[GUIDE] android 2.2 för HTC Tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av wigital, 19 okt 2010.

  1. guldfisken

    guldfisken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    det finns inget "one-click" alternativ? är väldig ny på detta.
     
  2. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  3. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hur lätt är det att byta från en 1.6 rom till en 2.x?

    Det är att jag vill ha kamera men orkar knappast vänta på att den ska komma till 2.x så tänkte börja med 1.6.
    Men först måste jag hitta en 1.6 rom som är så bra att det är värt besväret att roota...
     
  4. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det var rätt enkelt bara följa anvisningarna som trådskaparen har gjort.
    Rekommendera att man har xda-forumet framme om det blir några problem. Fick problem med att G-appsen inte fungerade men det löste sig med en liten sökning på xda-forumet. Fick ta en tidigare version och flasha in den.
    Lite tråkigt att kameran och FM-radion inte fungerar i 2.2 annars är det bästa jag har gjort med telefonen.
     
  5. ekima

    ekima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har lagt in nFinityROM v1.18 (CM 6.1.1), är det en egen patch för Google apps och market? kan jag använda samma 3 filer som står i denna guide i början?
    Hur får jag mobilt nätverk att funka?
     
  6. ekima

    ekima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Blåtandssheadsetet fungerar klockrent i alla fall, men jag kan inte aktivera mobilt nätverk?
    Jag ser inte heller hur jag kan lägga till ett google konto, exchange konto går att lägga till men hittar inte servern, detta beror nog på att jag ej har någon anslutning till internet, tacksam för tips
     
  7. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag använde de patcherna . Välj en annan gapps version inte den senaste för den fungerade inte i min Tattoo heller.
    Välj den versionen som heter gapps-20101008..... den fungerade i min . visserligen den gamla versionen av Market

    Eller testa att flasha om gapps . Det är det dom rekommenderade på xda-forumet
    Efter jag hade flashat in den näst senast fick jag fram HTC installations guide som man fick när man köpte telefonen sen fungerade allt.

    Lycka till
     
  8. ekima

    ekima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick mobilt nätverk att funka, det var bara att bocka i rätt APN under åtkomstpunktnamn, och då går det att lägga till exchange konto.
    men hur lägger jag till mitt google konto?? för enda valet under konton är ju exchange.
    i den förra romen jag körde kunde jag välja kontotyp, Exchange, POP 3, eller Google?
     
  9. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Testa att flasha om gapps.
    Jag letade också efter var man kunde lägga in google kontot men fann inte det och den enda lösningen som jag fann på xda-forumet var att flasha in gapps igen. Jag använde den som följde med i zipfilen som fanns i första inlägget.

    Inga inställningar eller något annat ändras när du gör detta.

    När du trycker på gmail eller market så flimmrar bara en vit bild förbi eller hur?
     
    Last edited: 24 jan 2011
  10. ekima

    ekima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack det gjorde susen,
     
  11. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER


    Menar du att du vill byta 1.6 (original) till en 2.x rom eller menar du att du först tänker lägga en 1.6 rom för att senare byta till en 2.x rom?
     
  12. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Alltså lägga in en 1.6 rom och sedan byta till en 2.x rom.
    Sorry för otydligheten.

    En annan fråga: Finns det någon 1.6 rom som gör mobilen "snabbare"?
     
  13. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lånar tråden lite, eftersom jag också är ute efter en rom där kameran fungerar. Dessutom måste jag fråga en sak: hur får man tillbaka den ursprungliga romen om man vill byta tillbaka?
    På "Theunlockr.com" finns en fin guide hur man nyttjar Rom manager för att lägga in en ny rom, men inte hur man byter tillbaka.

    Tack på förhand!
     
  14. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag skulle gissa att 1.6 rommarna på XDA gör telefonen snabbare och tar bort lite störiga saker (uppstartsljud och så) och lägger till market hack och annat. Men jag har gått på 2.2 direkt så jag har inte själv testat. En rom som fått bra kritik av andra är iaf HCDR.ROM.

    Unroot och stock-rom står det om i XDA-forumet oxå. Men hittar inte det just nu tyvärr. 1-klick root så kan man klicka på unroot vad jag kan minnas..
     
  15. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! Det är så nice att man får så bra svar från dig på mina noob frågor :D
     
  16. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    No probs! Vi har alla varit där, glad I could help!
     
  17. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då var det dags för mig att fråga igen. När jag försöker köra "Starta om i Recoveryläge" i Rom Manager får jag bara en bild med en triangel och ett utropstecken bredvid en liggande telefon. Jag har försökt starta med volym +/- och startknappen (läste det någonstans) men utan resultat. Hur skall jag bära mig åt för att komma in i Recoveryläge?
     
  18. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hade samma problem.
    Är lite osäker på hur jag löste det. Var i en lite stressad situation men jag tror att det var att jag hade rootat telefonen men 1-click funktionen , har för mig att du har gjort det med.
    Jag tror att det löser sig om du går in och unroota telefonen med 1-click programmet och sen börjar om med manualen här.

    Hör av dig om det fungerar eller inte ( kan vara bra att ha lösningen här i tråden)
     
  19. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hade samma problem jag med. Tror att du inte har ngn recovery installerad. Jag gjorde som förra skribent och unrootade och gjorde allt den lite jobbigare vägen, men när jag tänker tillbaka tror jag bara man kan installera recovery och sen köra på. Exempel på recovery. Men jag är inte helt säker...
     
  20. Auster

    Auster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för era svar. Det märkliga är ju att jag kört ClockworkMod Recovey och fått upp texten att det lyckades.
    Jag upptäckte dock att om jag trycker på "Home-knappen" och "start-knappen" vid Triangel och utropstecken får jag följande på skärmen:

    Android system recovery
    Use trackball to highlight
    click to select.

    reboot system now [Home]
    apply sdcard:update.zip
    wipe data/factory reset
    wipe cache partition

    E:Can't open /cache/recovery/command


    Med tanke på det sista "felmeddelandet" har jag inte vågat gå vidare. Jag vet inte om denna infon kan hjälpa er hjälpa mig, jag hoppas dock på det då jag helst slipper göra allt "den krångliga vägen". Det låter slött av mig men jag är mest rädd att göra fel. Det var ju lite det som var finessen med att köra "One-click", att det var få moment att misslyckas med så att säga.

    Tack för hjälpen!