Hur mycket behöver man göra för att roota?

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av mrmozart, 31 okt 2010.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Changeloggen från XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953):
    V1.0.0 : Initial Release
    V1.1.0 : Will now open the application settings page if USB debugging is not enabled.
    V1.2.0 : Unroot support, fix for devices with small max file size such as I5700, binaries in xbin rather than bin
    V1.2.1 : Back to /system/bin for support for some devices. Fix for QVGA devices.
    V1.2.2 : Adverts added (can be permanently disabled with menu option). Hopeful fix for devices such as Moment (Did not work).
    V1.3.0 : Force unroot option, temporary root option.

    Alltså säger det mig att man ska kunna un-roota med den här appen.

    Ett råd: Om du vill roota för att rota runt i system-delarna av Android (redigera, lägga till, ta bort) och sen vill un-roota för att tex kunna installera OTA-updates, se till att göra säkerhetskopior av det du är ute efter att ändra, så du kan återställa det senare.
     
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade för övrigt min signatur och min blogg med RooTerminologi.
    De som känner att de inte har riktig koll på vad alla ord betyder och hur de hänger samman kan med fördel läsa det inlägget.
     
  3. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    gjorde en temp root med z4root. men funderade på en permanent root. kommer jag inte kunna uppdatera min telefon nu, när jag via titanium-backup tog bort lite onödiga apps i telefonen. (utan att göra backup på dem)
     
  4. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det kommer med all sannolikhet att ställa till problem om det är program som kollas vid uppdateringstillfällen för så kallad "consistency".
    Helt säker kan jag ju inte vara eftersom jag inte jobbar på Google, men många andra ute på internet har diskuterat detta på bloggar och forum och de kommer fram till samma sak; Om man tagit bort eller ändrat något som kontrolleras vid uppdateringstillfället, kommer uppdateringen inte att installeras förrän man återställt det saknade/ändrade till det det ska vara.
     
  5. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Blir till att blåsa rent den helt då vid en ev. uppdatering. om det nu går :-\