Google kalender - En kalender synkar inte

Diskussion i 'Frågor och support' startad av holmen, 22 nov 2010.

  1. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag har 8 kalendrar som jag synkar från Google kalender till min mobil med standardapplikationen. Nu visas alla kalendrar utom en och jag har ingen aning om varför. Den fungerade förra veckan. Är det någon som har råkat ut för detta?
     
  2. halvarrrr

    halvarrrr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med kalendrarna... det jag gjorde gick in inställningar/program/hantera program/ alla program/kalender och där rensar du datan och efter det synkar du google kalender igen.. detta hjälpte mig... (synka innan så du inte förlorar något)
     
  3. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kan säga att jag hade samma problem och gjorde som ovan och det fixade biffen...
     
  4. Nicke4ever

    Nicke4ever Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har liknande problem, fast omvänt, på min X-10 Mini pro.
    På mitt google konto har jag många kalendrar som dyker upp i telefonen, min samt kollegors, men vill bara ha en i mobilen. Hittar ingen inställning för att ändra vilka kalendrar som visas på telefonen.

    Använder Android 2.1 med ADW Launcher(ifall det har någon relevans). Ej root.

    Borde det inte finnas en inställning i kalender appen där man anger vilka kalendrar som skall visas?
    Är det något som är bortskalat i X-10 miniversionen av kalendern?
     
  5. dbpetrol

    dbpetrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    TACK!!! Hade planeringsdag på jobbet idag och kunde helt plötsligt inte se "dagis-kalendern" som jag delar med min sambo. Provade ALLT men inget hjälpte. Snacka om att man blev handicapad :mad:

    Gjorde som du skrev å nu funkar det!!! Du har räddat en Dell Streak från ett möte med en hård tegelvägg!