Hard reset ?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Fakka-ur, 25 jan 2011.

  1. Fakka-ur

    Fakka-ur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tjena sveriges bästa androidforum :)

    Tänkte bara kolla detta via er innan jag ger mig ut på "hal is"
    Har alltid funderat över varför jag efter en wipe har "skräpfiler" kvar i root, det är diverse rester från avinstallade apps och andra temp filer mm. då jag aldrig gjort en hard reset tidigare tänkte jag göra en nu för att få allt brand spanking new.

    Skall jag via "SD-kort och Telefonminne" välja "Formatera Internt SD-kort" ?
    Och om jag gör det, kommer min ROM och kernel vara intakta, skiter i allt annat såsom filmer, bilder mm.

    För närvarande
    JPY JPX Darky 9.01

    Tack på förhand !
     
  2. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Det kan du göra, romen eller kerneln berörs inte inte men tänk på att det kan vara bra att ha darkys rom på kortet utifall nånting händer framöver(har inget med rensning att göra) med telefonen så du kan reflasha den.

    Har du så otroligt mycke så du inte kan ta bort det manuellt?
     
  3. Fakka-ur

    Fakka-ur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nja, lite nojjig över att manuellt sitta och ta bort filer och mappar i ROOT :S Vill inte ta bort fel fil :)

    ska jag efter att ha gjort en hard reset köra en wipe också innan jag drar in 9.02 ? Har sjuka batt problem nämligen, tänkte ladda fullt, hard reset, wipa både user data och batt stats. Sen dra in 9.02 ? whaddauthink ?
     
  4. Fakka-ur

    Fakka-ur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    För framtida dokumentation så för att på (enligt mig enklaste sätt) HARD reseta gå via "Inställningar, SD-kort och Telefonminne" välj "Formatera Internt SD-kort" sedan boot, rom och kernel är intakt och i min värld blev den mindblowing fast.

    Backup på alla appar och program bör tas då den blir "sopren"