[GUIDE] android 2.2 för HTC Tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av wigital, 19 okt 2010.

  1. centrax

    centrax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Htc sense - ROM

    Tack!

    Jag vågade mig på detta igår i alla fall och tog lite risker, ibland måste man göra det..
    Slutade med att allt gick bra, jag följde stegen men istället för att välja romen som var bifogade i denna guide så gjorde jag så med romen på den andra guiden. Så jag använde inget från denna. ;)

    Nu sitter jag med 2.2 och HTC Sense och är överlycklig, allt fungerar utmärkt förutom camen såklart och bluetooth samt FM men den fungerar smidigt och det ser riktigt snyggt ut och jag har fått så mycket liv i min tattoo nu så rekommenderar den starkt.:D

    Hela market kryllar av underbara apps och äntligen så kan jag vänta till vår med att köpa en ny mobil eller till sommaren. :D

    Observera bara att första uppstarten tar evigt lång tid så ha tålamod ifall du väljer att skaffa denna rom.

    I övrigt så vill jag tacka för denna underbara guide och tråd som hjälpt mig väcka liv.. :cool: God fortsättning!!!!
     
  2. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nice är också lite sugen på att roota för att få bättre prestanda men jag måste dock ha kvar kameran så ska se om jag hittar någon bra 1.6 rom :)
     
  3. Audiman

    Audiman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det svenska i menyer osv med om man flashar om den till 2.2?
     
  4. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    ja :)
     
  5. gizmo

    gizmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tråkigt att kameran ej funkar :( När kommer det problemet bli fixat?
     
  6. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det kan bara gudarna svara på. Men som det var skrivet innan i denna tråden så jobbar de för fullt med det och det har varit framsteg, stora sådana den senaste tiden. Klicka här för att föjla utvecklingen.

    Jag slänger iväg en chansning och gissar att cameran kommer att fungera helt ok inom två månader, men baserar inte detta på något alls.
     
    gizmo och tikk_tokk gillar detta.
  7. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    o_O spännande!
     
  8. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Lutar snart att jag byter rom.
    nFinityROM v1.17 - Froyo 2.2.1 based on CM 6.1.1 sources ligger nog närmst till. Är det någon som har testat den?
    En liten fråga som gör mig lite tveksam om jag ska "våga".
    Får hålla tummarna att dom löser kameran och FM-radion ....
    Meeenn jag har ju Navigon GPS program som jag använder och har betalt för. Kommer det att fungera om jag byter Rom.
    Har kvar serienr:et osv förmodar att det är knytet mot telefonens serienr.
    Vill ju inte betala 700 en gång till för programmet.
     
  9. ekima

    ekima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag la in tatfroyosense04.zip och följde denna kanonguide, och efter det har jag ingen "market" ikon, hur kan jag få tillgång till market utan ikon? Annars verkar allt funka kanon
    Det var en patch som hette "v4ledpatch" som jag också la in, vad gör den?
     
  10. ekima

    ekima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått market att funka, dom 3 market patcharna behövdes ju inte om jag valde 2.2 Romen med sense UI, Däremot så funkar inte mitt Blåtandsheadset, det är inga problem att para ihop dom men ljudet hörs ej, det piper till när jag startar ett samtal sen inget mer??
    Nån som har förslag på lösning??
    Ett stort tack till alla er som utvecklar custom rom, Tatto lever vidare tack vare er, HTC borde pröjsa er :)
     
  11. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gött välkommen till den fina sidan av Tattoo! HTC är schyssta som låter detta hända utan att klaga så mycket.. Sen tror jag att om vi inte kunnat göra detta så skulle vi köpt ny telefon istället, så nog konstigt om htc skulle betala folket på xda.. :)

    Ang BT handsfree så tror jag inte det fungerar i 2.2 sense-rom utan jag tror bara det går i Cyanogen mod-rom (finns väl iaf tre stycken med CM 6.1.1.). Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
     
    ekima gillar detta.
  12. ekima

    ekima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  13. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    nFinityROM v1.18 - Froyo 2.2.1 based on CM 6.1.1 sources http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=856591

    KalimochoAz HTCMania 9.16 Multilanguage CM 6.2.0RC0 Froyo 2.2.1 ( camera step ) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=872668

    SPQRom 0.7 - CM6 (FroYo 2.2.1) - Cyanogen Mod 6.1 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=767049

    Alla vad jag förstått det välfungerande CM men jag själv har bara testat och kör SPQ. Men skulle jag välja nu så liger KalimochoAz mycket bra till då det är den som de jobbar med när det gäller kameran. (men den fungerar inte än!)
     
  14. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    I nFinityROM v1.18 (CM 6.1.1) fungerar BT Handsfree enl xda-forumet . Har inte testat det själv men ska ta mig tid o lägga in denna ROM i min telefon i helgen. Känns som det är den ROM som är mest aktiv för tillfället o det är ju en Norsk som utvecklar den och har även börjat på en ROM med 2.3.

     
  15. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Precis detta jag skrev.. I CM romen så fungerar det. Alltså de tre som jag listade ovan.. Jag kör själv SPQ och har haft fungarade BT i 4-5 månader.
     
  16. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    nFinityROM v1.18 flyter på riktigt bra. Allt fungerar förutom kamera o FM radio men hoppas dom löser det snart.
    Har inte fått igång Navigon men inväntar svar ifrån Navigon. Aktiveringskoden vill inte vara med :-( Har ju kvar kartorna på kortet men programmet känner inte av dom finns där.

    Måste skaffa mig ett större minneskort för det hamnar ju lite filer/program på kortet efter uppgraderingen ;-)
     
  17. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Fungerar Apps2SD på SPQRom? En del verkar iallafall ha problem med det.

     
  18. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag kör nFinityROM v1.17 (CM 6.1.1) och där funkar mitt BT-headset SE MW600 kalas...
    Jag é helnöjd med den. Snabbare o bättre på alla sätt.
    OBD II, filöverföring med BT OCH Equliaser är några andra "uppgraderingar" som är värda att nämnas...
    Det blev ingen ny ZTE Blade, Tattoon med ny rom ÄR en helt annan (ny) telefon!!!! :) :cool: <3

    Fråga:
    Om jag uppdaterar till nFinityROM v1.18 (CM 6.1.1), behöver man installera om allt (appar, kontakter) igen då???
     
  19. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Nej, du ska inte behöva installera om något (sålänge inte det står att du måste göra en wipe ;) )
     
  20. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har märkt av problem att uppdatera program ibland, men inte kopplat det till att det är prog som ligger på SD-kortet. Men det kan säkert vara det som är ett problem. Man kan ju "tvinga över" program oxå till SD-kortet som egentligen inte vill bli installerade där, så kan vara det som kärvar oxå.