[Appförslag] SF Bio

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av alioooop, 8 apr 2010.

  1. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Hur är inte det bra? Då slipper man sitta där och fundera så sjukt länge över vad man ska köpa. Fatta vad mycket tid det skulle spara.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Lite tråkigt är det väl att företag som SF hämmar utvecklingen av appen från andra håll. Jag kan se att de kanske inte vill ha SF i namnet eller liknande men att inte låta killen lira och konkurrera senare ser jag som fegt.
     
  2. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER



    Okej, ska försöka att hålla mig kort, då jag inte känner för att lägga ner så mycket energi och tid på den skiten du skriver.

    För det första så verkar du ha missat hela tråden, handlar inte bara om att SF tar hundra år på sig att släppa en app till android. Det handlar även om att SF vägrar samarbeta och kanske bygga en mycket bättre app på mindre tid. Då det redan finns en färdig app, så förstår jag inte meningen med att inte släppa in den? hur mycket kan det förstöra mer än att folk inser att SF helt enkelt inte ens kan konkurrera eller slå ut en vanlig civil person?

    Är man ett så pass stort företag ska man väl kunna lyckas lite bättre än en helt ensam person? Och man ska väl iallafall erbjuda sig att samarbeta och kanske ta en titt på appen och godkänna den först? Titta så att inte appen förstör på något sätt (hur den nu skulle kunna göra det).

    Hur lång tid kan det ta om de nu skulle vara intresserade av att bygga en app till android? inte så att det inte finns några appar till något företag alls, för att alla företag pillar för att leverera bra appar om hundra år...


    Till sak nummer två, ja jag skulle gärna se lite konkurrens.. Få ner biopriset så det faktiskt känns värt att gå på bio..

    Det felet du tar upp om att man inte vet om en film kommer visas i sin stad/särskild biograf, det problemet finns redan. När SF köper in filmer för att visa de, så köper de in de i antal kopior, köper de in 3 kopior av en film så kommer filmen bara att visas på tre biografer max samtidigt...

    Med andra ord kanske konkurrensen skulle kunna ge bättre utbud till och med?

    Vart tog konkurrensen vägen om man utgår från ditt exempel: en film bara visas på ett bio företag? är inte konkurrensen borta då?


    Känns inte riktigt som dina argument håller hela vägen ut...

    Skulle SF ha något att "tävla" mot så skulle de nog kämpa bättre, men som de gör nu så stänger de ut alla sina "motståndare" och tänker springa loppet själv, vilket resulterar i att de kryper istället, för de vinner i vilket fall...
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Segt att SF inte tittar med smarta ögon på problemet. Det finns en applikation, eller i vilket fall en grund till en sådan, klar idag. Att samarbeta med utvecklaren av denna applikation gör att man når ut på ett annat vis till fler folk, speciellt unga som verkligen behöver bli övertygade om att gå på bio istället för att ladda ner en film, samtidigt som man sparar massvis av pengar. Och är det något man vet om monopolföretag är ju att de alltid går att förutspå på två punkter:

    * De är snåla
    * De vill nå ut till alla

    Därför är det ju inget stort steg i mitt huvud att göra som SR och samarbeta med en redan färdig, och fungerande, lösning.

    Jag förstår ärligt talat inte vad problemet är. Men jag saknar en applikation. Speciellt då jag gärna går på bio men sällan sitter vid en dator jämfört med hur ofta jag sitter med min X8 i handen.

    Både Astoria och till sist SF. Men antagligen har Astoria sedan 1.5 vidareutvecklat sin applikation på ett sådant vis att den faktiskt fungerar. Ponera istället att Astoria släpper en applikation med hjälp av en som har en fungerande, hemmbyggd, applikation som sin officiella app. De kommer snabbare ut till de som använder Android-plattformen och SF skyndar förmodligen på sin app-utveckling då trogna SF-användare går över till Astoria då de faktiskt visar samma filmer, på likadana biografer, och dessutom går att boka genom mobiltelefonens applikation.

    Mitt antagande är betydligt närmare än ditt exempel.

    Men ifall vi utgår ifrån att Astoria inte uppdaterat sin applikation på ett par år, sedan de första 1.5-telefonerna släpptes, vinner båda på det. Astoria kommer vinna uppmärksamhet och på så vis kunder till sin biograf. När sedan SF-appen kommer ut, fullt fungerande, kommer vissa säkert gå tillbaka till SF om de bytt tack vare uppmärksamheten ifrån appen. Men alla kommer inte gå tillbaka. Vanor är svåra att bryta och blir svårare om man dessutom redan brutit den en gång.

