Glapp i batteriluckan!

Diskussion i 'Blade' startad av Xedious, 27 dec 2010.

  1. Xedious

    Xedious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan! Jag fick denna telefon i julklapp och är grymt nöjd. Det enda som är irriterande är batteriluckan som inte går igen längst ner i högra hörnet. Har för mig att jag läste om ett par andra som hade liknande problem. Någon som har ett tips på hur man kan få igen den helt? Eller är det enkelt att få den utbytt?

    Sedan så känns "+"-knappen på volymknapparna inte riktigt som den ska, den liksom klickar inte som "-"-knappen gör:ehm:.

    Någon som varit med om något liknande? Ska jag försöka få telefonen utbytt?
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Har exakt samma problem med en ZTE Blade (Telia) som jag köpte idag. Löste det genom att trycka dit det hörnet först och sedan resten av luckan. Lite pilligt men det går. Min OSF har inte alls samma problem.
     
  3. Xedious

    Xedious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har provat detta och den sitter galant om man sätter på med botten först men så fort man trycker dit hela luckan så är det fortfarande glapp där nere, även om man håller fast den där :(.
     
  4. vorchan

    vorchan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    På luckans vänstersida (sett från utsidan av luckan) ungefär i höjd med volym ner-knappen finns en "stor" pigg som låser fast luckan i mobilen. Om du vinklar upp luckan, hakar i den stora piggen, och sen vinklar ner luckan så är det inga problem att klicka i resten av låsen.
     
  5. swede100

    swede100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har lagt en pytteliten dubbelvikt bit tidningspapper i det motstående urtaget (vänstra) för fliken på batteriluckan. Detta har gjort att jag nu slipper knirkandet när man trycker på back-knappen. I mitt fall var detta lilla extra tryck på luckan tillräckligt.
     
    Ivyen gillar detta.
  6. Xedious

    Xedious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt vad du menar men ska experimentera med det! :). Har du fortfarande glapp med denna metoden är eller är det bara för "knirkandet" som du gjort på detta vis? :)
     
  7. swede100

    swede100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inget glapp längre. Inget knirr heller. Det var ett litet glapp som gjorde att luckan knorrade när man tryckte på bak knappen med tummen och håller emot med pekfingret på baksidan.
    Hmm, kan se att jag var/är lite luddig. :-). Pappersbiten gör att det blir lite extra tryck på den högra fliken.
     
  8. swede100

    swede100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upplevde samma sak som kallt-kaffe. Det funkade en stund men glappet kom tillbaka. Pappersbiten håller dock än. ;-) . Har för övrigt en Osf.
     
  9. Xedious

    Xedious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna förklara lite utförligt hur du gjorde med papperet? Det vore snällt:).

    Jag tryckte igen luckan allt vad jag hade och då satt den en liten stund men den lossnade för minsta lilla...

    Edit: Fick nog till det nu! Satte en liten pappersbit över flärpen och satte på luckan, funkar än så länge! :)
     
    Last edited: 28 dec 2010
  10. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har också det rapporterade problemet med glapp nere i vänstra hörnet vid högtalaren. Var inne i Teliabutiken idag för att se vad de hade att säga, killen jag snackade med sa att han kunde skicka in den till reparation, verkade inte vara tal om att få en helt ny telefon trots att jag påpekade att problemet funnits där till viss del från början. Men gick hem och provade denna lösning vilket fungerade nästan till hundra procent, så nu står jag i valet ifall jag ska skicka in den och vara utan nallen i några veckor med inget garanterat resultat från reparationen eller leva med denna lite mindre eleganta lösning...
     
  11. swede100

    swede100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har kört med papperslapp flera dagar nu och dessutom haft av luckan några gånger. Funkar fortfarande kanon. Känns lite epa att behöva fulfixa med en ny telefon.... men vad gör man?
     
  12. Plopp

    Plopp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Papperstricket fungerar ju strålande! :-D


    Jag placerade det såhär:

    Nedre del av telefonen sedd bakifrån med batteriluckan avtagen, längst ner till höger är urtag för den icke glappande sidan. Där placeras en pappersbit, för att förskjuta batteriluckan något åt höger.

    |_______|
    |_______|
    ||_____|| <--- Placera pappersbit i urtaget.
    |_______|
     
    Last edited: 11 jan 2011
  13. Almqvist

    Almqvist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    En liten klick superlim satte jag i ena hörnet och nu sitter luckan fast utan glapp eller knarr kan jag lova :D Behöver ändå inte öppna den men vid behov går det nog bra att bryta upp den utan större problem
     
  14. awwe

    awwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gjorde exakt samma sak på min, min lucka glappade också, höll på med dubbelhäftande tejp innan.

    Lite lite superlim kan alltid skära den mm med rakblad om man behöver öppna luckan, toppenlösning :)
     
  15. fedde

    fedde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    På min var klisterlappen under batteriet klistrad så att batteriet inte låg som det skulle. därför glappade luckan som ni beskriver.
     
    Tupac74 gillar detta.
  16. Tupac74

    Tupac74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack , Vet inte hur jag skulle kunna tacka dig ^^

    Vf har du endast en post :O


    Tack igen !!<3<3
     
  17. derpa

    derpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Menar du att du slet bort hela klistermärket från batteriet?
     
    Last edited: 27 feb 2011
  18. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    har också stött på detta problem. så de finns ingen annan utväg än att lägga till någon pappersbit? eller har någon lyckats få bukt med problemet?
     
  19. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    bumpar denna
     
  20. Nickman1200

    Nickman1200 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Pappersbiten funkar ju klockrent så varför leta nått annat ?