[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

  1. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag har lagt in min jobbmail som Exchange och öppnar word, pdf, och exceldoc via Quickoffice. Innan jag rootade och körde HTC stock så kunde jag öppna även lösenordsskyddade pdf-filer, men nu när jag rootat och stoppat in Elelinux 2.2.1 Special Edition Final och flashat in office, så kan jag inte längre öppna lösenordsskyddade pdf-filer...

    Elelinux, har du någon officeversion som klarar lösenordsskyddade pdf-filer som du kan ladda upp? Eller vet någon annan hur jag kan lösa det?

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  2. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Har du provat Adobe Reader? Det ska ha stöd för password protected.
     
    Pryltokig gillar detta.
  3. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    You're the man, Ziq!! Att jag inte tänkte på det! Nu fungerar det perfekt! Tack så jättemycket för tipset! :)

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  4. Rurik

    Rurik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lyckats tappa Kamera appen går den att återställa utan att wipa hela telefonen?
     
  5. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vad är fördelen med att köra maps brut? Navigering?
     
  6. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kanon!

    Efter att ha installerat denna ROM så går min Hero som om den fått en raket i baken.

    TACK!
     
  7. champz

    champz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min home-knapp har slutat fungera efter att jag uppdaterade till launcherpro 8.2.
    Jag har varit inne på cyanogen settings och fipplat på inputs o sånt men inget hjälper. Home-knappen är stendöd. Dessutom har skärmlåset försvunnit. Kan man installera/flasha om cyanogen utan att bhöva wipea?

    Tacksam för svar....
     
  8. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det kan inte vara en LauncherPro inställning? Jag vet att det finns inställningar för vad den knappen ska göra i LP (gå hem/öppna drawer/visa skärmar) . Se över det.
     
  9. champz

    champz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Njae ja har gått in och ändrat i LP inställningarna på home key actions och valde de olika alternativen där men det ger fortfarande ingen respons... knappen lyder inte alls. Long-press Gör inte heller nått. Normala fall ska den ju visa senaste apparna man använt.

    Funderar på flasha om men har ju installerat allt och ställt in alla inställningar. Hel dag går bort på det där...ska ja leva utan home-knappen eller?:(

    Har fixat till problemet genom en återställning.... tack iaf
     
    Last edited: 21 dec 2010
  10. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Du kan alltid flasha om rommen,gör bara en wipe av dalvik cachen innan så blir dina inställningar kvar.
     
    Rurik gillar detta.
  11. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Navigering och cashning av kartor. Cashning kan ske både i mobilen och via Mobile Atlas Creator på PC.

    Du kan alltså få offlinekartor och använda dessa utomlands. Navigering funkar dock inte offline och du måste ofta ha wlan för att få den första gps-fixen i annat land. Jag har dock använt det i tyskland ett flertal ggr och det funkar fint.
     
  12. t24ever

    t24ever Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena. Sökte i tråden men hittade ingen lösning på problemet men Live Wallpapers fungerar inte för mig. Visst ingen livsviktig funktion men hittade denna och tyckte att den var bra läcker http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=879157
    Någon som har en lösning eller har fått igång denna?
     
  13. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Det fungerar inge vidare med live wallpaper i hero hårdvaran är lite gammal samt du clocka rätt hyfsat för att det skall fungera någorlunda.

    Det finns en livewallpaper som fungerar bra oxå men de är inte så krävande då (tänker på processor osv )
     
    t24ever gillar detta.
  14. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    2 frågor:

    Fråga 1: Hur kommer det sig att även om jag gör en factory reset och wipar dalviken och sd partitions, och sen flashar in ROMen, så kommer den ändå ihåg lösenordet till mitt trådlösa nätverk? Har jag missat att wipa nåt?

    Fråga 2: När man har wipat allt och flashat in ROMen, skall man då partionera sd kortet igen, ext 2 till 3 och ext 3 till 4? Alltså, räckte det att man gjorde det första gången, eller skall man göra det igen efter varje gång man har wipat sd partioneringen? Jag har nämligen fått lite problem med att flytta till sd... Det går bra att flytta apps till sd, men telefonminnet ändras inte! Vad kan det bero på?

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  15. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Svar på fråga 2 är nej och man behöver inte flytta appar från "telefon" till SD kortet då programen ligger redan på kortet vad jag förstår.
     
  16. zeb999

    zeb999 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Asus Zenfone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 6
    Tror att lösenord och så sparas på ditt Google konto.
     
  17. t24ever

    t24ever Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Misstänkte det :)
    Tack för en grymt bra ROM elelinux.
     
  18. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    1: Förmodligen har du aktiverat google backup lr har haft det tidigare,samma för mig har avktiverat backup men under ny istallation kommer alltid den gamla backupen tillbaks även lösenord.

    2: Normalt behöver man bara skapa partionen en gång,men sdkorten är lite känsliga och blir gärna fel ibland kan man välja reparera och ibland åker man ny partionering tyvärr sedan vet inte jag vilken typ av ext partion du 2-3 lr 4 om du valt 4 så fungerar det inte för jag hade missat lägga till stöd för ext4 men nu finns det en uppdaterad kernel på första posten med fullt stöd för ext3/4.

    Att tänka på som en del inte känner till,de appar som hamnar på ext partionen är bara sådana som installeras efter rommen de som ligger i /system/app de flyttas inte dit.
     
  19. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Har lagt till en uppdaterad kernel och Special_Edition temat x 2 .

    Sedan för ett tags sedan fråga någon hur man ändrar sin egna visningbild i stock mms,det var inte självklart hur som helst hittade en lösning.

    /meny/inställningar/samtalsinställningar/ytterligare inställningar/my phone number där lägger ni erat egna telefonnummer.
    sedan skapa en kontakt som heter Jag lägg till erat egna telefonnummer i kontakten och redigera sedan vilken bild ni vill använda, viola sedan skall det vara klart. :)
     
  20. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Ok, tack för svar! Följdfråga, nu har jag skapat partitioner efter varje gång jag wipat, har det skapats en massa partitioner eller skriver de nya bara över de gamla. Om jag nu har en massa partitioner som kanske förvirrar telefonen när den skall spara till sd, skall jag formatera och börja om?


    Sent from my HTC Hero using Tapatalk