    Antaganden igen. Istället tror jag mer på att filmerna går på samtliga biografer och att man istället erbjuder bättre pris till kunderna eller möjligtvis andra "perks" som gratis godis eller what not. Att biografer skulle bli ensam med att visa en film främjar knappast allmännyttan eller de som tillverkar filmerna. Det skulle bli ohållbart i längden. Men det är väl som med allt annat.

    * Vissa telefonoperatörer låser vissa telefonmodeller och alla telefonoperatörer säljer inte telefoner i alla städer.
    * Alla bilmärken finns inte att köpa i alla städer.
    * All slags mat finns inte att köpa i alla städer.
    * Alla TV-apparater finns inte att köpa i alla städer.
    * Alla konsulttjänster finns inte att tillgå i alla städer.

    Inte ens systembolaget finns i alla städer. Inte ens SJUKHUS finns tillgängligt för alla.

    Att ha någon som konkurrerar med en främjar allmännyttan. Darwins teori håller även i företagsvärlden.
     
  4. skunk

    skunk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    carleman, sibbor och Vargen1488 gillar detta.
  5. tikk_tokk

    tikk_tokk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket snyggt.
     
  6. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  7. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men varför har ni släppt en Iphone-app då det är ett mindre operativsystem som används av färre än vad som har en Android-mobil? IOS har ingen framtid, utan Android kommer inom en överskådlig framtid vara det största operativsystemet. Så ni har gjort er själva till ett fruktansvärt åtlöje att satsa på ett mindre operativsystem än det största.
     
  8. skunk

    skunk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Dom har faktiskt släppt en app till Bada också, som är ett ännu mindre operativsystem som (vad jag vet) bara finns på *en* telefon.
     
  9. Ingolf

    Ingolf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vackert Skunk! Helt klart ett steg i rätt riktning :D
     
  10. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det är en app för operativsystemet BADA. HAHAHAHAHHA! Har de sattsat på att göra en appt för EN ENDA TELEFON som knappt folk har?!:P Ni ska inte lägga ner massa pengar och resurser på att göra en app som endast fungerar på nokia 3310 innan ni sattsar på android?

    Antagligen har väl samsung mutat och gjort hela utvecklingen av appen själva.

    Sf är konstiga...

    Vet att i Borås har SF satsat på den absolut bästa och dyraste tekniken för 3D-bio. Men de sänder endast tecknade barnfilmer på den?... Kom igen, hur många vill se "Det regnar köttbullar" och vart ligger nöjet i att dessutom se den i 3D?

    Vill man se en bra 3D film får man ta bilen 6 mil till Göteborg för att gå på deras billiga 3D biografer med betydligt sämre 3D-teknik
     
  11. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  12. skunk

    skunk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Angående boka/köpa biljetter finns det fem olika vägar:

    A. Inte kunna boka biljetter alls.
    B. Göra så browsern öppnas och man skickas till m.sf.se så man får boka där utan att välja plats själv. Vanliga sf.se använder Flash så det är ganska utslutet.
    C. Boka i appen utan att välja plats själv.
    D. Boka i appen och välja plats själv.
    E. Köpa i appen och välja plats själv.

    Svårighetsgrad att implementera:

    A = 0 svårt (inget jobb alls.)
    B = X svårt.
    C = 5X svårt.
    D = 100X svårt.
    E = Nästa omöjligt.

    Jag funderar på B eller C, men D hade varit kul att ha.

    Officiella iPhoneappen har C.
     
  13. Sigma78

    Sigma78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Riktigt bra gjort skunk! :-) Keep up the good work!
    Market nästa?

    Vad sägs om att börja på C och sen jobba sig upp mot D och E? Att ligga på samma nivå som den officiella är alltid nice, men för att det ska bli riktigt användbart behövs D, eller ännu hellre E, så att man slipper köa och vara där i god tid.
     
  14. bobo

    bobo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter att ha läst det mesta i den här tråden är jag mest imponerad över att SF faktiskt tagit sig tid att svara :-)
     
  15. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    I second that! :)


    /Jocce
     
  16. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Tack skunk! Trevligt! Men man undrar ju varför det gick så bra för sf att släppa till Bada men inte Android...
     
  17. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Lurarna stöder väl flash nu, kan man då länka till eller bygga in sf vanliga sida för bokning/köp med platsval?
     
  18. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    även jag tänkte på den iden. går ju att använda webbläsaren för att boka platsbiljetter... dock lite krångligt, men borde ju gå att implementera i appen
     
  19. lt-johan

    lt-johan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ganska få som har Flash i telefonen fortfarande. Enligt Google är det bara en tredjedel.
     
  20. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    då blir det synd om 2 tredjedelar ;)