SonyEricssons MH700-Desire=sant?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Buskavar, 10 jan 2011.

  1. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Eftersom jag inte stod ut med medföljande handsfree-set så köpte jag idag ny handsfree på MediaMarkt. Jag var ute efter en vinklad 3,5-mm anslutning så jag inte skulle bryta sönder telefonens koppling, dessutom ville jag ha in-ear. Valet föll på SonyEricssons MH700. Jag frågade försäljaren om de var kompatibla med HTC Desire och han försäkrade mig om att det inte var några problem.

    Vä hemma kan jag konstatera att det hörs bra (om än med lite låg volym) men svarsknappen på handsfreesladden fungerar inte att svara på inkommande samtal med. Är de verkligen inte kompatibla - och vad ska jag i så fall välja att köpa istället?
     
  2. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om dom fungerar eller inte med Desire... Om det är som du säger att dom i butiken givit dig felaktig information som var avgörande för ditt köp, borde du kunna kräva pengarna tillbaka. Jag tror att iPhone-headset fungerar med desire som det är tänkt. Jag hade nog gått tillbaka till MediaMarkt och försökt få mina pengar tillbaka. Är dom något sånär service minded så låter dom dig byta ditt MH700 mot ett annat, kompatiblet, par.

    Det finns minnst 10-15 trådar om headset här ppå forumet. Läs lite där om du är osäker.

    Annars så kan jag rekommendera att använda bluetooth-headset. SE MW600 är prisvärda och fungerar nästan felfritt. Dock drar det lite mer batteri att ha BT igång på telefonen...
     
  3. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Bluetooth är inte aktuellt just av den anledningen du tar upp (och priset). Försäljaren sa att det var ok att byta om inte "allt" fungerade som det skulle så det blir upp till bevis i morgon om inte något svar här ger mig en lösning. :)
     
  4. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
  5. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Last edited: 11 jan 2011
  6. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en Desire Z och använder bluetooth-headset sony ericsson MW600, fungerar klockrent och är inte alls för dyr . har över 500h standby och jag synkar den dessutom till mitt PS3. + att du kan välja vilka precis vilka hörlurar du vill utan att det blir klapp i 3,5 mm kontakten på luren. Sen är det också väldigt skönt att inte ha sladden på mobilen, tycker iaf jag :) länkar vart jag köpte den för en billig penning.

    glömde skriva att den fungerar utmärkt med mobilen, svara lägga på, + - volym , byta låt fram och tillbaka + inbyggd radio. Så man för mycket pryl och användning för pengarna :)

    http://www.webhallen.com/hemelektronik/108130-sony_ericsson_bluetooth_headset_mw600
     
  7. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Bra pris på det man kanske skulle slå till på ett sånt.
     
  8. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ja, det var ett bra pris. Jag kände ändå att sladdalternativet var bättre med tanke på bland annat batteritid. Jag hade bestämt mig för att köpa Creative EP630i efter tips i tråden jag länkade till ovan men blev övertalad av världens sötaste och trevligaste expedit att välja Nocs NS200 istället. Hoppas det blir bra.
     
  9. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    jag har mitt mw600 i gång från 05:30 till 17:00 streamar musik och samtal och när jag kommer hem har jag runt 50/45% batteri kvar,det räcker gott och väl för mig.
    och 355 SEK inkl är väl överkomligt? lurarna man får med är inte heller helt tokiga. (in-ear)
     
    Last edited: 12 jan 2011
  10. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej Pallee, Benhur, Jannis och Hampa_D, Ni har övertygat mig. Jag åkte förbi NetOnNet idag och de hade MW600 för 390 pengar så nu sitter jag här med dubbla headset. Dags att packa upp kartongen, ansluta och testa, det blir nog bra! :)
     
  11. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag tror inte du saknar kablarna, hi hi. Grattis alltid skoj med lite nya grejor.
     
  12. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    ne fy för kablar mellan mobilen och lurarna. mw600 is the way to go. syn att det inte har true multi point, eftersom jag har två mobiler måste jag byta när det ringer och det är ingen optimal lösning. plantronics headsetet jag har har multipoint men kan inte strömma musik. crap
     
  13. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat headsetet en hel del. Vad gäller batteritiden kan jag bara hålla med Hampa_D om att bluetooth inte verkar påverka speciellt mycket. Funktionerna är också helt okej. Volym, svara, återuppringning och byta låt fungerar. Kontakten med telefonen är också bra, man kan gå omkring och till och med byta rum i vissa fall. Jag kan sakna snabbspolning fram och tillbaka (bra när man lyssnar på ljudbok och tappar koncentrationen).

    Röstuppringning fungerar inte alls men det verkar vara telefonen som begränsar detta efter vad jag förstått av andra trådar här på forumet.

    Jag kan alltså, precis som de andra, rekommendera MW600 till Desire. :)
     
  14. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Eftersom vi kör samma ROM så är vi antagligen i "samma båt" för man kan styra saker med rösten men det finns ju inget på svenska.
    Jag kan få luren att både ringa upp o navigera plus en del annat, men får då tänka på o prata engelska.
     
  15. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    När jag försökte med röststyrning började telefonen ringa upp godtyckliga kontakter. Min engelska kanske är för dålig? ;)
     
  16. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    He he ja jag vet jag har också råkat ut för sådana grejer.Nä det är tydligen så att systemet är ganska känsligt för olika ord och meningar.Talar jag "riktig" engelska så fattar den. "Navigate to Queen street" så gör den det.Men svenska platser vet den inte.
     
  17. softarn

    softarn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    För er som använder MW600 med egna hörlurar, vad gör ni med all sladd?
     
  18. softarn

    softarn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Bump på denna fråga!