när är tiden inne för att ge upp sin desire? för något bättre...

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av danneler, 17 jan 2011.

  1. danneler

    danneler Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare,

    tänkte höra lite vad era åsikter är om när man borde ge upp sin Desire..


    De flesta som läser forumet här har nog helt ok koll på vad det finns för telefoner ute osv..

    Telefon industrin går så extremt fort och redan 1 månad efter att jag köpte min Desire, så var priset 1000 kr lägre än när jag köpte den.. och det är rätt så skrämmande tycker jag!

    Det finns telefoner som är mycket bättre än Desire, tex desire HD eller andra och snart kommer det komma många fler som har en mycket stor skillnad i ram, prestanda, skärm, MM...

    Så frågan är - När ska man ge upp sin Desire för en bättre telefon? (när kommer ni att ge upp den?)

    Mvh
    Daniel
     
  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Om ett år.
     
  3. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag köpte en begagnad , idag. Den tänker jag ha några månader iaf. Kanske tillochmed fram till sommaren. :cool:

    Gick igenom 5st olika Androidlurar förra året men denna är den första som inte är budgetvariant så att säga.

    Kanske inte direkt synpunkten du ville höra , men om du vill höra min synpunkt ändå så tror jag att sålänge telefonen håller ihop så är nog Desire bland det bästa du kan ha idag om du inte vill ha det senaste alltid typ.
     
  4. whiteman

    whiteman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    jag är löjligt nöjd med min..tror inte att jag kommer byta telefon 2011 iaf :)
     
  5. Inso

    Inso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Våren 2012
     
  6. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Du måste ha haft otur då, för det är ju inte så att priset sjunker med 1000 kr per månad. Det har nämligen gått snart 10 månader sedan jag köpte min, och sedan dess har priset bara sjunkit cirka 1000 kr. :)
     
  7. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Trivs bra med min :) Men jag är en tekniknörd som gärna vill ha det senaste :P Fast just nu är inte ekonomin vad den ska vara så jag får nog ha min underbara Desire ett tag till :)
     
  8. hejhej.ac

    hejhej.ac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är väl egentligen bara GPUn som börjar kännas lite smågammal. Processorn håller sig fortfarande bland toppmodellerna och RAM minnet räcker också fortfarande. Om det inte kommer ut nåt totally awesome spel som kräver en bättre GPU klarar jag mig nog minst ett år till.

    Och 1000kr?? Hur mycket köpte du din för?
     
  9. Dagon^

    Dagon^ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    När bindningstiden går ut på mitt abonnemang och det är dags att få en ny :D
     
  10. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ska försöka hålla mig till sommaren. Beror på vad det kommer för fina dualcore android telefon/eventuellt hur bra iPhone 5 är ;). Men för tillfället tycker jag att Desire är en riktigt trevlig telefon som håller måtten (förutom just gpn'n, men spelar ändå inte på telefonen). Dessutom finns det många duktiga dev's till Desire på xda :).
     
  11. hejhej.ac

    hejhej.ac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När AdamG byter lär man ju köpa en likadan så man kan fortsätta köra Oxygen! :P
     
  12. Larsson

    Larsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Att det finns många dev som gör roms till Desire är bara det en anledning till att inte byta mobil. Jag har de senaste tre-fyra åren bytt mobil varje år, men min Desire kommer jag nog att behålla ett tag till. Har hittills inte sett någon annan mobil som jag gett mig sådana ha-känslor att ett köp är motiverat.
     
  13. FouR

    FouR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Minst ett år till håller den :)
    Idag verkar definitionen på en "bättre mobil" vara en mobil med större skärm och det passar inte mig alls. Rätt var det är kanske det dyker upp något intressant men än så länge är det lugnt :P
     
  14. JpHenrik

    JpHenrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kommer nog behålla min i minst ett år till iallafall. Finns inget jag saknar i Desire, skall vara app utrymmet då. Skulle de bli ett problem kan man alltid roota. Spel intresserar mig inte så byta upp för att få kraftigare telefon är inte aktuellt. Samma med större skärm, tycker skärmen på Desire är precis lagom.
     
  15. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Har 2 års bindning (tror det var 2 år eller 1.5...) och i alla fall så länge. Men sedan
    lär man behålla den ändå pga att jag är sjukt nöjd. Men visst, kanske om 1 år lagom till
    2012 Q1 släppet av nya mobiler....3d-skärm? :)
     
  16. robe42

    robe42 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Även om det kommer nya vassa mobiler med Tegra2 nu, så tror jag man gör klokast i att lugna könet lite då min högst personliga uppfattning är att mobilerna just nu genomgår samma hyperfart i utveckling som datorerna gjorde för 10 år sedan.

    Kommer dröja minst till julen 2011 innan jag ens börjar fundera på att byta ut Desiren.
     
  17. stayfrosty

    stayfrosty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag kan inte se framför mig att jag kommer byta på lång tid framöver, jag är grymt nöjd med min Desire så jag ser inte direkt någon anledning. Den fixar allt jag förväntar mig av en telefon och mer därtill. :)
     
  18. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Köpte min i juni förra året och är fortfarande helnöjd, var lite trött på den innan men sen rootade jag och nu så fungerar allt som jag vill.
    Om HDMI ut fungerar så bra som de demade på CES så finns ju intresset av att ha en telefon som har den funktionen någongång, men det blir tidigast till hösten.
     
  19. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När mitt abonnemang går ut vilket är 2012 :)
     
  20. Sgt. Stinger

    Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Om jag har möjlighet att skaffa motorolas dualcore med tillhörande netbookliknande docka, då kanske min desire ligger farligt till, men annars ser jag ingen anledning att byta i närmsta framtiden...