Nätfel och omstarter

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av b0red, 2 jan 2011.

  1. b0red

    b0red Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Strultelefon.
    Min har de senaste dagarna börjat boota om helt spontant, flera ggr om dagen. Ngn som har liknande problem?

    Dessutom så tappar den mobiluppkopplingen, jag måste stänga av och slå på det manuellt hela tiden. Jävligt irriterande det med.

    Förslag på lösningar? Skall göra en reparation men datorn e inte frisk heller just nu.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  2. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min har oxå börjt dumma sig med nätet, men tror det snarare beror på Telenor och inte telefonen.

    Sänt från min extremt ultimata X10
     
  3. vosjjn

    vosjjn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har ni ven haft problem med market under tiden?
     
  4. b0red

    b0red Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte, har inte riktigt kunnat testa det eftersom mitt trådlösa nät inte har funkat. Men troligtvis lite strul har det nog varit. Dessutom får jag ibland flera av samma sms, som mest 6 st tror jag. Har inte riktigt orkat felsöka om det är från olika leverantörer eller bara inom telenor.
     
  5. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min har börjat nu på senare tid att stänga diverse program med hjälp av FC's och sen har den ibland "startat om" den har inte riktigt startat om utan den har bara gått till pinkods grejjen å så.. liiiiite smått irriterande är det =/
     
  6. ScanEarth

    ScanEarth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in min för just det felet, efter en sedvanlig vända med uppdatering på verkstan, trots att jag påpekade att jag gjort det, iofs hade unbrandat den oxå ;-) , så andra gången sa de att det skulle ta för lång tid så jag fick en ny.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  7. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min telefon har också börjat med spontana omstarter.

    Jag vill inte gå så långt o påsta att det skulle vara "trasig telefon" , känns mer som den gör dom här omstarterna när minnet/cpu load blir för stort, jag kallar det för att den "bajjsar på sig" ;) och måste lösa det med en omstart.....

    Jag kan inte riktigt sätta fingret på när det här började inträffa men det har hållt på ett par veckor nu iaf (och det enda gemensamma jag kan komma på är, ny uppdate, och att jag inst. ADW Launcher EX)

    Situationer när den brukar starta om sig är ex. när jag avslutar samtal, då blir skärmen först bara blå i 10 sec, sen svart typ 10 sec , sen bootar den om, har hänt nu 3-4 ggr