanke öppnade jag alltid "Multitouch Vis Test"-appen. Där syns problemet tydligt om man nuddar nederdelen av skärmen (dubbla tryck registreras).

    Problemet illustreras bra med följande video:
    http://www.youtube.com/watch?v=i4l3fYShYQM
     
    Last edited: 4 nov 2010
  9. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Menar ni att detta är ett hårdvaru-fel som man kan få fixat på garantin?
    Jag har samma problem ibland och brukar lösa det genom att starta om telefonen.
    Behöver man kvitto för att skicka in telefonen?

    Köpte min av nån snubbe på nätet som hade importerad några st och fick bara nån pdf-fil som kvitto :o
     
  10. ulmerkotten

    ulmerkotten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det är ett hårdvarufel. Du kan också lösa det betydligt enklare genom att slå av och på skärmen (räcker oftast med en gång).

    Jag har skickat in telefonen tre gånger och har heller inget kvitto. De två första gångerna skickade jag inte ens med min ticksheet (dokument som man får via mejl från supporten), men det gick bra ändå. :)

    De går efter tillverkningsdatum (serienummer) om inte kvitto finns.
     
  11. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Finns det något bevis för att detta är ett fel som de löser? Trodde det var ett problem med den modell av digitizer de använder i dessa. Vore ju intressant med något uttalande om detta. Vad som vore hemskt vore ju om de passade på att byta skärm när de bytte digitizern också. Då riskerar man ju att få en LCD istället. :(

    Har förövrigt sällan det där problemet, även om det händer. Vore intressant att veta orsaken till att det händer.
     
  12. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det enda som jag har reagerat på är att jag har snett skal. Skarven till vänster under trackball är inte lika mjuk och fin som på högersidan. Sen klickar det lite i skärmkanterna när man trycker där. Är det här något man bör skicka in för och vad skulle det kosta?
     
  13. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Oki, får kanske skicka in den då

    Hur länge blir man av med den? :cry:
    Har ju bara en sunkig gammal samsung så länge
     
  14. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en till två veckor
     
  15. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    det skickade jag in för i Mars och fick telefonen på 7 dagar tur o retur. Dom bytte även LCD och lite annat som tydligen inte var helt 100% (som jag inte ens hade märkt)
     
  16. ulmerkotten

    ulmerkotten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan ju läsa igenom alla 3056 replies på problemet på google support forum och bilda dig en egen uppfattning om problemets omfattning :)

    http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=04134c63c784258e&hl=en

    Med andra ord tror jag HTC är mycket väl medvetna om problemet.

    På min telefon rörde de ingenting förutom digitizern, t.o.m mjukvaran var intakt med mina appar kvar osv.

    Min personliga gissning till problemets bakgrund är att de missade något i hanteringen av multitouch för de nedre touch-knapparna i de första batcharna av digitizern. Tittar man på hur den reagerar när problemet uppstår är det ju alltid dubbeltryckningar som registreras strax under där man tryckt.

    Jag tror att problemet skulle försvinna om man stängde av multitouch i drivaren (om det är möjligt). Hade faktiskt en idé om att göra ett snabbhack i drivaren själv och testa, men fick nog och skickade in den istället.
     
  17. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    En fråga bara, det står i mitt email jag precis fick av dem att jag ska skicka in den med ett bevis på att jag köpt telefonen. Vad kan jag använda som detta, finns det någonstans på googlekontot som användes för att köpa den? Jag bor just nu i italien och har givetvis inte tagit med mig några papper på telefonköp hit.
     
  18. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Du ska ha ett kvitto på betald Nexus i checkout.google.com, som du kan skriva ut och bifoga. Andra har gjort så och det ska räcka enligt dem.
     
  19. ulmerkotten

    ulmerkotten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som sagt så har jag skickat in min tre gånger utan något som helst köpebevis.
     
  20. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad gick det på och hur går man tillväga?