Vad ska jag göra?

Diskussion i 'Blade' startad av CongoMama, 23 jan 2011.

  1. CongoMama

    CongoMama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min Blade hackar ibland på kvällarna. Väldigt mycket då.. När jag bytar startsida så fastnar den i mitten. Och när jag vill ta bort en widget så klickar man in sig på den istället. Angry Birds fastnar totalt. Ingenting blir som jag vill, och random saker sätts upp när jag försöker bya startsida.
    Dagen efter är allt bra igen.

    Vad kan jag göra åt detta?
     
  2. Twiggeh

    Twiggeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kör du allting original? Testa att slänga in en custom-ROM (Tex japanese Jellyfish) och se om det löser sig, om du inte vill göra det så är det nog dags att lämna in den till din återförsäljare för reparation.
     
  3. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Antar att det inte är specifikt på kvällarna? Säkert nån process som strular, löser sig inte allt så enkelt som via en reboot?

    Du nämner angry birds är det så att det händer efter att du spelat det? Kommer ihåg att det krashade ibland på 2.1 varpå luren kunde bli seg, löstes oftast genom att bara stänga processen i task manager.

    Blade är en bra presterande lur relativt sett till priset, men långt ifrån en raket, det mesta flyter på bra men finns såklart saker som inte går som det ska till 100%. Har haft min i ca 3 månader och det har hänt att den kört ihop sig ganska precist som du skriver (inget jag märkt med 2.2 än efter ett par veckors användning, dock haft en touch screen freeze och någon omstart (ev pga OC)), men varje gång har det bara varit nå mjukvarustrul så var jag du skulle jag undersöka det lite närmare innan jag övervägde att reklamera den.
     
    Last edited: 23 jan 2011
    CongoMama gillar detta.
  4. CongoMama

    CongoMama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte ens vad en ROM är..
     
  5. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du kan ju återstålla den i det skick den var när du fick den.Men då försvinner dina inställningar.Har du ett G konto får du tillbaka kontakter, kontaktbilder och kalenderuppgifter.Allt på sd-kortet blir kvar. Gör följande:cool:.Med batteri kvar gå till Verktyg/sekretess/ återställ standardinställningar.Lycka till.
     
    Last edited: 24 jan 2011
  6. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    När folk säger ROM syftar de på operativsystemet, alltså Android, med custom menar de ej officiell, alltså hemmabygd (läs rensad från skit och tweakad ;), och ibland även vissa tillägg). Det finns en hel del olika custom roms, både byggda på android 2.1 och 2.2, men det finns ingen officiell 2.2 än för oss här, så om du inte vill ge dig på allt vad flashning, custom roms och rooting heter så är ett tips att vänta ett par veckor då Telia har sagt att de ska komma med en officiell 2.2a.
     
  7. CongoMama

    CongoMama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så det kan alltså vara så att det blir bättre med hjälp av FroYo?
    Men hur ska jag då göra för att få denna uppdatering när den kommit ut?
     
  8. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Kan hända, den som lever får se. Nu verkar ju även comviq ha gått med information om att de ska erbjuda en uppdatering så det ser ljust ut. Anvisningar kommer nog i samband med att uppdateringen finns tillgänglig.
     
  9. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    ehm, en vild gissning vore att kontakta support på comviq, det är trots allt vad dom gör, hjälper sina kunder som har problem med produkter dom säljer.