Streama radio (t ex BBC 1) via 3G /Turbo 3G

Diskussion i 'Magic' startad av Mike Lager, 4 jun 2009.

  1. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Ja, Radioseven och andra shoutcaststationer fungerar finfint i tunewiki.. Om man av någon anledning inte skulle gilla tunewiki så funkar även StreamFurious, gratisversionen har en ganska begränsad lista på stationer förprogrammerad, men går att gå via shoutcast.com och hämta andra länkar, eller andra sidor som har .pls-länkar då streamfurious plockar upp dessa och spelar.

    (Självgod som man är så kunde man inte riktigt låta bli att kommentera här när Radioseven nämndes.. :P)
     
  2. zugster

    zugster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känner mig riktigt dum nu. Jag kan inte öppna streams från mobil.sr.se, varken i Opera Mini eller i standardbrowsern.
    Är det någon inställning jag skall göra för att få det att funka?

    Att inte kunna streama från SR (och SVT Play) är den enda nackdelen jag har hittat med Magicen.
     
  3. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Får du upp spelaren men den dör igen efter en sekund eller så, eller kan du inte öppna dem alls?

    Det har strulat för mig så den stängts ner efter 1 sek även när jag testat med Opera Mini nu.. Verkar vara lite random, ibland rullar den vidare och funkar, ibland inte (för det mesta inte). Lyssnar sällan på SR så jag känner inte att det är ett jättestort problem, men det är ju likväl en bugg som lär irritera många.
     
  4. zugster

    zugster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får upp spelaren i båda fallen och den stängs ner efter ett tag (ca 10 sek).

    Jobbar i Danmark och är lite av sportsnörd så P4 via Magicen vore det optimala. Tres abonnemang funkar där med samma villkor som i Sverige (dvs fritt internet ;-) )
     
  5. napaj

    napaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, Jag lyssnar på podradio från SR. (inkl Sommar P1)

    Använder BeyondPod funkar perfekt + man kan välja mellan download or stream of pod.

    Lycka till
     
  6. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Podradio är ju ett skönt alternativ för inspelade program förstås. Fungerar ju inte lika bra om man vill följa sportsändningar i P4 som zugster nämnde dock.

    Testade med Meridian Player idag, det kan också spela upp RTSP-strömmar som den inbyggda spelaren så det går att köra mobila SR i den med. Det är nog dock samma spelare i grunden med ett annat interface, den betedde sig på precis samma sätt. Funkade varannan gång, stoppade efter 1 sek varannan ungefär. Och även där är det ju en videospelare som stängs av så fort man försöker minimera programmet eller så.
     
  7. exanimus

    exanimus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag använder streamfurious som jag hittade på market..

    problemet med streamfurious är att du verkar inte kunna skriva in egen direktlänk till den radíokanalen du vill lyssna på, men det finns inbyggt så man kan söka på shoutcast så man kan ju hitta rätt mycket.

    en enkel applikation som fyller sin funktion. helt klart värt att testa. den har även en hel del förinställda streams :)

    har lyssnat 6 timmar i sträck som mest. inga avbrott eller problem alls & den pausar när du får samtal & återupptar musiken när man lägger på.

    jag kör med 3 mobilt bredband med 1gb trafikgräns i mobilen & på 4-5 timmar så drar det ca 50-70mb om man lyssnar på en 56kbps stream.
     
  8. napaj

    napaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    VLC in market

    Hej,

    Nu finns VLC i market kanske VLC fixar det eftersom man kan göra Paste på en URL.

    Någon som har en URL och testa ?



     
  9. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Pro-versionen ger möjlighet att skriva in länkar direkt. Men även med gratisversionen går det att lyssna på andra streamar ganska lätt, de flesta shoutcaststationer har en pls-fil som man kan gå till direkt i androidbrowsern så öppnas den i streamfurious direkt. Exempelvis www.radioseven.se/128.pls. Shoutcastservrar har alltid en inbyggd pls också som man också kan gå till, om streamadressen är http://radioserver.se:8000 så kan man skriva http://radioserver.se:8000/listen.pls i browsern så öppnas den i streamfurious.


    Det är väl bara en VLC-remote som finns i market? Dvs en app för att styra VLC på en dator?
     
  10. Kingahz

    Kingahz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns tunewiki som en app? (säkert bara för root?)
     
  11. drainman

    drainman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  12. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER


    Jag har fightats med de här sakerna själv och skrev till slut ett mail till SR. Med benäget bistånd låter jag er ta del av vår korrespondans här:
    Svar:

    Så det är bara att hoppas på en positiv utveckling (i dubbel bemärkelse :) ) och se till att man har betalt licensavgiften... ;)
     
  13. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    När det gäller mobilstreamen så tror jag att det är spelaren i Magic som buggar lite och orsakar problemen. Det fungerar till och från för mig oavsett om jag kör inbyggda browsern eller opera mini. Provade nyss med ett par SR-kanaler och även lite andra rtsp/aac-streamar via vanliga browsern och det funkade fint. Andra stunder så vill inga aac-streamar gå igång mer än en sekund.

    Märkligt ändå att det fungerar till och från, är lite som om det skulle vara något som körs i bakgrunden då och då som får spelaren att krascha.
     
  14. zugster

    zugster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker det är mycket märkligt att jag inte kan få ljud från sr.se alls när andra lyckas, om än inte alltid.
    Kan det vara för att jag inte har rootat min telefon? Eller att den är från 3?
     
  15. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ett alternativ till att strömma från sr.se är att köra vlc hemma på sin dator och låta den konvertera till något format som mobilen gillar. Nu menar jag alltså inte mobilströmmarna, utan de vanliga webradio-strömmarna (min VLC i ubuntu kan iaf inte öppna SRs mobilströmmar).
     
  16. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nej, jag har Tre och har inte rootat, så det är nog inte problemet. Fast jag har nog bara fått igång det via Opera, aldrig via vanliga browsern.
     
  17. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    mobil.sr.se funkar fint för mig, lyssnar nu på p3 live utan stopp ?! dock hatar jag att man inte kan köra den i backgrunden
     
  18. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hah? Man kan inte köra symbians spelare i bakgrunden heller! (förutom om man trycker bort den när skärmsläckaren har gått igång, förmodligen en bugg).
     
  19. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Via standard-browsern eller Opera? Har du svensk lur eller Vodafone?
     
  20. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    3magic , standard, det är säkert bugg i spelaren och inte browsen , den slutade funka efter lite mekande, omstart! förslaget är att anmäla detta som bugg, ska kolla senare om ett sådant anmälan inte finns redan.